Carrolajsa

Alla inlägg under maj 2016

Av Caroline - 31 maj 2016 22:09


God kväll! 


Har suttit i källaren på skolan hela dagen och läst uppsatser. Har förberett kommentarer till sex av dem och en längre opponering av en. Vi har "lektion" i fyra timmar imorgon och efter det är det sommarlov. Den här dagen har gått så himla snabbt. Har dock hunnit med en långpromenad också vilket känns skönt. Nu ska jag läsa igenom mina kommentarer en gång så att jag har koll på vad jag ska säga imorgon.


Hoppas ni har haft en bra dag, kram!





Av Caroline - 30 maj 2016 19:35


Hela den här dagen har gått åt till att vänta. Idag var sista dagen för inlämning av våra uppsatser och efter inlämning ska vi få alla uppsatser utskickade till oss så att vi kan börja förbereda onsdagens opponering. Jag väntade och väntade och inte förrän lite över 18 fick vi uppsatserna. Känns som att det blir lite kort om tid nu eftersom vi ska läsa sju uppsatser och till en av dem ska vi ha förberett feedback som ska presenteras på onsdag. Nu är ju åtminstone kvällen och morgondagen räddad ;) 


Lika bra att fortsätta, har tagit mig igenom en uppsats så det är alltid en början. Hoppas ni har haft en bra dag, kram! 


  Bild från lördagens kalas :) 



Av Caroline - 29 maj 2016 23:46


Uppsatsen är nu inlämnad och det återstår endast ett moment på den här kursen. Nu känner jag mig helt slut efter en intensiv dag men samtidigt uppe i varv för att jag har lämnat in en viktig uppsats. Att lämna in något är nästan värre än ett träningspass, man kan ana svetten i pannan och pulsen stiger hehe. Nu ska jag dock försöka slappna av så att jag får lite sömn. God natt! 


 

Av Caroline - 29 maj 2016 18:58


Idag är sista hela dagen med uppsatsen då den ska vara inne imorgon förmiddag. Kan inte mer än instämma med bilden... ;)

Av Caroline - 28 maj 2016 21:50


Idag var det dags för min morfars 70-års kalas. Min kusin hade fixat och donat och det var väldigt trevligt. Det blev mat och massa gott till efterrätt. Förutom det har jag hunnit plugga en del. Har lite uppsatsångest så kan inte riktigt släppa den. Har ändrat en hel del och även det gör mig lite nervös eftersom det är inlämning på måndag hehe. But there is always room for improvement ;) 


Nu ska jag snart avsluta för idag och krype ner i sängen, ska bli sååååå skönt! 


   

Av Caroline - 28 maj 2016 09:18


God morgon! 


Hoppas ni hade en trevlig fredagskväll. Själv hade jag en fantastiskt trevlig kväll med en mycket fin vän. Det blev mycket skratt, upptäcktsfärd och mycket prat. Vi besökte ett slott, en kyrkogård, min väns bror och körde och betraktade de skånska åkrarna.


Idag blir det uppsatsfix och senare blir det 70-årsfirande av min morfar. Hoppas ni får en trevlig dag, kram!


   
Fina Trollenäs slott :) 


 
Jag älskar att åka runt och titta på fina kyrkor, är rogivande på något sätt...


   
Fantastiska solnedgång <3 



Av Caroline - 27 maj 2016 16:30


Alla dessa val. Varje dag fattar vi beslut, vissa små och vissa stora. Ibland fattar vi nästintill livsavgörande beslut. Men hur vet man att man gör rätt? Hur vet men att man inte kommer vakna upp en dag och ångra sig? Jag antar att man inte vet. Man kanske gör fel och kommer kanske ångra det, man vet inte. Men kanske vaknar man upp en dag och ångrar att man inte gjorde det?

Jag antar att man får ta dagen som den kommer, fatta beslut utefter förutsättningarna och acceptera det faktum att man ibland ångrar sig. Problemet är bara att beslut har sällan ”öppet köp” eller ”bytesrätt”. Ett beslut får man leva med, på gott och ont. Men man måste fatta dem, man kan inte vara rädd. Känn efter, var inte rädd och fatta ett beslut. Acceptera det och lev efter det. 


 
Välj ljus och inte mörker... 



Av Caroline - 27 maj 2016 08:55

God morgon!

Då var det fredag igen. För min del kommer denna dag bjuda på möte och plugg. Uppsatsen ska snart vara inne så tiden springer verkligen iväg. Nu måste jag göra mig i ordning så jag kan starta dagen. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Gick en kvällspromenad igår. Så himla fin himmel :)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards