Carrolajsa

Alla inlägg under juli 2019

Av Caroline - 29 juli 2019 13:03


I helgen hade jag besök av min syster och vi hade en väldigt trevlig helg. I lördags hängde vi på Gröna Lund hela dagen, åkte massa sjuka karuseller och såg Sommarkrysset. Igår gick vi en sväng på stan samt såg den nya Aladdin vilken var sååå bra!

Idag får jag besök igen och denna gången är det min pappa och hans särbo. Vi har inga helt fasta planer med beroende på väder blir det kanske en sväng till skärgården, museum och en sväng till Djurgården.

Hoppas ni får en bra start på veckan, kram!

När syrran är i stan och ska välja mat blir det alltid Vapiano ;)

Av Caroline - 29 juli 2019 11:45


Här kommer lite fler bilder från fina Kiev. Vi var där fyra dagar (tre nätter) vilket var ganska lagom. Vi hade bra flygtider vilket innebar att vi hade nästan fyra hela dagar. Negativa med det var att vi flög 4.50 från Stockholm och p.g.a dålig kollektivtrafik fick vi ta sista Arlanda express vid 00.35 så vi fick hänga på Arlanda hela natten och försökte sova på en stenbänk/golvet. Väl i Kiev var vi gaaaanska trötta så vi somnade på både tunnelbanan och på en parkbänk haha. Men efter våra power naps var vi fit for fight igen och helt redo att urforska staden. Vi såg allt vi ville se, hann shoppa, hänga på hotellet utan att känna behov av att stressa och kunde bara njuta. Åh vad jag älskar att resa! 


               

Av Caroline - 28 juli 2019 20:53


Sommarens resa gick till Kiev. När vi har berättat var vi skulle var reaktionerna blandade men de flesta var förvånade och undrade varför vi åkte dit. Väl där undrade vi nog också lite det haha. Det är en väldigt fin stad men landet är inte riktigt anpassat för turism än. Befolkningen kan inte engelska, det finns i princip ingen information på engelska och det finns i princip ingen turistinformation. Kiev var som sagt fint och vi fick sett mycket fint under våra dagar. 


           

Av Caroline - 26 juli 2019 16:57


Då var jag hemma igen. Eller jag har varit hemma sedan onsdagnatt men har behövt tid för att återhämta mig haha. Vi hade en väldigt bra resa. Ukraina är ett speciellt land och det är inte helt anpassat för turism än men mer om det senare. Vi hade lite speciella flygtider så har sovit lite de senaste dagarna men det tog jag igen igår. Förutom att sova har jag storhandlat, packat upp och städat. Gillar att göra allt sådant direkt man kommer hem så att det är klart.

I helgen kommer min syster vilket ska bli väldigt mysigt. Vädret är ju på vår sida så vi får se vad vi hittar på. Hoppas allt är bra med dig, kram!

Efter två veckors semester cravade min kropp frukt och grönsaker i alla olika former ;)

Av Caroline - 23 juli 2019 22:47


Jag befinner mig för tillfället i Kiev och vilken stad detta är. När jag har pratat med folk om att sommarens resa skulle gå hit har jag mötts av förvånande miner och en del frågor om varför. Jag och min kompis tyckte dock det var kul att åka till ett annorlunda ställe, och det var ganska billigt att flyga hit. Jag är verkligen positivt överraskad, staden är så fin! Dessutom perfekt för tre nätter för vi har hunnit se allt utan att stressa.

Av Caroline - 20 juli 2019 17:29


Idag var det dags för mig att lämna Skåne och åka hem till Stockholm. Det var dock kaos i tågtrafiken men efter att ha åkt sju olika tåg kom jag tillslut hem. Nu ska jag bara packa om och sedan åka till flygplatsen. Jag och min kompis ska iväg och vårt flyg går 04.50 imorgon men vi får ta sista tåget till flygplatsen vid 00.35 Det kommer bli en lång dag hehe.

Hoppas ni får en trevlig helg, kram!

Av Caroline - 16 juli 2019 10:36


Jag njuter av min semester för fullt! Igår hängde jag med en av mina bästa vänner och hade en fantastisk dag. Vi hade picknick i skogen, körde runt till olika fina platser på Österlen innan vi avslutade kvällen hos honom där han lagade middag. Jag skrattar aldrig så mycket som när jag är med honom, är så tacksam för människorna jag har i mitt liv <3

Av Caroline - 14 juli 2019 12:01


Igår var jag och pappa på utflykt. Vi hann med ett museum, fika, glass på stranden, promenad vid Stenshuvud och middag. Väldigt mysig dag! Bland det bästa med sommaren är dagar som dessa, man sätter sig i bilen och bara kör och ser vart man hamnar. Älskar sommaren!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards