Carrolajsa

Alla inlägg under januari 2019

Av Caroline - 31 januari 2019 21:29


God kväll!

Denna dag har varit minst sagt intensiv. Jag har som "regel" att inte komma först och gå sist på jobbet men idag blev det ett undantag. Det blev frukost, lunch och middag på jobbet om vi säger så (tur man har lite "matreserver" på kontoret hehe). Det tillhör inte vanligheterna men har haft lite extra mycket på schemat den här veckan men så kan det vara.

Nu ska jag hoppa i säng och hoppas sova fem kvartar i timmen så jag är pigg imorgon. Men snart är det helg och då ska jag sova. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 29 januari 2019 20:00


Den här veckan har rivstartat ordentligt. Det har varit sjukgymnastik, volontärpass, läkarbesök, massor av jobb och lite sömn. Jag har en intensiv vecka på jobb den här veckan med många timmar på kontoret, tur man gillar sitt jobb haha. Ikväll väntar klädprovning innan jag ska försöka hoppa i säng tidigt.

Hoppas ni har en bra vecka so far!

Av Caroline - 27 januari 2019 19:00


Idag har jag varit ute på vift hela dagen. Jag var på Mall of Scandinavia under förmiddagen och sedan gick jag en sväng på stan. Kände att jag behövde uppdatera min jobbgarderob och hade en massa andra saker på min shoppinglista.

Nu är jag hemma igen och tänkte fixa här hemma. På kvällens lista står tvätta, prova kläder och göra månadsbudget. Förutom det vanliga som hyra, SL-kort och mat har jag även lite roliga poster såsom resa och två "girls weekends" i Stockholm när jag får besök.

Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Hade en supermysig kväll igår med vin, ost och chokladfondue!

Älskar Stockholm <3

Av Caroline - 26 januari 2019 18:12


Igår kände jag mig mycket bättre, så skönt. På väg från jobbet handlade jag hem massor och väl hemma bytte om till pyjamas, städade, tvättade och somnade innan 22. Så himla skönt.

Idag har jag varit ute på långpromenad i det kalla och fina vädret och har fixat hemma. En kompis kommer över för ost- och vinkväll snart så har en myskväll framför mig.

Hoppas ni får en fin kväll, kram!

Av Caroline - 24 januari 2019 21:05


Av någon anledning har igår och idag känts som extremt dåliga dagar. Varför vet jag inte men allt har bara känts blä. Jag har aldrig haft problem med pms men kan tänka mig att man känner så som jag har känt mig denna vecka. Lost, irriterad, skör, småledsen och all over the place. Sjukt märklig känsla.

Idag efter jobb hade jag tid för sjukgymnastik och sedan har jag tvättat osv här hemma. Har sovit dåligt hela den här veckan så ska hoppa i säng nu. Snart fredag!

Hoppas ni har en bättre vecka än mig, kram!

Vad jag hade behövt just nu <3

Av Caroline - 23 januari 2019 07:47


I morse när klockan ringde kände jag "va redan!?" vilket jag typ aldrig gör. Jag sov ganska oroligt i natt för jag drömde en massa och vaknade mitt i en dröm också (drömde om gångna tider på ett väldigt detaljrikt och verkligt sätt och jag hade väldigt gärna stannat kvar där...) så det kändes verkligen som att jag knappt hade sovit. Jag hade ju inget annat val än att gå upp och väl uppe kändes det bättre.

Till en annan sak, kollektivtrafiken i Stockholm på morgonkvisten är inte rolig. Folk är så stressade att komma fram så hänsyn finns inte. T.ex så reste jag mig upp på spårvagnen i förberedelse att komma av snabbt så jag slipper alla som knuffas sen. Jag satt dock längst in och när jag ställer mig upp är det en kvinna som sätter sina ben som om hon också ska resa på sig (framför henne stod en man så genom att sätta ut sina ben blev hon "näst på tur"), hon tänkte dock inte resa sig utan det gjorde hon först när spårvagnen stannade så hon gjorde bara så för att reservera sin plats i kön, istället för att låta mig gå före. Suck. Väl av spårvagnen var det en man som började halvskrika och svära bakom mig för han tyckte att jag gick ivägen för honom, han noterade såklart inte alla människor som gick framför mig. Cirkus.

Nu är jag dock snart på jobbet, ska svepa en espresso och sätta igång med allt jag har att göra idag. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Av Caroline - 22 januari 2019 21:40


Idag efter jobb mötte jag upp min syster och hennes sambo för middag, man får passa på när de är i stan <3

När jag hade följt dem till bussen passade jag på att hämta ut ett paket och köpa en blomma när jag ändå var i stan. Bra kväll med andra ord. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

På vägen hem lyssnade jag på en podd och var så inne i den att jag glömde hoppa av spårvagnen haha. Så det blev en liten kvällspromad.

Av Caroline - 21 januari 2019 21:28


Då var vi igång med en ny vecka! Jag har jobbat idag och det har gått bra. Tror dock att mina kollegor är trötta på mitt hostande. Tur jag har ett eget kontor med en dörr att stänga om mig. Efter jobb hade jag en träff med sjukgymnasten och sedan har jag bara varit hemma. Sov dåligt i natt så ska snart hoppa i säng. Hoppas ni haft en bra start på veckan, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards