Carrolajsa

Alla inlägg under juni 2019

Av Caroline - 30 juni 2019 19:46


Igår var vi ett gäng som möttes upp på en takbar mitt i Stockholm för att se matchen Sverige-Tyskland. Fint väder, god dricka, trevligt sällskap och vinst. Fantastisk kväll! Det var sådan stämning vid mål och när det stod klart att vi vunnit. Jag är egentligen ingen sportentusiast men jag tycker det är kul att titta om man är några stycken och gör en grej av det.

Heja Sverige, nu ser vi fram emot nästa match!

Av Caroline - 28 juni 2019 23:39


Idag var jag och vaccinerade mig mot TBE. Brukar inte vaccinera mig så men kände att i år var det nog lika bra. Jag blödde jättemycket när han stack och tänkte då på hur mycket min kropp har fått utstå på senaste tiden. Knäoperation, blodgivning och vaccination. Allt har inneburit massa stick och allt har skett inom loppet av två veckor, inte lätt att vara min kropp hehe.

Av Caroline - 27 juni 2019 22:40


Den här dagen har gått så himla snabbt. Efter jobb var jag en sväng hos sjukgymnasten och sedan gick jag i ett par butiker och letade efter en kjol men det blev ingen lycka där inte. Jag hade planerat att hinna storstäda min lägenhet idag men när jag kom hem hade jag ganska ont i mitt knä så jag hamnade i soffan istället och där fastnade jag. Har nyligen börjat kolla på Vänner (som typ den sista i Sverige) så jag skyller på den för den gör så jag stannar i soffan haha.

Imorgon väntar jobb hela dagen och på kvällen blir det en sväng på stan för har ett par ärenden att uträtta. Hoppas ni haft en fin torsdag, kram!

En del av dagens middag, bland det bästa med sommaren!

Av Caroline - 26 juni 2019 21:51


God kväll!

Kvällarna går så himla snabbt. Hade tänkt hinna med en massa saker idag men det jag hann var att handla, göra månadsbudget och betala räkningar. Inget roligt helt enkelt hehe. Så kan det vara, det är en dag i morgon också och tur är väl det.

Känner mig vilsen på dagarna den här veckan och tycker det känns som torsdag idag, är kanske önsketänkande. Men men, imorgon är det åtminstone det.

Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Smidig som få så råkade jag spilla vatten över hela mig innan idag. Tur jag hade en poncho att ta på mig och att jag mestadels sitter själv inne på mitt rum och skriver haha. Detta är varför man ska ha mörka kläder på sig... ;)

Av Caroline - 25 juni 2019 22:10


Förra veckan var inte min vecka om vi säger så. Jag fick hemska biverkningar av smärtstillandet för mitt knä (utan att överdriva trodde jag att jag skulle dö), jag fick kryckor, det var midsommar vilket fick mig att tänka på min fd sambo och massa minnen och känslor väcktes till liv, jag hade stress över sommarplaner och mycket nytt på nya avdelningen som skulle falla på plats.

När jag har dippar försöker jag verkligen fokusera på det positiva. Fyra positiva saker som hände förra veckan:

  • jag hade en supermysig midsommar utan massa krav och ångest
  • jag träffade en domare från min före detta avdelning som sa ”dina betyg var väldigt välförtjänta”
  • jag hade en trevlig kväll när vi var ett gäng som var på konsert
  • jag och en vän har bokat resa 

Livet har sina dalar och toppar och det gäller att fokusera framåt. Jag försöker att ha några roliga saker inplanerade varje vecka, för att inte livet ska bli för tråkigt och enformigt. Den här veckan ser jag fram emot ett långt telefonsamtal med en av mina bästa vänner, fika med en vän och förhoppningsvis en tur på stan i helgen.


Nu ska jag snart hoppa i säng och läsa. Imorgon väntar jobb och storhandling, eller ja så mycket som man kan handla när man hoppar fram på ett par kryckor haha.


Jag har sovit dåligt så kaffe har varit högst nödvändigt de senaste dagarna! 


    Efter jobb idag åkte jag till blodcentralen för att på nytt anmäla mig som blodgivare. När man flyttar (byter region) måste man bli blodgivare på nytt. Förhoppningsvis blir jag godkänd :) Det var väldigt trevlig personal på Blodcentralen Hötorget. Han som tog hand om mig utbrast när jag hoppad in på mina kryckor "oj en på kryckor, det tillhör inte vanligheterna" hehe. 



Av Caroline - 23 juni 2019 19:51


God kväll!

Hoppas ni haft en bra dag. När jag vaknade mådde jag inte super så jag låg kvar i sängen och tittade film typ halva dagen. Jag mådde bättre efter några timmar så då tog jag tag i städning och matlagning.

Ska lägga mig i tid och tagga för en ny vecka. Denna vecka som kommer blir det till att planera semester, förhoppningsvis kompishäng och fix hemma.

Hoppas ni haft en bra midsommarhelg, kram!

Nu är alla bandage och plåster borta från mitt knä. Det gör fortfarande ont men det blir bättre. Jag ser dock lite blåslagen ut ;)

Av Caroline - 22 juni 2019 22:14


Hoppas ni alla hade en trevlig midsommar! Jag var hos en vän där vi åt god mat och bara hade trevligt. När jag skulle åka hem missförstod jag min vän och tyckte tunnelbanan gick 25 men den gick 35 så jag missade den haha. Det var den sista "bra" som gick så det slutade med att jag gick tillbaka till min vän och sov där, tur man har välkomnande vänner haha. Dock inte mig emot att jag fick stanna för då fick vi extra tid att umgås idag :)

När jag väl kom hem idag hängde jag hemma en stund innan jag tog med lite fika och bok för att gå ner till vattnet. Älskar att bo nära vattnet så man bara kan gå ner och sätta sig en stund och njuta.

Hoppas ni haft en bra midsommar, kram!

Av Caroline - 19 juni 2019 20:30


Idag var det dags för sjukgymnasten. Det gick bra men det är alltid lite plågsamt att vara hos honom haha. Jag har inte haft kryckor sedan operationen men idag gav han mig ett par för han menade att det kan bli sämre av att halta och jag håller helt med honom. Nu gäller det bara att få in tekniken.

Nu under kvällen har jag mestadels legat i soffan. Lagade mat och tvättade en maskin men annars har jag bara tittat på Vänner. Som vanligt är jag sen på bollen och ser vänner nu, ja jag vet hur sen jag är hehe. Men jag gillar det!

Ikväll blir det sängen i tid, ska läsa lite tänkte jag. Bästa sättet att varva ner efter en lång dag. Kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards