Carrolajsa

Alla inlägg under juni 2019

Av Caroline - 8 juni 2019 21:11


Igår efter jobb åkte jag in till stan för att uträtta lite ärenden. Hade en lång lista på saker som jag inte har hunnit med på senaste tiden som jag behövde ta tag i.

Idag har jag varit lite överallt. Började dagen på Djurgården där jag skulle hämta ut en konsertbiljett innan jag tog båten till slussen. Nästa destination var Globen. Jag hade nämligen bokat en biljett för att åka upp till toppen av Globen. Det var fin utsikt får jag säga.

Efter det åkte jag vidare till Södertälje för att strosa runt lite. Vi har haft jättebra väder så jag kände att jag ville utnyttja dagen till fullo. Nu under kvällen har jag bara varit hemma, det tar på krafterna att gå runt i värmen haha.

Hoppas ni haft en fin dag, kram!

Av Caroline - 6 juni 2019 21:17


Eftersom vi var lediga idag fick man ju utnyttja detta till fullo. Igår träffades jag och en vän för aw. Där är ett event i Kungsträdgården med massa food trucks så vi åkte dit och köpte mat, vin och lyssnade på musik. När vi kände oss klara där gick vi en promenad vid slottet, mys!

Idag fixade jag lite hemma under förmiddagen, tog en pw och framåt eftermiddagen mötte jag upp en vän. Vi åkte till vattnet och promerade en sväng, hon tog ett dopp och sedan fikade vi på hennes altan. Perfekt sommardag!

Nu ska jag förbereda mig lite inför jobb imorgon. Blir helt fel när man är ledig mitt i veckan haha. Hoppas du haft en bra nationaldag!

Av Caroline - 4 juni 2019 21:14


Jag är, precis som så många andra, väldigt dålig på att ta komplimanger men idag hände det, jag tog åt mig. Personen som sa det, en fd chef, har lite "rykte" om sig att inte vara så generös med beröm men idag när jag hade presenterat en rad domsförslag för fyra domare sa han "du är så duktig på att presentera, vi saknar dig så här hos oss" och fortsatte "du är en väldigt duktig jurist, det märktes snabbt, tänk att du ändå bara är på din första placering". Det kändes så skönt att mitt hårda arbete har lönat sig! Åh vad jag älskar mitt jobb <3

Nu ikväll har jag inte hunnit så mycket. Handlade på vägen hem, har tvättat och hjälpt min syster med en sak. Nu blir det snart sängen, är fortfarande back på sömnkontot efter tvåtimmarsnatten förra veckan haha. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 3 juni 2019 21:48


Idag började jag på ny avdelning på jobbet. Även om det är i samma byggnad blir det som att börja på en helt ny arbetsplats. Det är nya kollegor, nya rutiner och helt nya typer av mål jag jobbar med. Jag måste därför nollställa hjärnan och glömma allt jag gjort de senaste åtta månaderna, typ. Ovant men spännande!

Det tar dock på krafterna att börja om, är helt slut idag haha. Ska försöka hoppa i säng hyfsat tidigt idag. Hoppas du haft en bra dag, kram!

Promenerade en bit hem, bästa sättet att rensa tankarna!

Av Caroline - 3 juni 2019 12:30


I helgen vankades det som sagt överraskningsfirande av min mormor. Min mamma hade fixat med mat och jag, min syster och hennes sambo åkte dit och hjälpte till med dekorationer. När hon anlände stod vi där och sjöng och hon verkade bli väldigt överraskad. Supermysigt! 


 

         

          

Av Caroline - 2 juni 2019 20:26


I torsdagsmorse åkte jag ner till Skåne för att spendera långhelgen där, allt detta fick dock göras i smyg för vi skulle ha överraskningsfirande för min mormor så hon fick inte veta att jag skulle åka ner hehe. 


Jag flög redan 7.30 och fick därför gå upp 2.45 för att hinna, sov därmed bara två timmar. Jag var lagom trött kan jag ju säga.   Gäsp! 


Jag mötte upp en av mina bästa vänner för lunch <3


     

På fredagen mötte jag upp en annan av mina bästa vänner. Vi fixade lite hemma hos honom och sedan handlade vi blommor. När vi tittade på blommor såg jag något som rörde sig och såg dessa. Orkar inte så söta! 



 

På lördagen vankades det överraskningsfirande och då är man såhär glad! 


Fortsättning följer... 


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards