Carrolajsa

Alla inlägg under augusti 2017

Av Caroline - 31 augusti 2017 20:28


Imorgon händer det grejer, jag flyttar till Genève! Jag har vetat om detta sedan skärtorsdagen (alltså typ en evighet haha) men alla administrativa detaljer blev nyligen klara så därför har jag inte pratat om det direkt. Jag kommer bo där i fem månader och anledningen är en praktikplats på Sveriges FN kontor. Jag har alltid drömt om FN så detta är verkligen en dream come true. Jag vet inte exakt vad jobbet kommer gå ut på men jag är så taggad på att ta reda på det. Mitt flyg går redan vid 8 imorgon så det blir en tidig kväll idag (ett försök åtminstone). Har packat det mesta så ska bara dubbelkolla vissa saker och fixa det sista så att jag är helt redo. Detta kommer bli ett fantastiskt äventyr!

Av Caroline - 30 augusti 2017 10:05


Igår hade jag en väldigt produktiv dag. Jag städade och fixade på förmiddagen innan jag åkte in till stan. Väl där donerade jag blod, klippte mig, växlade pengar, returnerade kläder och satt en stund på Juridicum och jobbade vid datorn.

På kvällen mötte jag upp tre av mina närmsta vänner för middag. Som vanligt var det fantastiskt trevligt och vädret var på vår sida så vi kunde sitta på uteserveringen till sent på kvällen.

Nu väntar jag på tåget för ska åka en sväng till min mamma. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Ge blod - ett enkelt sätt att rädda liv.

Av Caroline - 29 augusti 2017 13:28


Jag är ingen glassmänniska men igår när vi var iväg hittade vi en "nyttig" glass, extra protein och inte så mycket socker så då var vi tvungna att testa. Den var god och smakade som en "vanlig" glass, typ magnum. Jag har bara sett glassen i den här butiker men om ni skulle stöta på den och är ute efter ett nyttigare alternativ så är den värd att testa. Enjoy!

Av Caroline - 28 augusti 2017 22:58


Idag har jag haft en väldigt trevlig dag. Tågresan gick bra och var hemma vid 13.30 Jag hann bara lämna mina väskor innan en av mina närmsta vänner hämtade upp mig. Vi brukar inte har någon bestämd destination utan han bestämmer på vägen men det blir alltid lika bra. Vi körde lite, handlade fika och gick en sväng på stan. Vi har alltid så mycket att prata om och jag skrattar alltid en massa så det är alltid lika härligt.

Kom hem för en stund sedan och har precis packat upp min väska och fixat lite. Ska snart hoppa i säng för har en massa att göra imorgon. Hoppas ni haft en bra dag, god natt!

Av Caroline - 27 augusti 2017 22:46


Idag har vi varit i full gång hela dagen. Vi har städat, packat, fixat lite jobb vid datorn, handlat och fikat med min pojkväns syster. Full rulle men en väldigt bra dag. Imorgon åker jag hem igen och lämnar Örebro en sista gång.

Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Av Caroline - 26 augusti 2017 22:42


Idag har vi varit i full gång hela dagen. Eftersom min pojkvän flyttar nästa vecka har vi packat ihop delar av hans lägenhet samt städat.

För att avsluta kvällen åt vi middag på pinchos. Jag har bokat detta sedan typ 2 veckor tillbaka och allt han fick veta var dresscode och tid. Överraskningen blev lyckad som tur var och vi åt en väldigt god middag.

Nu blir det snart sängen så vi orkar med fortsatt städning och packning imorgon. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Under middagen hade vi första parkett till dagens prideparad.

Av Caroline - 25 augusti 2017 19:03


Nu lämnar jag Stockholm för denna gång och beger mig mot Örebro. Min pojkvän flyttar snart ner till Skåne igen så ska hjälpa honom att packa och städa.

Har haft två väldigt trevliga dagar i Stockholm. Är helt kär i den staden och längtar till den dag då jag har min hemadress där ;)

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Här har jag spenderat min dag idag, tur det var löning haha.

Av Caroline - 25 augusti 2017 09:09


God morgon!

Då börjar andra dagen i Stockholm. Igår hade jag en väldigt trevlig dag. Jag var på Långholmens fängelsemuseum, Nobelmuseet och gick runt och njöt i stan. Äskar Stockholm!

Idag väntar ett tripp till Mall of Scandinavia. Hade också planerat en tur till Strindbergsmuseet men det var tydligen stängt för renovering, typsikt.

Hoppas ni får en trevlig dag, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards