Carrolajsa

Alla inlägg under mars 2017

Av Caroline - 31 mars 2017 08:36


God morgon! 


Då var fredagen kommen. Idag väntar tandläkare (igen...) och lunch med en vän.  Utöver det har jag inga direkta planer den här helgen. Försökte få ner min pojkvän men han tyckte det var onödigt att åka ner hit för bara två dagar och sedan fick han andra planer så det blev inget med det. Därför blir det istället en helg fullt med skrivande.


Nu måste jag hoppa in i duschen så jag hinner med allt. Hoppas ni får en bra dag, kram! 


  Har införskaffat lite grönt till mitt rum men ingen av krukorna jag hade passade, typiskt...



Av Caroline - 30 mars 2017 11:53


God förmiddag! 

 

Då var det torsdag. Jag vaknade ganska tidigt idag så har hunnit med en del. Skrev några timmar i morse innan det bar av till tandhygienisten. Det var dock ett av de mest onödiga besöken jag har varit på. De tog röntgenbilder, sa att det såg bra ut men att det fanns tandsten som behövdes plockas bort men att hon inte hade inte tid till idag utan jag fick återkomma imorgon. Jag var bara där inne i typ 15 min så känns väldigt märkligt att de inte hade tid... 

 

Resten av dagen kommer ägnas åt att skriva. Hoppas ni får en bra dag, kram!

 

 



Av Caroline - 29 mars 2017 21:29


God kväll! 


Oj vad jag haft saker att göra de senaste dagarna. Igår hade jag en väldigt social dag, först satt jag på skolan hela dagen och pluggade med två vänner och på kvällen mötte jag upp en tredje vän för middag. 


Idag har jag varit på vårdcentralen, donerat blod, suttit i biblioteket och skrivit för att sedan fortsätta skrivandet här hemma. Har suttit och letat jobb också men det är inte direkt så att det är ett överflöd på sommarjobb för blivande jurister... 


Nu blir det dock snart sängen, är så himla trött! Hoppas ni haft en bra dag, kram!


    På vägen till blodcentralen fick jag ett sms om att det var extra stort behov av min blodgrupp idag, 
vilken timing! 



  Sida efter sida... 



Av Caroline - 27 mars 2017 19:26


God kväll!


Då har vi en ny vecka framför oss. Den här dagen har jag ägnat åt att skriva. Jag var även ute på en långpromenad vilket var så himla skönt. Jag har känt mig ganska svag i kroppen på senaste så har inte kunnat träna men jag börjar känna mig lite bättre. Ska kanske inte ge mig ut på en joggingtur på en mil men jag vill börja träna lite smått här hemma.


Jag kommer ägna resten av kvällen till att skriva. Ska också försöka hitta ett par jobb att söka, behöver verkligen ett sommarjobb...


Hoppas ni får en bra kväll, kram!


Happy monday!


  

Av Caroline - 26 mars 2017 22:48


God kväll!

Idag har jag haft en trevlig dag. Jag har varit med båda mina föräldrar på en shoppingtur, något som inte händer så ofta eftersom de skilde sig när jag gick i åttan. Jag behövde handla en ny resväska och lite annat så vi gjorde det till en heldag. Eftermiddagen och kvällen har ägnats åt plugg och nu är jag mitt uppe i storstädning av smink och hudvårdsprodukter.

Ska köra på en stund till och sedan blir det sängen. Hoppas ni har haft en bra helg, kram!

Var på Ikea och handlade för framtida bruk, älskar Ikea!

Av Caroline - 25 mars 2017 20:31


God kväll! 


Idag har jag haft en superbra dag med min mamma och mormor. Vi har varit på loppis, lunchat och suttit hos min mormor och pratat. Nu på kvällen har jag jobbat med uppsatsen men har nyligen slagit mig ner i soffan framför Talang med min pappa. TV:n och min dator är det enda som är tänt för resten är släckt, precis som det borde vara en dag som denna. 


Nu ska jag jobba vidare vid datorn och snegla på Talang. 


 

Av Caroline - 24 mars 2017 12:08


Hej fredag!

Solen skiner och det är fredag, bra kombination. Jag hade en supertrevlig dag/kväll/natt med min vän igår. Vi handlade blommor, jag fick se hans lägenhet och han lagade mat. Vi satt och pratade hela kvällen och innan vi visste ordet av var klockan strax efter midnatt, precis så det ska vara. Hans lägenhet var jättefin så nu blev jag ännu mer sugen på att flytta!

Denna förmiddag har jag ägnat åt att städa och plugga. Nu ska jag dock åka till min mamma för att spendera dagen med henne. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Det var en superfin dag igår också så hopas det håller i sig!

Av Caroline - 23 mars 2017 18:15


Hej!

Tänkte ge ert ett litet shoppingtips såhär en torsdag. Jag har varit på jakt efter ett stativ till min Ipad ett tag för att kunna använda den på lite fler sätt och slippa hålla den hela tiden. Jag har dock haft svårt att hitta ett bra men häromdagen fick jag hem ett sådant jag letat efter. Det är stabilt, tar inte så stor plats och är snyggt. Hett tips om någon annan varit på jakt efter något liknande. Jag hittade det hos iPhonebutiken

       

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards