Carrolajsa

Alla inlägg under augusti 2013

Av Caroline - 31 augusti 2013 06:45

Det var inte meningen att jag skulle jobba idag men jag blev tillfrågad av en lite smått stressad chef igår och jag kan inte säga nej när någon behöver hjälp. Jag jobbar förmodligen bara till kl.14 så jag hinner göra lite efter jobbet också :)
Hoppas ni får en bra lördag <3

 
Så här såg jag ut igårkväll när jag kom från jobbet. När jag cyklade från bussen började det ÖSregna så det droppade av mig när jag väl kom hem...

Av Caroline - 30 augusti 2013 22:42

Det blev bara en kort visit i Stockholm men vi hann en hel del! Vi var på Nordiska museet, Jean Paul Gaultiers utställning, vi shoppade, såg slottet, riksdagshuset mm och vi hann sova en del på ett supermysigt ställe som var en båt. Jag tar alltid så många bilder när jag är iväg så tänkte visa några här :)

               

Av Caroline - 29 augusti 2013 23:05

Det blev en snabb visit i huvudstaden så nu är jag hemma igen. Vi har haft det hur bra som helst och vi hann se massor. Jag har en del bilder, som vanligt när jag har varit iväg men det får bli en annan dag för nu blir det sängen så att jag orkar jobba imorgon. God natt <3

 
En bild av Stockholm taget genom fönstret på båten där vi bodde

Av Caroline - 27 augusti 2013 23:06

Efter att ha varit iväg på en shoppingtur med mamma i eftermiddags blev det en tur hem till min farmor och farfar för en snabb fika innan det bar hemåt för att packa. Jag och en kompis bestämde helt spontant igår att det hade varit kul med en liten tur till Stockholm så vi åker imorgon bitti. Vi är bara där en natt men det ska bli himla kul! Jag har packat ner det sista i väskan nu och ska gå och lägga mig så jag är hyfsat pigg imorgon, god natt <3

Av Caroline - 27 augusti 2013 13:06

I söndagskväll begav jag mig till Ängelholm för att planera ett föredrag som vi skulle ha för att informera om Growing Together. Vi hade en supertrevlig kväll då vi åt god mat, tittade på bilder och videoklipp på barnen i Kenya och vi pratade om allt möjligt. Jag fick sova hos Julia för det var inte så lönt för mig att åka hem för vi skulle vara på stället där vi skulle föreläsa kl.7 på morgonen. Föreläsningen gick bra och det var kul att vi tre gjorde det tillsammans, man kände sådan kraft då :) 

Efter föreläsningen åkte jag hem till min mamma en sväng innan jag åkte vidare till min pojkvän för en myskväll där och nu står jag och väntar på min mamma för vi ska iväg till stan och fixa lite saker. 

Hoppas att ni har det bra såhär i slutet av augusti <3

Av Caroline - 25 augusti 2013 16:02

Hejsan! Här går det i ett... igår förmiddag var det jobb som gällde för mig och på eftermiddagen kom min mamma hem till oss för vi skulle börja rensa vår källare. Vi höll på i några timmar och hittade en massa roliga gamla saker och vi slängde en hel del så det gick bra. 

Efter det hade jag en lugn kväll framför tv:n. 

Nu är jag på väg hem till en av mina kollegor i Growing Together för lite planering och prat. 

Hoppas att ni har haft en bra helg <3


Av Caroline - 23 augusti 2013 20:59

Idag har jag, min mamma och min mormor gjort stan osäker ;)
Vi kände för att hitta på något så vi åkte ner och åt lunch, shoppade lite, jag fixade nytt ID-kort och de klippte sig.
Sedan bar det hem igen och min mamma lagade god mat och vi tittade lite tv. Nu är jag dock hemma hos min pappa igen och jag ska städa och träna innan det är dags för sängen då det är dags för jobb imorgon. Hoppas ni får en trevlig fredagskväll <3

Av Caroline - 22 augusti 2013 20:56

Idag har jag tillbringat en del av dagen med fina Victoria. Hon har precis varit i New York så hon hade en massa att visa och berätta! Det har hänt en del här hemma också så jag hade också mycket att berätta så det blev mycket prat :)
Nu ikväll har jag städat lite, tränat och faktiskt bara tagit det lite lugnt. Min syster har varit inne på mitt rum hela kvällen så lite knasiga saker har sagts och gjorts ;)
Nu ska jag städa lite till och sedan blir det sängen!

Såhär kan det se ut när systrarna är i farten och är lite uttråkade eller bara lite knasiga ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards