Carrolajsa

Alla inlägg under februari 2014

Av Caroline - 28 februari 2014 08:03

Då var det fredag igen och det betyder en vecka tills tentan :/
Nu blir det föreläsning med förhoppningen om att bli lite smartare :)
Hoppas ni får en bra dag!

Av Caroline - 26 februari 2014 19:56

Trots att jag sov många timmar i natt och gick inte upp förrän lite i åtta men jag är ändå så sjuuuukt trött nu. Visserligen har jag typ inte gjort något annat än att plugga idag så man kan kanske inte bli mycket mer än trött. Nu ska jag ta en liten paus och äta massa frukt och titta på ett avsnitt av One Tree Hill innan det blir till att läsa lite till. Hoppas ni har haft en bra dag <3

Jag älskar när solen är uppe men det ser väldigt fint ut när den är på väg ner ;)

Av Caroline - 25 februari 2014 14:03

Efter att ha legat inne nu i några dagar och bara sett solen stråla in genom fönstret var det väldigt skönt att faktiskt gå ut och känna den in real ;)
Jag tog en kort promenad imorse som paus i pluggandet och nu är jag i skolan och ska ha seminarie.
Hoppas ni har en bra tisdag <3

Av Caroline - 24 februari 2014 16:14

Även om förkylning och feber kom vid en dålig tidpunkt för jag hade flera saker jag såg fram emot nu i helgen som gick får man försöka göra det bästa av situationen. Eftersom jag typ inte kan ta tre steg utan att jag får en hostattack och typ andnöd har jag i princip bara förflyttat mig mellan sängen och soffan nu de senaste dagarna. Jag har tagit det lite lugnt och tittat på en hel del avsnitt av One Tree Hill men jag har också läst en hel del om aktiebolagsrätt. Det är trots allt mindre än två veckor kvar till tentan, smått panik här ja!
Imorgon är det dags för seminarie så nu blir det till att läsa tre HD domar. Hoppas ni har en bra start på veckan!

Undra hur många tusen sidor jag kommer ha läst när jag tar examen? ;)

Av Caroline - 22 februari 2014 23:48

Vi hade en trevlig förmiddag med frukostkalas hos mamma och trots feber och annat tog jag mig igenom det men nu på kvällen skulle vi fira hos pappa men jag kände att jag inte ville riskera att smitta dem då här både finns äldre och små barn så jag har tillbringat kvällen på mitt rum och jag har pluggat och tittat melodifestivalen och lite så. Jag hade sett fram emot det här kalaset men det kommer fler gånger. Nu ska jag dock lägga mig och försöka sova bort de här nedrans febern. God natt <3

Mamma och hennes sambo hade fixat en stor och god frukost, mums!

Av Caroline - 22 februari 2014 08:03

Den här natten har varit en tuff natt! Det började redan igår med feber, rinnande näsa och hosta och det blev ju inte direkt bättre under natten. Jag vaknade väldigt ofta och frös och svettades om vartannat. Men idag är det kalas för min syster som gäller så jag hoppas att lite alvedon, massa vatten och en dusch ska få mig att må lite bättre.
Hopas ni får en bra lördag!

Av Caroline - 22 februari 2014 07:57

Idag fyller min kära syster 18 år! Jag kan inte riktigt fatta att hon bli myndig men det är väl bara till att inse att vi alla börjar bli gamla ;)
Stort grattis underbara syster! <3

Av Caroline - 21 februari 2014 14:48

Jag har känt att förkylningen varit på väg nu i några dagar och när jag vaknade imorse hade hostan och lite feber anlänt, kul...
Men med hjälp av en massa vatten, lite te och grönsaker ska jag nog överleva det här med ;) idag är det skola som gäller och sedan ska jag hem till min mamma och hennes sambo en sväng.
Hoppas ni har en bra fredag <3

Och en liten titt på de här bilderna kan nog hjälpa mot förkylning också, mina små barn i Kenya hjälper mot allt ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards