Carrolajsa

Alla inlägg under december 2019

Av Caroline - 29 december 2019 22:30


Idag mår jag bra och har därmed varit på brunch. Jag mötte upp två av mina närmsta vänner och satt och åt och pratade i flera timmar. Bästa!

Efter det gick jag en sväng i stan och tittade lite. Hittade inget men det var skönt att ta en ordentlig promenad. Imorgon ska jag träffa en annan vän, skönt att julfiranden är över så folk har tid att ses hehe.

Hoppas du har haft en fin dag, kram!

Av Caroline - 28 december 2019 19:15


Igår var jag, mamma och min syster på utflykt. Vi var nämligen på Gekås, Ullared. Det blev en lång men trevlig dag. Jag hittade en del men mestadels "tråkiga" saker i form av diverse typer av strumpor, köksformar och badrumsprodukter.

Idag har jag dock haft en mindre trevlig dag för har legat däckad i feber. Har sovit en hel del och känner mig hyfsad nu. Hoppas jag mår bättre imorgon för då ska jag på brunch. Håll tummarna för mig ;)

Hoppas du har haft en fin dag, kram!

Blev nostalgisk igår och köpte Tom & Jerry kex hehe.

Saftsoppa och Downton Abbey är bra medicin!

Av Caroline - 26 december 2019 16:17


Igår väntade julfirande nr 2, denna gång med mammas sida av familjen. Det blev mat, julklappar och prat.

Idag har jag ägnat dagen åt att städa och sortera. Jag har fortfarande ganska mycket saker kvar hemma hos min pappa så passar på att gå igenom det nu när jag har tid. Fattar inte hur jag kan äga så mycket "skit" hehe.

Hoppas du haft en fin dag, kram!

Av Caroline - 24 december 2019 13:58


God jul <3

Av Caroline - 23 december 2019 23:49


Idag har jag hängt med min syster hela dagen. Vi har varit på ett köpcenter, ätit middag och varit på bio. Mycket trevlig dag!

Av Caroline - 22 december 2019 10:06


I fredags var min sista dag på den avdelningen där jag har jobbat sedan augusti. Jag har haft en ganska jobbig höst, av flera anledningar, och känner mig redo att gå vidare. Det är dock alltid lite blandade känslor att byta för man lämnar människor man verkligen tycker om. Vi avslutade dock jobbåret på bästa sätt i fredags genom att vara ett stort gäng fd kollegor som åt lunch. Perfekt avslut!

Nu ser jag fram emot en lång julledighet!

<3

Av Caroline - 21 december 2019 21:27


Då var jag i Skåne. Jag kom hit tidigt i morse, tog nattåget från Stockholm vid 23 igår. Måste säga att nattåget var över förväntan! Jag sov nästan hela tiden, bortsett från några uppvaknanden, och stördes knappt av ljud.

Idag har jag hängt med delar av min familj, slagit in julklappar och bara tagit det lugnt. Förutom julfirande och ett par kompisdejter har jag inte så mycket inplanerat under min ledighet vilket är skönt.

Nu ska jag snart hoppa i säng, efter de senaste månadernas intensiva jobb har jag en hel del sömn att "ta igen" ;)

Hoppas du haft en bra dag, god natt!

Det är ju inte mycket plats man har på tåget ;)

Av Caroline - 19 december 2019 22:00


Nu är veckan snart slut, en dag kvar att hålla ut hehe. Detta har varit en ganska lugn dag. Jag slutar på min nuvarande avdelning imorgon så nu håller jag på att avsluta allt, kasta papper och packa ihop mitt kontor.

Efter jobb åkte jag en sväng till stan för att lämna tillbaka ett par saker och för att klippa mig. Kvällen har jag ägnat åt att packa och städa. Ska åka till Skåne imorgon så det är mycket som ska fixas.

Nu ska jag dock hoppa i säng. Hoppas du har haft en fin dag, kram!

Frisörens kommentar: har du klippt luggen själv?
Jag: nej det var en frisör men det gick inte så bra.

Inte bara jag som tyckte att det var ojämnt hehe.

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards