Carrolajsa

Alla inlägg under december 2018

Av Caroline - 31 december 2018 12:35


2018, jag kommer minnas dig med både stor sorg och mycket glädje. Det var under dig som en person jag älskade valde att inte längre vara en del av mitt liv, du var året då jag nästan kollapsade av utmattning och du var året då jag kände mig mer ensam än någonsin. Men du var också året då jag lärde mig vilka som verkligen är mina vänner, året då jag fick flytta till min drömstad och året jag fick ett jobb jag älskar. 2019- jag hoppas du blir det första riktigt bra året efter många riktigt jobbiga sådana, jag är så redo för dig!

Jag kommer fira in det nya året hos en av mina vänner. Tror vi blir runt 20 men jag känner bara en så det ska bli trevligt att lära känna lite nya människor. Hoppas ni får ett bra slut på 2018 och bra början på 2019. Gott nytt åt!

Av Caroline - 30 december 2018 22:11


Jag har haft fullt upp de senaste dagarna. Igår var jag på stan en sväng med mamma och mormor och på kvällen mötte jag upp en vän. Vi var och fixade hans nyårsoutfit, åkte en vända till skogen och åkte hem till honom där vi hängde några timmar.

Idag har jag varit en sväng med min pappa på mellandagsrean. Köpte bland annat en lampskärm och ljusstakar som jag letat efter länge så det var lyckat. Nu håller jag på och packar eftersom det snart är dags att åka till Stockholm igen. Två nätter kvar innan jag åker norrut igen.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Vi fick se solen idag :)

Av Caroline - 28 december 2018 22:11


Idag har jag haft en fikadag. Först var jag hos en vän och fikade och snackade en massa. Vi avverkade klassiska ämnen såsom killproblem, framtid, jobb och barn. Efter några timmar hos henne gick jag inom min farmor och farfar där det blev kvällsfika. Nu har jag snart hunnit träffa alla jag vill, återstår bara en så hoppas han hör av sig snart :)

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 27 december 2018 21:37


Idag har jag och en av mina bästa vänner varit på utflykt, närmare bestämt på andra sidan sundet, i Helsingör. Vi strosade i affärer, gick i mysiga gränder och åt lunch.

Nu under kvällen har jag varit hemma hos pappa och fixat. Här lite saker jag ska ha med mig hem till Stockholm så packar ihop det nu så att det är gjort.

Hoppas ni får en bra kväll, kram!

Av Caroline - 26 december 2018 16:25


Igår var det dags för det andra julfirandet och denna gång hos mormor. Där bjöds det på god mat, ännu fler fina presenter och roliga samtal.

Idag vid lunch mötte jag upp en vän för en långpromenad och en lunch på stan. Efter det åkte jag till köpcentret Emporia för jag skulle titta efter ett par skor. Där var såklart väldigt mycket folk och hittade inte skorna jag letar efter så åkte igen efter en kort sväng. Nu har jag precis varit och handlat i min före detta hemstad Lund men är på väg hem till min pappa igen. Ikväll blir det nog bara att se film och sova tidigt. Ska iväg med en vän imorgon så måste vara pigg då.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Min mormors katt spanade efter tomten ;)

Av Caroline - 25 december 2018 13:36


Då var årets första julfirande över. Det blev mat, julklappar, julmusik och mys.

Idag väntar årets andra julfirande, denna gången hemma hos mormor.

Hoppas ni får en fin dag, kram!

Av Caroline - 24 december 2018 16:28


Jag önskar er alla en god jul!

Jag inledde julafton i kyrkan där jag blev inbjuden att sjunga med körerna som skulle sjunga. Efter det var vi några som åkte vidare till ålderdomshemmet där vi sjöng med/för de äldre.

Nu är jag hemma, har precis tittat på Kalle och hans vänner och väntar på att gästerna ska komma. Hoppas ni får en mysig jul eller en helt vanlig mysig kväll för det fall ni inte firar jul, kram!

Av Caroline - 23 december 2018 21:39


Idag hade jag, min syster och mamma lite julmys. Vi gjor?e lussekatter och pepparkakor.

Nu under kvällen har vi varit hos en familjevän och fikat men snart blir det sängen. I morgon blir det julfirande för hela slanten!

Hoppas ni haft en mysig lillejul. Kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards