Carrolajsa

Alla inlägg under oktober 2017

Av Caroline - 10 oktober 2017 08:53


God morgon!

I morse vaknade jag upp och kände mig sjuk, igen. Huvudvärk, halsont och hes. Hoppas det är tillfälligt så att det försvinner snabbt igen.

Idag ska jag sitta på kontoret och skriva rapporter och ikväll ska vi över till Frankrike och handla mat. Efter det ska jag hem och lägga mig direkt, ser fram emot det hehe.

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Spenderade gårdagens kväll i soffan framför en film och tänkte göra samma sak ikväll, känns lagom ansträngande hehe.

Av Caroline - 9 oktober 2017 21:39


God kväll!

Idag har jag varit helt slut. Har haft möten hela dagen och efter jobb blev det till att laga mat och städa. Har fixat lite saker vid datorn nu under kvällen men nu blir det äntligen sängen. Som det ser ut nu ska jag bara vara på kontoret imorgon vilket ska bli ganska skönt. Hoppas ni haft en bra dag, god natt!

Av Caroline - 8 oktober 2017 20:51


I helgen fick jag som sagt besök av min pojkvän. Vi har haft en lugn helg och jag har visat honom några av Genèves pärlor. Det har bland annat blivit besök på FN, en sväng i gamla stan, katedralen och en titt på universitetet.

Han åkte hem vid 18 idag och efter det har jag legat i soffan med datorn i knäet. Känns knappt som att jag har haft helg (jag jobbade en del igår under FN:s öppet hus) så behöver samla kraft inför veckan som kommer. Hoppas ni haft en trevlig helg, kram!

Av Caroline - 5 oktober 2017 23:37


God kväll!

Idag har jag haft möten i ett, hela fyra stycken har jag hunnit med. Jag slutade dock ganska sent och efter en sväng på stan och på Lidl var jag inte hemma förrän sent. Nu har jag precis fixat lite inför imorgon för då får jag nämligen besök. Av en ren slump så får 4 av 5 praktikanter besök den här helgen, ett väldigt märkligt sammanträffande. Det är min pojkvän som kommer så vi ska turista i Genève hela helgen.

Nu ska jag dock försöka sova så att jag är pigg imorgon. God natt!

Det är så himla fint här!
Den sista bilden tog jag efter att jag hade varit på dagens andra möte (i den byggnaden), inte dåliga miljöer att jobba i.

Av Caroline - 4 oktober 2017 22:32


God kväll! 


Idag har vi haft en lång dag. Jag har haft massa saker att göra, bland annat ett möte med två ambassadörer och en juridisk expert vilket var himla intressant. Efter jobb åkte vi till FN för att spela in lite rörligt material till ett projekt. Det kändes lite märkligt att stå och pratat mitt bland en massa andra men det blev ganska roligt tillslut. 


Nu på kvällen har jag jobbat lite här hemma men nu blir det snart sängen. Imorgon väntar en rad nya möten och jag har en rapport jag måste få klart. På kvällen blir det förhoppningsvis en sväng på stan för har ett par saker jag behöver som jag inte hittade förra veckan när vi var i Lyon. Hoppas ni haft en bra dag, god natt! 


  Det var en sådan fin kväll idag, älskar detta! 



Av Caroline - 3 oktober 2017 22:34


Nu är jag helt slut efter en lång dag. Idag har jag varit lite överallt och dagen har gått superfort. Det är kul för här får man göra allt från att plocka undan disk efter ett event, skriva rapporter och hälsa på högt uppsatta människor. Allt från högt till lågt, det gillas. Idag blev det en lång dag för vi hade ett telefonmöte som blev uppskjutet men det var intressant. Imorgon åker min handledare på möte i Sverige så då ska jag hålla ställningarna här och hoppa in lite i hennes ställe. Nu blir det dock sängen. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Idag bråkade ugnen rejält och säkringen gick fyra gånger på bara några minuter. Det enda som hjälpte var om jag släckte ner halva lägenheten så jag fick laga mat i mörker med ett ljus som enda ljuskälla, det är äventyr det hehe.

Av Caroline - 2 oktober 2017 22:50


God kväll!

Idag har jag haft en lång dag då UNHCR:s årliga möte drog igång. Det är ett väldigt stort möte så det är folk från hela världen som är här. Det är ministrar, ambassadörer, diplomater och lilla jag hehe. Det kommer bli en lång vecka men intressant.

Nu blir det sängen för mig då jag känner att jag behöver ladda upp med energi. Hoppas ni haft en bra start på veckan. God natt!

Av Caroline - 1 oktober 2017 22:38


Herregud! Idag har vi varit och vandrat uppför ett "berg" som heter Saléve på ca 1300 meter. Man kan åka typ en lift/linbana upp men tre av oss bestämde oss för att gå. Det var så mycket värre än vad vi trodde och jag trodde jag skulle dö. Det var små stigar, massa sten och brant. Det tog typ två timmar och även om det var extremt jobbigt så var det skönt när man kom upp. Det var extrem utsikt också, man såg till och med Mont Blanc med snötäckta toppar, fantastiskt! Vi tog dock linbanan ner vilket var skönt.

Nu kommer jag dock behöva lida för detta och gårdagen i några dagar, har så himla ont i benen, men det kommer det vara värt för vi har haft en väldigt trevlig helg. Nu blir det dock snart sängen för imorgon börjar en vecka med mycket jobb.

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards