Carrolajsa

Alla inlägg under februari 2018

Av Caroline - 20 februari 2018 19:38


Idag har jag spenderat större delen av dagen i sängen då det känns som att jag ska bli sjuk. Näsan börjar kännas täppt, halsen och öronen kliar och huvudet värker. Har dock läst hela dagen för har en inlämning nästa vecka men det känns skönare att göra det från sängen.

Ska läsa lite till men ska försöka lägga mig tidigt. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 19 februari 2018 21:52


Idag har jag spenderat dagen med min mamma. Vi var förbi min gammelmormors grav och önskade henne grattis på namnsdagen, handlade, var förbi min mormor en sväng samt började sortera i min mammas förråd.

Nu är jag hemma och har precis skickat in en uppgift. Har lite saker att organisera nu ikväll men sedan blir det sängen. Ser fram emot en lång natts sömn även om det inte är så troligt, men man kan ju alltid hoppas ;)

Av Caroline - 18 februari 2018 21:40


Idag var vi och såg musikalen "Sound of music". Tanken var att jag skulle gå med en annan person men hon mådde inte bra och därför fick min pojkvän gå med istället vilket blev trevligt det med. Det var många bra sångare och musiken är väldigt bra så det var en kul kväll.

Imorgon väntar en ny vecka och då ska jag träffa min mamma en sväng. Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Av Caroline - 17 februari 2018 23:22


Idag har vi haft en sådan lugn och mysig lördag. Vi har sett flera avsnitt av Bron (vi är lite efter resten av Sverige och har precis sett klart säsong 1 men oj vad spännande den är!), varit och shoppat en sväng, fikat, sett Melodifestivalen och ätit gott. Precis så som en lördag ska vara.

Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Idag när vi var ute och gick fick jag en längtan efter Schweiz. När jag tittade bort mot horisonten såg molnen ut som berg och jag slungades tillbaka till alla de promenader jag tagit i Schweiz och varit omgiven av vackra berg...

Av Caroline - 16 februari 2018 18:15


Min pojkvän överraskade mig i onsdags genom att ha bokat bord på en restaurang. Han är inte typen som gör sådant så därför var det extra roligt. Jag fick bara veta tid och plats och sedan gick vi tillsammans till restaurangen. Där blev det god mat och jag fick fina blommor. Kul med lyx i vardagen.  


       



Av Caroline - 16 februari 2018 10:52


Igår hade jag en sådan trevlig dag. Jag pluggade hela förmiddagen och på eftermiddagen gick jag hem till en av mina bästa vänner som jag inte sett sedan i somras. Vi begav oss ut på äventyr; det blev shopping, inredningsspaning och massor av skratt. Sedan åkte vi hem till honom en stund och satt och pratade innan vi åkte och åt middag typ mitt i natten. Det är alltid lika skönt att umgås med honom för vi kan prata om allt och jag har alltid ont i kinderna av allt skratt. Han är också en av få människor i mitt liv som lyssnar när man pratar och som visar att han är intresserad genom att fråga frågor. Är så tacksam för vår vänskap. 


Idag blir det plugg för mig hela dagen. Hoppas ni får en bra fredag, kram! 



   
Har bestämt att jag vill ha grönt i mitt framtida vardagsrum och igår hittade jag sååå fina kuddar. Färgen kommer inte fram på bilden men de var superfina! 



 

Max, räddaren i nöden när alla pizzerior hunnit stänga. 



Av Caroline - 14 februari 2018 17:43


Stor kram på alla hjärtans dag! Jag tycker man ska visa vad människor betyder för en alla dagar på året men man kan ju passa på lite extra idag.

Hoppas ni får en bra dag, oavsett vem ni spenderar den med. Spenderar ni den själv, unna dig själv något du länge velat ha. Spenderar du den med någon annan, visa lite extra vad hen betyder för dig.

Kärlek!

Till exempel överraskade jag min pojkvän med frukost imorse, inget avancerat men ändå det där lilla extra.

Av Caroline - 13 februari 2018 14:03


I skrivande stund sitter jag på Juridicum i Lund och pluggar. Jag har inte internet hos min pojkvän och jag behövde skriva ut en hög papper så då fick jag pallra mig ut i det tråkiga vädret.

Ska sitta här en stund innan jag ska ner en sväng på stan för att kolla på vinglas på indiska och handla mat.

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards