Carrolajsa

Alla inlägg under augusti 2017

Av Caroline - 16 augusti 2017 22:21


Idag har jag haft en bra dag. Efter jobb köpte jag med mig fika eftersom jag skulle få besök. En god vän till mig kom hit ikväll och vi har haft en så trevlig kväll med massa prat, välbehövligt.

Nu blir det dock sängen för imorgon väntar en ny jobbdag. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Lite valpmys hade inte varit helt fel idag ;)

Av Caroline - 15 augusti 2017 22:06


Idag har varit en lång dag. Jobbdagen gick ganska snabbt och sedan åkte jag till stan för att fixa mitt tågkort (det var 200 pers framför i kön, jag skämtar inte om numret haha) och ett par ärenden. Väl hemma har jag fixat lite vid datorn men nu blir det snart sängen, är så himla trött. 


Hoppas ni har haft en bra dag, kram! 



Idag har det varit ganska fint väder. Det var dock kallt imorse för fick ha vantar när jag cyklade, inte ok...



Av Caroline - 14 augusti 2017 22:04


Idag har det äntligen varit en riktig sommarkväll. Efter jobb hämtade min syster och pappa upp mig för en sväng till Netonnet och glass vid stranden.

Nu ikväll har jag varit hemma och städat och fixat och nu blir det snart sängen.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 13 augusti 2017 18:45


Då var jag åter på skånsk mark. Kom hem vid 15 och haft fixat här hemma sedan dess, städar och packar upp osv.

Vi hade en jättetrevlig kräftskiva igår med väldigt trevlig sällskap. Det blev egenfångade kräftor, massa annan god mat, musik, lek och prat.

Ska fortsätta städa och fixa resten av kvällen innan det blir sängen tidigt. Imorgon väntar jobb igen vilket jag ser fram emot.

Hoppas ni haft en helg, kram!

Av Caroline - 12 augusti 2017 10:46


Igår var vi och hälsade på min pojkväns mamma. Hon har hunduppfödning och har nyligen fått valpar. Hon fick åtta valpar och de var så enormt söta. Jag är allergisk mot typ alla pälsdjur som finns men om jag inte hade varit det hade jag köpt en, min favorit var inte såld än heller. Kan säga att det var svårt att åka därifrån på kvällen.

Nu är vi på väg till min pojkväns farmor och farfar och där väntar kräftskiva, ska bli väldigt trevligt!

Hoppas ni får en trevlig lördag, kram!

Av Caroline - 10 augusti 2017 21:46


Då är jag i Örebro. Kom fram i förmiddags efter en behaglig resa upp. Spenderade någon timme i soffan med netflix som sällskap (har precis skaffat det, typ 100 år efter de flesta andra) innan jag mötte upp min pojkvän för middag ute och kvällspromenad i den fina staden.

Nu har vi precis sett en dokumentär om en flicka som blev kidnappad och hölls fången i 18 år, vidrigt... Nu blir det dock sängen. Imorgon väntar en sväng på stan för min del samt valpmys.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 9 augusti 2017 21:52


God kväll!

Idag känns det som lördag för min del eftersom jag inte har jobbat. Mår fortfarande inte så bra så har legat i sängen hela dagen. Gjorde en kraftansträngning och lämnade in min uppgift men annars har jag mest tittat på gossip girl, sådär lagom ansträngande.

Tur i oturen så har jag semester nu torsdag och fredag. Tråkigt att vara ledig när man inte mår bra men bra på ett sätt eftersom jag har fler dagar på mig att tillfriskna. Ska upp till mig pojkvän över helgen vilket har varit bestämt sedan länge. Är dock inte så taggad på att åka så långt när jag inte mår bra men det blir förhoppningsvis trevligt när jag väl är framme.

Nu ska jag packa ihop det sista innan jag hoppar i säng (igen), klockan ringer vid 5 imorgon så måste försöka få några timmars sömn.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 8 augusti 2017 21:11


God kväll från sjukstugan!

Mådde bättre igår och trodde jag hade blivit kvitt min förkylning men ack nej. Kände mig sådär i morse men hade ett par viktiga saker att göra på jobbet så gick dit men fick gå hem efter någon timme. Resten av dagen har spenderats i sängen.

Får dock alltid dåligt samvete när jag är sjuk och missar jobb. Jag vet att man inte kan rå för det men blir ändå stressad haha. Blir nog inget jobb imorgon heller för har fortfarande feber så är väl bäst att stanna hemma och kurera sig.

Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Fåglarna utanför mitt fönster har haft konferens idag, mysigt att ligga och höra deras kvitter ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards