Carrolajsa

Alla inlägg under november 2017

Av Caroline - 30 november 2017 23:01


God kväll!

Idag har jag fått julkänsla. Det har snöat, jag har sett den fina julbelysningen och gått Lucia (dessutom som självaste Lucia). Utöver det har jag varit på intressanta möten och suttit på kontoret en stund. Nu har jag precis packat klart och ska hoppa i säng. Imorgon väntar jobb och en tripp till Zürich. God natt!

Fick MASSOR av stearin i håret men lite slit och lite mindre hår senare så var det borta.

Av Caroline - 29 november 2017 22:45


God kväll!

Idag har jag haft mycket att beta av. Satt på möten hela förmiddagen (bland annat ett med Kofi Annan) och sedan blev det kontorstid. Jag började må dåligt under eftermiddagen (kunde inte läsa för det svartnade lite för ögonen och jag såg prickar) så under kvällen har jag tagit det ganska lugnt. Har gjort matlådor, haft hemmaspa, fixat lite vid datorn samt bokat en resa som blev väldigt mycket dyrare än planerat. Kände att jag ville komma bort lite i helgen och då fick det vara värt att leva på vatten och bröd resten av månaden hehe. Nej så farligt är det inte men Schweiz är dyrt. Nu ser jag dock fram emot en helg i Zürich och Strasbourg.

Nu blir det dock sängen för imorgon väntar ytterligare en lång dag. God natt!

Älskar mat som man kan göra mycket av och sedan frysa in!

Av Caroline - 28 november 2017 21:44


God kväll!

Denna dag har gått i ett och jag har jobbat mellan 8 och 20.30 Det har varit IOM:s stormöte, "telefonkonferens" (skulle återge vad som sagts på ett möte på ett område som jag ansvarar lite för), jag hjälpte till att servera svensk mat och dryck på ett event samt var på ett möte om krigsföring i städer.

Nu ska jag dock krypa ner i sängen och läsa. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 27 november 2017 22:00


Fy vad kallt det har varit idag! Vi har haft bättre väder än Sverige så vi är bortskämda men idag var det riktigt kallt. Dessutom skulle jag cykla halva stan runt för att gå på möten.

Nu under kvällen har jag lagat mat, jobbat vid datorn och pratat med min pojkvän. Nu blir det dock sängen för är så trött. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Det ligger en massa snö på bergen...

Av Caroline - 26 november 2017 21:36


God kväll!


Här kommer min helg i bilder. Har haft en superbra helg med lagom mycket aktivitet. Det har blivit promenader i stan, museum, god mat, häng på hotellet och massa prat. 


           

Av Caroline - 23 november 2017 22:41


Idag har jag varit super busy. Förmiddagen spenderades på kontoret med att förbereda anteckningar inför ett möte och eftermiddagen spenderade jag på ICRC och lyssnade på föreläsningar om IHL. Igår var det statsministern, idag Genèves borgmästare och ICRC:s president. Big names .

Nu på kvällen har vi välkomnat praktikanten från den svenska ambassaden i Bern som ska vara med oss imorgon. Nu blir det sängen så jag orkar med morgondagen. Då får jag dessutom besök vilket ska bli himla kul!

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 22 november 2017 22:47


Idag hade vi finbesök här i Genève, självaste svenska statsministern. Tyvärr hade han ett sådant pressat schema så vi hann inte hälsa men jag var på ett möte med honom så det var kul.

Utöver det har jag jobbat undan lite på kontoret, fått massa nya och akuta arbetsuppgifter och varit på körövning. Sångövningarna har varit veckans höjdpunkt men dessvärre var det sista idag. Dock har vi vårt första luciatåg nästa vecka så får sjunga i alla fall. Nu ska jag avsluta jobbet och hoppa i säng.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 21 november 2017 21:06


Hej!

Idag har jag varit på en lansering av en rapport och sedan suttit på kontoret och betat av massa saker.

Efter jobbet åkte jag över till Frankrike och storhandlade. När man väl är där handlar man en massa för att man inte ska behöva åka dit så ofta så nu är kylskåpet och skafferiet fyllt till max.

Imorgon väntar en rad möten samt rapportskrivning. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Idag sken solen, alltid lika härligt!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards