Carrolajsa

Direktlänk till inlägg 10 november 2015

Att vara nöjd...

Av Caroline - 10 november 2015 18:00


Jag är extremt dålig på att ta åt mig av komplimanger. Jag kan bli glad av att få höra det men det är sällan jag tar åt mig av det för jag hittar alltid något fel som gör att jag bara viftar bort innehållet i komplimangen. Häromdagen var det en kollega som sa ”hej unga vackra kvinna” till mig när jag kom in på mötet och även om det gav mig ett leende på läpparna där och då är det inte något som direkt fastnar. Eller på något sätt gör det men det är inte så att det får mig att leva på det sen i flera dagar.


En av de finaste komplimangerna jag har fått var efter att jag hade sjungit en gång och den löd något i stil med ”kan du verkligen allt; du kan sjunga, du är på väg att bli jurist, du är pysslig och du kan prata (som i hålla tal)?”. Det är inte så att jag håller med om sakerna men det var ändå trevligt att höra. Två av de konstigaste komplimanger jag fått är att jag hade söta händer och att jag hade väldigt skimrande hår på armarna hehe.


Jag är väldigt duktig på att hitta fel hos mig själv och mycket av detta grundar sig i saker jag gick igenom som liten men det är något jag jobbar på konstant. Det tar väldigt mycket energi att gå och må dåligt över hur man ser ut eller vad det nu kan vara och den energin kan man lägga på mycket bättre saker. Även om jag kan gå i god för att det är extremt svårt så borde vi verkligen bli mer nöjda med oss själva och acceptera den man är. Vissa saker kan man ändra på men man måste fråga sig varför man ändrar på det, är det för att man själv vill eller för att andra vill? Ett råd som jag riktar till andra lika mycket som till mig själv, försök vara nöjd och tillfreds med den du är! 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 7 juli 2020 22:43


Nu har jag haft två semesterdagar, än så länge känns det bara som en långhelg men det har varit väldigt skönt so far. Hittills har jag hunnit med massage, ansiktsbehandling, frukost med en vän och middag med en annan vän. Imorgon åker jag ner mot S...

Av Caroline - 4 juli 2020 12:25


Äntligen har jag semester! Ska bli så skönt. Har jobbat otroligt mycket den senaste veckan. Utöver det har jag också varit på aw och fixat lite volontärjobb. Idag ska jag möta upp en vän för att titta på möbler och äta middag. Hoppas du får e...

Av Caroline - 25 juni 2020 22:09

Nu är det mycket att göra. Jag jobbar nästa vecka också sedan går jag på semester så det är otroligt mycket som ska avslutas på jobbet innan dess. Samtidigt vill man njuta av vädret och träffa vänner innan alla åker på olika håll för semester. ...

Av Caroline - 21 juni 2020 21:02

Hoppas du har haft en fin midsommarhelg! Jag har haft en supermysig helg. I torsdags var jag hemma hos en kompis på middag. I fredags kom en vän hem till mig. Vi gick en promenad, lagade mat och satt och pratade halva natten. I går mötte jag upp en...

Av Caroline - 13 juni 2020 23:18


Det här har varit en lång dag. Jag har jobbat hela dagen och efter jobb mötte jag upp en vän. Hon mötte mig utanför jobbet och sedan gick vi in till stan för att äta. Vi testade ett ställe med veganska burgare, mycket gott var det! Efter maten ...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards