Carrolajsa

Alla inlägg under februari 2020

Av Caroline - 29 februari 2020 11:33


Då var helgen kommen! Igår firade jag in helgen med aw på jobbet. Stannade inte superlänge för behövde packa ihop mitt kontor. Igår var nämligen sista dagen på avdelningen jag har varit på de senaste två månaderna. Det var dock en jättetrevlig aw, är så glad över att ha flera kollegor som också är mina vänner.

Idag väntar musikal och en drink med en vän. Har dock fruktansvärd nackspärr men hoppas den blir lindrigare framåt kvällen.

Hoppas du får en fin helg, kram!

Igår när jag skulle hem fick jag sådant otroligt sug efter något gott. Åkte därför in till stan vilket är en omväg för mig eftersom mitt jobb ligger typ mellan stan och hem. Det var dock ingen affär nära mig som hade öppet så dags så då fick jag välja; omväg eller snacks. Det blev ost, jordgubbar, mer och choklad. Klart värt omvägen. Var dock så trött när jag kom hem att jag knappt orkade äta men då hade jag god frukost i stället ;) 




Av Caroline - 27 februari 2020 21:08


Jag vet inte hur det ser ut i resten av landet men till Stockholm har snön hittat. Känner mig inte riktigt mentalt redo för det, jag är redo för vår... finns ju dessvärre inte mycket man kan göra åt det, vi är ju trots allt bara i slutet av februari.

Idag har jag jobbat, handlat och fixat matlådor. Ska hoppa i säng tidigt idag för att läsa. Imorgon är det äntligen fredag!

Hoppas du får en fin fredag imorgon, kram!

Av Caroline - 25 februari 2020 23:03


Idag har jag haft en riktigt bra dag. Jobbet flöt på fantastiskt bra och efter jobb hade jag volontärutbildning. Det är alltid lika roligt att ha det för man möter så himla många härliga kvinnor. Blir alltid så fascinerad över vilka fantastiska människor det finns i vårt avlånga land.

Nu blir det sängen för mig. Har en lång dag framför mig imorgon. Hoppas du haft en bra dag, kram!

Det här var jag idag hehe.

Av Caroline - 24 februari 2020 22:09


Då var vi igång med en ny vecka. Min har börjat bra. Hade fullt upp på jobbet och under kvällen har jag haft en volontärpass. Imorgon efter jobbet väntar utbildning på stället där jag är volontär. Ska bli kul att träffa medvolontörer och utbyta erfarenheter.

Hoppas du haft en bra kväll, kram!

Stockholm har bjudit på så fint väder idag!

Av Caroline - 23 februari 2020 21:28


I am back. Tiden bara springer förbi. Hoppas ni har haft en bra helg. Själv har jag haft en lugn och bra helg. Igår träffade jag en kompis. Vi gick en sväng på stan för hon skulle köpa present och sen gick vi och åt. Det blev tapas vilket var så gott.

Idag har jag tagit det lugnt. Tog en promenad i det fina vädret och nu blir det snart sängen. Hoppas du får en fin vecka, kram!

Av Caroline - 19 februari 2020 22:15


Idag har det varit fullt upp. Efter jobbet sprang jag till tunnelbanan för att ta mig till ett danspass. Det var första gången jag testade passet och det var helt fantastiskt. Längtar till nästa onsdag när jag ska köra det igen!

Hela dagen idag har jag trott att det är torsdag, blir lika besviken varje gång jag inser att det bara är onsdag. Men snart är helgen här!

Nu ska jag hoppa i säng, är så trött! Hoppas du har haft en fin dag, kram.

Älskar att det typ är ljust nu när man går till jobbet!

Av Caroline - 17 februari 2020 23:05


Det har varit fullt upp de senaste dagarna. I fredags var det ju jubileumsfest på jobbet och i lördags var det examensfest. Examensfesten var i Skåne så fick åka ner dit lördag morgon för att åka tillbaka hem till Stockholm söndag morgon så det blev inte ens ett dygn i Skåne men så kan det bli. I går när jag kom till Stockholm åkte jag direkt till en kompis och hjälpte henne förbereda en arbetsintervju.

Idag efter jobb blev det yoga med en kompis, storstädning och volontärjobb. Nu blir det dock sängen. Har x antal timmars sömn att "ta igen" sedan helgen.

Hoppas du har haft en bra start på veckan! Kram!

Det enda bra med att åka hem tidigt i söndags var att biljetterna i 1:a klass hade samma pris som 2:a. Man tackar ju inte precis nej till ett helt eget säte och frukost.

Av Caroline - 16 februari 2020 21:57


Min helg i två bilder:

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards