Carrolajsa

Alla inlägg under oktober 2013

Av Caroline - 31 oktober 2013 08:41

Idag har jag en "ledig dag", vilket egentligen bara innebär att jag inte har någon föreläsning eller liknande för ledig är man aldrig om man går på juristprogrammet ;)
Jag sitter i biblioteket och ska plugga nu samt lämna in vårt domslut. Jag hade även tänkt hinna med ett par ärende på stan och ikväll är det kör och kyrk-övernattning som gäller.

Ha en bra dag <3  



Av Caroline - 31 oktober 2013 08:32

Igår var det dags för Growing Togethers "myskväll" hos Åbergs krukmakeri i Ängelholm. Det var dags för lanseringen av den specialdesignade kollektionen med koppar och skålar som kommer säljas till förmån för vår organisation. Det kom en del folk som ville spendera en del av sin kväll med oss och vi fick in en hel del pengar till barnen i Kenya. Det är så kul att så många vill hjälpa till och vi är evigt tacksamma för detta <3


     



Av Caroline - 29 oktober 2013 20:28

Är man i närheten av Ängelholm imorgon rekommenderar jag er att titta förbi Åbergs Krukmakeri där man kan köpa fin fin keramik till förmån för Growing Together samt höra historier från våra resor. Kram

https://www.facebook.com/events/618439248201131/?fref=ts

 

Av Caroline - 29 oktober 2013 20:14

Förra veckan hade vi rättegångsspel i skolan och man fick då agera kärande,svarande och domstol. Därmed ska man döma i ett mål och den här veckan jobbar vi med att skriva domskäl och domslut. Det är inte det lättaste att göra men det är himla roligt och lärorikt. Igår satt vi i nästan två timmar och diskuterade vilken lag vi skulle använda, och då hade vi ändå bara två att välja mellan ;)
Arbetet fortsätter imorgon och förhoppningsvis blir vi klara då.
Jag har även hunnit med att redovisa idag. Under terminen har vi 17 seminarie och vi ska redovisa minst en gång. Det vi redovisar är olika rättsfall som HD har avgjort och som får betydelse inom det område som vi läser.
Innan var jag alltid väldigt nervös när jag skulle prata inför människor men idag var det inte så. Jag var lite nervös innan men när jag väl gick upp och ställde mig blev jag helt lugn och började bara prata. Lite trygghet hade jag i att jag inte var själv utan jag hade sällskap av en i min grupp. Redovisningen gick bra och jag sade inget fel ;)
Nu är det dock dags att förbereda sig inför morgondagens seminarium.
Ha en lugn kväll! 

Av Caroline - 28 oktober 2013 22:06

Att titta på "Tillsammans mot cancer" och Kenya bilder samtidigt är inte den bästa kombinationen... jag kan ju säga att kinderna blev våta ett par gånger.
Nu är det dock dags att sova, min kropp vill inte alls samarbeta så vi får väl se om jag kan ta mig från soffan till sängen ;)
God natt <3

    
Man ska inte klaga över lite förkylning när det finns enormt många människor som varje dag drabbas av obotliga sjukdomar. Den här flickan till exempel är i princip stum och döv...

Av Caroline - 28 oktober 2013 17:39

Gud vad blåser ute! I morse när jag vaknade var det nästan vindstilla och det regnade inte så jag trodde nästan att det inte skulle bli något men jag märkte sen att så var inte fallet. Jag satt och pluggade i biblioteket hela morgonen och när jag sedan satt och jobbade med min grupp såg jag hur mycket det blåste och regnade. 
Precis när vi hade börjat vår övning med en av lärarna idag strömmade plötsligt en röst ur högtalaren som sade att de hade uppgraderat stormen till en klass 3 varning så universitetet uppmanade alla att gå hem och tågen skulle sluta gå efter kl.16. Så det var bara att ge sig ut i blåsten och bege sig hemåt. Det blåste en hel del så det var nästan lite svårt att gå rakt och man märkte att alla var stressade och några hade lite panik för folk strömmade ut från byggnader för alla som kunde skulle ta sig hem. Jag kom hem, blöt och lite blåst ;) men det var bara att byta kläder och sätta på tevattnet. Nu har jag pluggat lite men ska faktiskt gå och lägga mig i soffan en liten stund för jag är helt slut i kroppen och den värker som in i, känner mig febrig och har extremt ont i halsen, hej förkylning nummer två...

Hoppas att ni har det bra där i blåsten!  

Av Caroline - 27 oktober 2013 18:52

Gud vad det blåser och regnar ute! De har varnat för storm men just idag hade de ju inte behövt hålla vad de lovar... Det var hur fint och skönt väder som helst i morse. Så länge det inte är en massa saker som förstörs och människor som skadas och så länge man inte behöver gå ut är det ju ingen fara men så är det ju inte alltid. Dessutom får jag alltid Carolas "Fångad av en stormvind" på hjärnan när det blåser en massa, haha ;)

Eftermiddagen har jag dock spenderat inne med att plugga och nu tänkte jag sätta igång med att rensa min garderob. Jag har en ganska stor garderob men också ett stort intresse för kläder och väskor så det behövs en rensning lite då och då.

Hoppas att ni inte har glömt att vrida tillbaka klockorna idag. Puss och kram!


 
Lite stillsammare är det där den här bilder är tagen, på Victoriasjön.

Av Caroline - 26 oktober 2013 15:29

Igår var en lång dag då jag hann med att göra en hel del :) Först var det skola i fyra timmar, sedan lunch med mamma, jobb i sex timmar och sedan drog jag och två vänner ut och dansade på kvällen. Jag var vaken nästan ett dygn, närmare bestämt 22 timmar så man är lite sliten idag men kul var det. Jag hade aldrig varit på klubben vi var på igår men det var ett himla trevligt ställe så dit går man gärna igen. Det är inte utan att man känner av lite i benen att man var ute och dansade, vi höll på nästan 2,5 timme non stop. Men tog en power walk innan och då gick det över. Nu är det dags att göra sig i ordning innan det är dags att bege sig hemifrån igen. Hoppas ni får en bra lördag <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards