Carrolajsa

Alla inlägg under oktober 2017

Av Caroline - 20 oktober 2017 07:59


God morgon!

Då var det fredag och det känns att det har varit en lång vecka. Blandningen av mycket jobb och en rumskompis som kommit hem sent tre kvällar i rad och väckt mig tar ut din rätt. Idag har jag dock en lugn dag med endast ett möte och sedan kontorsjobb så det kommer gå bra ändå. Ikväll ser jag fram emot en lugn kväll framför en serie eller med en bra bok.

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Av Caroline - 18 oktober 2017 22:26


Denna dag har varit lång men nu är det dags att krypa till sängs. Imorgon väntar nya spännande möten och rapportskrivning. På kvällen måste jag försöka hinna förbi min teleoperatör för att reda ut en sak angående min telefonräkning, igen...

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Kvällsjobb :)

Av Caroline - 17 oktober 2017 22:16


God kväll!

Idag har det varit en lång dag. Det pågår ett stort möte kring flyktingar just nu i Genève så har suttit där hela dagen idag. Det är väldigt intressant men blir många timmar i mötesrummet.

Under kvällen har jag bara legat i soffan och tittat på en serie. Nu blir det dock sängen så jag orkar dag 2 på mötet. Hoppas ni haft en bra dag. God natt!

Av Caroline - 16 oktober 2017 12:00



Då ska vi se vad jag gjorde igår söndag. Jag började dagen med att tvätta så nu är min tvättkorg helt tom, så skönt!




Sedan kände jag att jag behövde ta tillvara på det fina vädret så jag gav mig ut på en sväng. Löven har börjat byta färg nu och det är så fint, tror hösten är min favoritårstid.

       

   


Förutom detta har det blivit lite jobb och lite serietittande. En väldigt bra helg med andra ord. Det enda negativa är att jag har tappat rösten så det är inte mycket ljud som kommer från mig. Kanske skönt för mina flat mates så de slipper höra mig prata hehe. Min room mate har dock inte varit här i helgen för hon har haft besök av sin familj men ikväll är hon åter i vår knirriga säng så jag slipper sova själv. 


Detta var min helg, hoppas ni haft en bra helg och får en bra start på veckan. Kram! 



  

Av Caroline - 15 oktober 2017 21:57


Tänkte bjuda på min helg i bilder: 

I fredags var vi ju ute och tog ett glas vin och det har jag inga bilder från så vi tar från lördagen. 


Under förmiddagen städade jag en massa och förberedde matlådor. Älskar att göra sådant på helger när man kan ta allt i sin takt. 


Till exempel rensade jag vår extremt oorganiserade besticklåda. 

Jag vädrade också hela lägenheten vilket verkligen behövdes. Vi har fortfarande fint väder här (har varit typ 20 grader i helgen) så det var skön luft som kom in. 

   

På kvällen fick vi dra på finkläderna för då vankades det konsert i FN:s berömda MR-sal. Black tie var dresscode för kvällen. 



 
Det var klassiskt och en del opera och de var så extremt duktiga.

  

Detta är taket i MR-salen, ser nästan ut som en havsbotten. 
 

Alltid kul att få klä upp sig lite ;) 
   

Älskar hur det matchar. 
 

Jag fick dock extrema skoskav på tår, hälar och under fötterna. Mycket märkligt eftersom jag brukar kunna gå i dessa skor utan problem. Var tillslut så illa att jag tog av mig skorna och gick barfota när vi skulle till spårvagnen påvägen hem haha. Så kan det gå. 
 
Detta var min lördag i bilder, en väldigt bra dag med lite av allt <3 




Av Caroline - 14 oktober 2017 09:10


God morgon!

Äntligen lördag. Igår blev det en lång arbetsdag och efter det hade jag planerat min fredagskväll: tvätta, göra matlådor och lägga mig tidigt och läsa. Så blev det dock inte hehe. Istället kom jag hem strax efter midnatt och somnade sent. Min tyska vän hörde av sig och frågade om jag ville följa med ut en sväng för det var hennes sista heldag i Genève. Eftersom jag ville säga hejdå till henne kände jag att jag skippade mina hemmaplaner och följde med dem istället. Vi började med ett glas vin hos dem (min tyska kompis och hennes colombianska room mate, älskar den kulturella blandningen) och sedan fortsatte vi ut till en bar. Vi hade en väldigt trevlig kväll!

Idag ska jag göra det jag inte hann igår och ikväll ska vi förhoppningsvis på konsert. Hoppas ni får en bra lördag, kram!

Av Caroline - 12 oktober 2017 23:15


God kväll!

Då var det snart helg igen. Idag har jag varit på flera möten och efter jobb blev det en tur till centrum. Torsdag=shoppingdag här för då har affärer kvällsöppet. Idag blev ett dock inget roligt utan bara huvudvärkstabletter och pajdeg hehe.

Nu blir det sängen för imorgon väntar jobb. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 11 oktober 2017 20:37


Idag är det internationella flickdagen. Att vara barn är inte lätt. Oavsett kön förväntas man vara på ett visst sätt. Man ska säga vissa saker, ha på sig vissa saker och besitta vissa egenskaper. Att vara flicka kan vara extra svårt. Man får inte vara för bestämd, inte alltid säga sina åsikter och man förväntas bli på ett visst sätt. Våld, både fysiskt och psykiskt, är också vanligt förekommande mot flickor. Våldtäkter, barnäktenskap och nedtryckning är vardag för många.  


Utan att låta naiv hoppas jag att världen blir till en bättre plats, för både flickor och pojkar. Det är dags att vi alla tar vårt samhällsansvar på allvar och ser till att det blir en ändring.


Inget barn ska behöva växa upp i krig, fattigdom, barnäktenskap eller i ett flyktingläger. Inget barn ska behöva gå till skolan med en klump i magen rädda för att bli mobbade. Inget!



 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards