Carrolajsa

Alla inlägg under oktober 2017

Av Caroline - 31 oktober 2017 19:51


I lördags gjorde jag som sagt paraglide. Jag hade försökt två helger innan men då blåste det för mycket men tredje gången gillt blev det av. Man åkte en "lift" upp tillsammans med sin instruktör och sedan fick man en kort instruktion om hur man skulle göra när man sprang ut för berget. Det var en sådan härlig känsla när man sprang ut för berget, man bara gled. Det blev aldrig någon känsla av att man "kastade sig ut" för man började glida så fort man inte hade fotfäste så det var bara en härlig känsla. Att se världen från ovan var en häftig syn. Vi svävade runt i 20 minuter och bara njöt av den fira känslan. Mot slutet blev jag dock lite åksjuk (hur konstigt det än låter) för då snurrade vi en del runt vår egen axel innan vi kunde landa men bortsett från det mådde jag perfekt där uppe, ingen rädsla, ingen spänning, ingenting. Man bara svävade runt och kände sig fri. 


Jag har velat göra detta väldigt länge och det kändes extra kul att jag kunde göra det här. En upplevelse väl värd pengarna! 



     

   

Av Caroline - 30 oktober 2017 21:58


Idag har jag känt mig trött och stel i hela kroppen så efter jobb har jag bara legat i sängen och tittat serie. Det har börjat bli kallt här och min kropp gillar inte omställningen utan jag brukar bli stel och få ont men det är bara till att stå ut.

Imorgon väntar möten hela dagen. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 29 oktober 2017 20:50


Jag har haft en väldigt mysig helg med min vän. Det har varit en bra blandning av äventyr, mys, shopping och prat.

Nu väntar snart sängen så att jag är pigg imorgon. Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Av Caroline - 28 oktober 2017 23:43


Vi har det verkligen supertrevligt den här helgen och är glad att min vän kände att hon hade tid att komma hit. Idag har vi besökt ett berg, jag har gjort paragliding, vi har shoppat och ätit middag. Nu har vi avslutat dagen med en film och ska snart hoppa i säng. Imorgon väntar kanske ett besök på något museum.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 26 oktober 2017 22:16


God kväll!

Blir galen på hur snabbt en kväll går, man hinner typ inget efter jobbet haha. Idag var jag en sväng på stan för behövde köpa höstskor och sedan hann man inte mycket mer.

Idag har jag varit på kontoret hela dagen och jobbat ikapp med rapporter osv. Fick även lite extra uppgifter som kändes typ omöjliga att lösa men med lite fantasi och trixande så gick det. Blev också ombedd att ta anteckningar åt vår ambassadör under ett möte hon hade med Plan vilket var superintressant. Man vet aldrig vad en dag kommer innehålla vilket är kul.

Nu ska jag hoppa i säng så jag är pigg imorgon. Får nämligen besök i helgen så måste ladda upp inför det. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Denna vackra stad <3

Av Caroline - 25 oktober 2017 08:13


God morgon!

Då var det onsdag och snart har halva veckan gått. Igår efter jobb var vi iväg på AW. Vi åt ostfondue på ett supertrevligt ställe och jag hamnade vid en man som var intresserad av Afrika så vi satt och pratade om det ett tag. Det är inte ofta jag träffar någon som är intresserad av den delen av mitt liv så blir lika glad varje gång jag får prata om det.

Idag väntar kontorsjobb hela dagen. Hoppas ni får en bra dag. Kram!

Av Caroline - 23 oktober 2017 21:30


God kväll!

Idag har jag haft en lång och intensiv men väldigt bra dag. Jag har suttit på en givarkonferens för krisen i Burma (som man kunnat läsa om i medier) som var intressant. Vi hade också finbesök från Stockholm så det var kul.

Efter jobb var jag på en mycket kort AW (vi pratade bara en stund) innan jag avvek för att gå hem och laga mat och lägg mig och läsa. Är så himla trött idag så ska lägga mig tidigt. Hoppas ni haft en bra dag. God natt!

Var också på min första presskonferens idag vilket var kul men annorlunda ;)

Idag har vi haft det kyligt, hoppas det vänder igen (även om jag vet att det inte tillhör vanligheterna att det är 20 grader när det snart är november hehe).

Av Caroline - 22 oktober 2017 11:38


God förmiddag!

Igår hade vi folk över hos oss. Vi började med en lite middag med "svensk tacos" och sedan hade vi förfest innan det vankades utgång. Jag var lite nervös inför förfesten eftersom det inte är vår lägenhet och vi inte vet hur reglerna är men det gick bra. Jag följde dock inte med ut för hade väldigt ont i mina ben så stannade hemma istället.

Idag väntar städning och kanske lite turistande. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Tog en morgonpromenad innan, så skönt!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards