Carrolajsa

Alla inlägg under juli 2015

Av Caroline - 30 juli 2015 14:15

Jag tänkte dela med mig av en maträtt som jag gör ibland, väldigt enkelt och väldigt god.


Jag börjar med att skiva och steka morot, champinjoner och sockerärtor (annat funkar också, brukar ta vad jag har hemma). Jag brukar krydda med paprikapulver, aromat, vitlökspulver, lökpulver och lite grillkrydda.

 


Samtidigt steker jag quornbitar som jag sedan lägger i

 


Jag låter det steka ihop en stund sedan häller jag i smaksatt crème fraiche. Den här gången blev det med svampsmak för de hade ingen annan men det går att välja helt efter smak.

 

  

Sedan får detta koka ihop lite och sedan bukar jag servera med ris eller couscous. Det går ganska snabbt, det är enkelt och det blir gått. Perfekt!



Av Caroline - 29 juli 2015 22:05

God kväll!

Hoppas allt är bra med er idag! Själv är jag väldigt trött men glad efter en trevlig dag. Jag har jobbat hela dagen och det har verkligen gått i ett för vi hade massor att göra. Det är dock ganska skönt för då går tiden snabbt. Efter jobbet handlade jag lite mat, fixade lite hemma och sedan mötte jag upp en vän för middag ute. Himla trevligt och mysigt. För tillfället "passar" jag en lägenhet i stan och ska göra det ett tag vilket är ganska skönt. Visst är det lite ensamt men det är väldigt skönt att kunna gå "hem" när man har varit iväg. Så skönt att slippa bussar och tåg.

Nu ska jag se nyheter och diska och sedan blir det sängen. Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Det blev ceasarsallad för mig och till och med solen tittade fram ett tag, så mysigt :)

Av Caroline - 28 juli 2015 18:27


Att det alltid är något som ska strula. Det känns som att majoriteten av gångerna då man ska göra något så ska något strula. Det behöver inte vara stora saker utan det räcker med små. Idag var det tågen som strulade, tyvärr hade det hänt en olycka. Det tågstoppet innebar dessvärre att jag fick avbokade min tid för synundersökning, som dessutom vara dagens enda lediga tid. Som tur var hittade jag en annan butik som hade tid så jag fick gjort en synundersökning i alla fall. Köp av glasögon blev det också, dock inte alls sådana som jag hade tänkt mig men jag antar att man vänjer sig. Efter stoppet i glasögonaffären blev det en tur på stan för lunch, shopping och lite pappersarbete. Nu blir det lite jobb framför datorn och sedan blir det sängen. Imorgon väntar jobb och middag med en vän. Kram!  


 

Det är inte ofta jag är sugen på någon speciell maträtt och speciellt inte onyttig mat men nu på senaste tiden har jag varit väldigt sugen på hamburgare och pommes. Och idag hade jag sådan tur att mitt lunchsällskap också var det, och gått var det! 




Av Caroline - 28 juli 2015 14:30


De senaste dagarna har jag tänkt väldigt mycket på Kenya. Jag tänker alltid på det men den senaste tiden har det varit extra mycket. Jag vet inte om det beror på att jag har berättat lite om det på senaste tiden då ett par på jobbet har frågat om det (det brukar nämligen inte vara någon som frågar om det, jag antar att det är historia för många människor nu eftersom det är ett tag sedan jag var där). Hur som helst är det med lite blandade känslor som jag tänker på det. Det fanns mycket glädje under den resan för jag fick träffa väldigt många fina människor och framförallt fick jag spendera tid med ett antal fantastiska barn. Men det var också en jobbig resa, på väldigt många sätt. Jag har ju varit där två gånger totalt men jag vill så gärna dit igen. Först var tanken att jag skulle dit förra sommaren men det blev inte av. Då blev tanken istället att jag skulle åka den här sommaren men på grund av ett par olika anledningar (en del som jag inte kan styra över) kommer det inte bli av nu heller. Det är ju tyvärr inte så att man bara åker dit i en hanvändning utan det tar både lång tid och kostar en hel del. Jag vet inte när nästa resa blir av men jag vet att jag verkligen ser fram emot det. Till dess får jag leva på minnen och titta på alla söta bilder jag har. Jag var med om häftig resa och den upplevelsen kommer alltid ligga mig nära hjärtat <3 


             

Av Caroline - 27 juli 2015 08:30


God morgon!


Jag kan inte riktigt säga att jag har haft en god natt sömn för sover ganska dåligt för tillfället men jag har åtminstone sovit. Sitter och äter frukost framför ett avsnitt av Downton Abbey men ska snart hoppa in i duschen och fixa till mig och bege mig till jobbet. Hoppas vi har lagom mycket att göra idag så att man har att göra hela kvällen men slipper att stressa. Vi får väl se hur det blir med det. Ska bli trevligt att komma dit åtminstone och prata lite med kollegorna. Hoppas ni får en bra start på veckan, kram! 


 

Av Caroline - 26 juli 2015 19:40

God kväll!


Hoppas ni har haft en trevlig dag än så länge. Min dag har bestått av lite blandade aktiviteter. Jag pluggade hela förmiddagen så nu är min första examinationsuppgift på sommarkursen inskickad. Det känns lite nervöst för man vet inte alls hur de bedömer och eftersom det är ett nytt ämne för mig är det också ett helt nytt sätt att skriva. Till exempel så använder man ett helt annat referenssystem inom psykologi jämfört med inom juridik. Men jag antar att man bara får hålla tummarna.


Förutom plugg blev det också till att gå ut en sväng för jag hade ett par ärende att uträtta. Blev till att en del pengar spenderades. Dock inte på något roligt utan på mat och astma/allergimediciner, kul… Matlagning har det också blivit. När jag lagar mat brukar jag laga ganska mycket och frysa in för på så sätt har man alltid mat i frysen som man bara behöver ta fram när man inte orkar eller hinner laga mat. Perfekt!


Nu ska jag städa och diska samt jobba lite vid datorn och sedan blir det sängen. Jag jobbar kväll imorgon så börjar inte förrän 12 vilket innebär lite sovmorgon. Jag är en morgonmänniska men att gå upp kl.4 fem dagar i veckan tar på krafterna. Därför är det skönt när schemat varierar lite. Nu måste jag fortsätta om något ska bli gjort. Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll, kram! 



Det häftiga regnet de senaste dagarna har lett till en hel del vatten på gatan, nästan så att man får simma fram ;) 




Av Caroline - 26 juli 2015 09:15

God morgon!


Hoppas ni hade en bra lördag. Min blev inte riktigt som planerat men så kan det bli ibland. Förmiddagen ägnade jag åt plugg och sedan bar det av hem till pappa en stund. Sedan var tanken att jag skulle på fest på kvällen men jag känner mig fortfarande inte helt frisk så jag bestämde mig för att åka hem istället. Lite trist men så kan det gå.


I natt hände en konstig sak. Jag vaknade till av en smäll men reflekterade inte mer över det då utan somnade om men i morse när jag drog upp persiennerna såg jag flera poliser stå vid ett hus på andra sidan ängen. Kort efter det fick jag reda på att en handgranat detonerat i natt/imorse så det förklarar ju smällen jag hörde. Känns lite overkligt…


Nu ska jag återgå till mina böcker. Har en inlämningsuppgift som ska lämnas in senast imorgon så jag har lite att hitta på. Hoppas ni får en bra söndag, kram! 


 

Vilket oväder vi hade igår! Det kom sådana enorma mängder vatten (och åska) så det såg nästan ut som om någon stod med en vattenslang mot fönstret. Vart tar solen vägen, vill kunna åka till stranden… 




Av Caroline - 25 juli 2015 10:28

God morgon!


Hoppas allt är bra med er. Jag känner mig fortfarande inte frisk utan känner mig lite svag i kroppen och vaknade tidigt i morse med grym huvudvärk. Sov väldigt dåligt i natt så det kan vara en bidragande faktor. Jag hade åtminstone en väldigt trevlig kväll igår. Vi var på karneval och lyssnade på Albin och Mattias. Vi gick även en sväng bland marknadsstånden och åt lite också. Jag har inte träffat mina vänner på ett tag så det var väldigt trevligt att spendera några timmar med dem.


Idag blir det till att plugga hela dagen. Vi har inlämning på måndag och jag har en hel del att göra. Så det är väl bäst att sätta igång. Hoppas ni får en bra lördag, kram! 


     
Först blev det en tur vid gamla slottet...
 
och sedan en tur in bland folket för att lyssna (och titta på) Albin och Mattias.


  

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards