Carrolajsa

Alla inlägg under februari 2018

Av Caroline - 28 februari 2018 13:05


Igår fick jag ett ryck och började måla. Förr pysslade jag mycket men har inte haft tid till det de senaste åren så det kändes kul att få ett ryck nu.

Vädret här är så konstigt. Igår hade vi strålande sol, blå himmel och ingen snö medan andra delar av Skåne hade full snöstorm. Idag har vi halv snöstorm men samtidigt blå himmel...

Idag ska jag bara vara hemma, tänkter inte gå ut i detta väder hehe, för att plugga och fixa lite här hemma.

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Av Caroline - 27 februari 2018 08:27


God morgon!

Jag är den typen av människa som i princip hoppar ur sängen när jag vaknar för att direkt börja dagen. Ibland händer det dock att jag unnar mig att ligga kvar en stund, idag är en sådan dag. Jag vaknade för en bra stund sedan men har legat kvar i sängen och läst nyheter, tittat fb, tittat efter vårinspiration osv. Så skönt.

Nu ska jag dock gå upp och starta dagen. Idag står franskaplugg på schemat. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Hittade tex den här färgklicken och blev lite sugen på att låta den flytta in i min garderob nu till våren hehe.

Av Caroline - 26 februari 2018 21:09


Idag var jag med min pappa på sjukhuset innan vi åkte vidare till Ikea. Kändes lite konstigt att vara där för sist jag var där var när min morfar var riktigt sjuk, kort innan han gick bort, så det kändes lite konstigt...

På Ikea blev det sen lunch och en massa shopping. Jag handlade massor av saker till min pojkväns lägenhet så nu ska här fixas! Love it!

Nu ska jag städa lite här hemma innan jag hoppar i säng. Hoppas ni haft en bra start på veckan. Kram!

Trotsade kylan och tog på min nya favoritjacka ;)

Av Caroline - 25 februari 2018 22:25


Idag har vi haft en bra dag. Jag och min pojkvän städade hela förmiddagen, var en sväng på stan innan vi åkte hem och firade min syster i efterskott.

Nu ikväll har jag pluggat och tittat på inredning. Imorgon ska jag en sväng till ikea när jag har lämnat in min uppgift vilket ska bli kul. Nästintill heaven on earth hehe.

Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Av Caroline - 24 februari 2018 23:20


Idag har vi haft fullt upp hela dagen. Vi var på shoppingtur imorse för vi behövde köpa lite saker till min pojkväns lägenhet. Vi hittade dessvärre bara en av tre saker men så kan det vara. Resten av dagen har vi städat och sorterat i lägenheten. Vi avslutade kvällen med mello och bron, bra lördag!

Sitter just nu och filar på min inlämningsuppgift men snart blir det sängen. Imorgon väntar födelsedagsfirande och fortsatt städning.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Det här blev dagens köp, den passade dock inte in helt på det tilltänkta stället så nu får jag tänka om. Så kan det bli...

Av Caroline - 23 februari 2018 23:32


God kväll!

Idag har det blivit plugg, fika och en snabb sväng på stan för min del. När min pojkvän slutade jobba mötte jag upp honom för att handla middag och nu avslutade vi dagen med två avsnitt av Bron, spännande!

Hoppas ni haft en bra fredag, kram!

Idag invigde vi mina nya vinglas. Vinet var dock ingen höjdare men glasen i sig kändes bra att dricka ur hehe.

Av Caroline - 22 februari 2018 21:52


Mitt liv är ganska enformigt just nu. Jag går upp, sätter mig och pluggar, pluggar lite till, ser ett par avsnitt Gilmore Girls, pluggar lite till och går och lägger mig. Är det hyfsat väder klämmer jag in en promenad också. Saknar mitt liv i Genève hehe. Satt och tittade resor innan, är så sugen på att åka någonstans men vet inte riktigt var. Dit jag vill är för långt för en weekend vilket är det enda jag hinner nu så får se hur det blir. 


Imorgon är det fredag och jag har bokat in en fika med en kompis vilket ska bli kul. Bryta mönstret lite hehe. Nu ska jag läsa lite till innan det blir sängen. Hoppas ni får ett bra avslut på arbetsveckan. Kram! 



   Ps. Stort grattis till min syster som fyller år idag! Till hennes ära sken solen stort ;) 



Av Caroline - 21 februari 2018 12:56


Den potentiella förkylningen har inte brutit ut men kan känna att den finns kvar. Trots det bestämde jag mig för att bege mig ut på promenad, behövde frisk luft. Jag gick en sväng i skogen, en av mina favoritplatser.

Nu fortsätter dock pluggandet, har massvis att göra. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards