Carrolajsa

Alla inlägg under februari 2015

Av Caroline - 28 februari 2015 16:50

Här går det i ett! Idag har jag hjälpt till på ett barndop, det var mat som skulle värmas och lagas, tårtor som skulle dekoreras, ljus och framdukning, massa disk och barn som skulle underhållas. Det var mycket jobb men kul var det. Har haft fullt upp med det mellan 10 och 15.30 och bara sprungit runt och inte suttit ner överhuvudtaget. Det ska kännas att man lever ;)

Jag hann hem om en kort sväng för att byta om och byta väska och nu är jag på väg hem till en kompis för Mellomys. Min största uppgift ikväll blir nog att försöka hålla mig vaken, sov inte så bra i natt och sedan jobb på det gör ju inte att man blir piggare. Har dock klarat mig med mindre sömn förr så det ska nog inte vara några problem.

Hoppas ni får en trevlig kväll, kram!

Av Caroline - 27 februari 2015 09:12

God morgon!


Idag fick jag sova ut och vakna av mig själv och inte av en klocka, himla skönt! Vaknade lite i 8, låg kvar i sängen en stund och tittade igenom mobilen och sedan blev det en god frukost. Nu har jag avverkat lite mejl och är nu redo att köra igång med pluggandet. Planen är att sitta och plugga hela dagen för jag har en hel del att göra.


Hoppas ni får en bra fredag, kram!  


 

Av Caroline - 26 februari 2015 22:10

Idag har varit en lång dag. Jag inledde med seminarie och sedan blev det plugg. Har i princip suttit från 11 i förmiddags till nu kl.22 Har haft uppehåll för två raska promenader samt mat men det känns i både kropp och knopp att man suttit länge. Nu är jag dock klar med det som jag hade bestämt mig för att jag skulle bli klar med så nu blir det städning, duschen och sedan sängen. Imorgon hoppas jag på en skön sovmorgon så att jag kan vakna utvilad.


Hoppas ni har haft en bra dag, kram!  


En bild på en lite piggare Caroline jämfört med hur jag känner mig nu ;)




Av Caroline - 26 februari 2015 11:11

Hejsan!

Hoppas allt är bra med er! Idag har vi här i Skåne lite vårkänslor i luften tycker jag. När jag gick till bussen i morse var det -0,9 så det var inte så skönt men nu känns det mycket varmare och skönare och solen har till och med tittat fram.

Idag var det seminarium som gällde och idag handlade det om något som kallas skiljeförfarande. Man kan säga att det är ett alternativ till domstol i vissa tvister. Det gick bra, var inte så allvarligt idag utan varje grupp skulle gå fram och redovisa en fråga. Jag har precis kommit hem och nu väntar plugg hela dagen lång. Tentan börjar närma sig med stormsteg och kan ju säga att jag har en hel del tentaångest…  


Hoppas ni får en fortsatt bra dag, kram! 


 

Jag var och hälsade på en släkting på sjukhuset igår och när jag kom dit fick jag höra att de hade blivit varnade för att det kanske gick influensa på sjukhuset så skulle man gå in salen var man tvungen att ha skyddsutrustning. Kan ju säga att varken ”anknäbben” till munskydd eller plasthandskarna var särskilt sköna men man förstår ju absolut varför de måste ha det så. 



 

Jag älskar när man ser att solen är på väg upp och färgar hela himlen rosa :)




Av Caroline - 24 februari 2015 22:55

Hej!

Idag har jag faktiskt hunnit med en hel del. Först var det vaccinering som gällde (har så sjukt ont i armen efter sprutan…) sedan blev det plugg och föreläsning. Efter föreläsningen åkte jag förbi sjukhuset för att hälsa på en släkting och sedan bar det av på möte. Vi skulle prata lite om vad för projekt vi skulle dra igång nu i vår men det blev lite prat om allt möjligt samt väldigt god mat och mycket skratt. Resten av kvällen har jag ägnat åt att plugga men nu blir det snart sängen för jag är så grymt trött.

Hoppas ni har haft en bra dag, god natt <3  



Åt väldigt god lunch idag: falafel, ris, sockerärtor och morötter. Höll dock på att gå mindre bra när jag tillagade det för glömde nästan grönsakerna och falafeln på spisen för jag fastnade framför ett intressant klipp på datorn. Jag kom på det i tid så inget hände men som det hade kunnat gå. Farligt att ha för många järn i elden samtidigt ;) 

  

Av Caroline - 24 februari 2015 09:55

God förmiddag!
Hoppas allt är bra med er. Jag känner mig lite trött och seg i både kropp och knopp men förhoppningsvis försvinner det under dagen. Idag står vaccination, föreläsning, plugg och möte på schemat. Lika bra att trycka in så mycket som möjligt under en och samma dag.

Nu tittar solen fram lagom till att jag ska gå ut, perfekt!
Ha en fin dag <3

Av Caroline - 23 februari 2015 17:23

Hej hej!
Hoppas det är bra med er idag. Med mig är det bra, förutom att jag är extremt trött och frusen. Jag är alltid väldigt frusen av mig, går ständigt med många lager kläder och hade helst velat ligga under en filt med varm mjuk pyjamas på mig. En del säger att jag borde äta upp mig för att sluta frysa men tvivlar på att det hade hjälpt… Känner inget behov av att testa heller, det är bara ibland som jag lyssnar på vad andra säger åt mig att göra.  


Min kväll kommer bjuda på plugg, väldigt exotiskt hehe. Har seminarium på torsdag så tänkte försöka förbereda det mesta idag så att det är ur världen sedan. Det är inte så långt kvar till tenta och jag har smått panik men nu gäller det att fokusera och plugga så in i. Idag tänker jag sitta uppe så länge jag bara orkar för kan sova lite längre imorgon för ska inte vara i stan förrän 11.


Nu ska jag återgå till mina skiljeförfaranden. Hoppas ni får en bra kväll <3 


 

Av Caroline - 22 februari 2015 20:42

Vet inte var den här helgen har försvunnit, tiden har bara sprungit förbi!

I fredags var jag först i skolan och sedan mötte jag upp min pojkvän och en del av hans familj för lunch. Kvällen spenderade vi hemma hos min pojkvän med plugg och tv.


På lördagen var det dags för frukostkalas hos mamma för att fira min syster. Vi stannade där ganska länge och på kvällen blev det lite plugg för oss innan jag och min pojkvän delade en pizza framför melodifestivalen, lördagsmys på hög nivå.  


Idag var det dags för mig att sjunga på ett barndop. Det var himla kul att bli tillfrågad och kände mig lite hedrad inför uppgiften. Ofta i min familj när det handlar om sång handlar det om min syster som är väldigt duktigt men för en gångs skull var det jag som skulle sjunga själv. Det går ju sällan 100 % när man sjunger men det gick faktiskt bra idag och de som var i kyrkan verkade nöjda. Efter dopet bar det av hemåt för att fira min syster som fyller 19 år idag (helt sjukt att hon redan är 19 år!). Nu har dock gästerna åkt och jag ska plugga en stund innan det blir sägen.

Hoppas ni har haft en bra helg! Kram <3  


 
Dagens outfit :) 

 
Doppresent

  
Fick en superfin blomma som tack för sången :)


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards