Carrolajsa

Alla inlägg under juni 2013

Av Caroline - 30 juni 2013 12:05

En dags vila var det som behövdes för jag känner mig mycket bättre idag :) Tur är det för idag är det dags för Diggiloo! Jag hoppas bara att vädret blir bättre för här öser det ner och konserten är ju utomhus... Men regnkläderna är nedpackade så det är bara att köra på.
Hoppas ni får en bra söndag <3

Av Caroline - 30 juni 2013 00:12

Det blev till att spendera dagen framför tv:n och det har varit ganska skönt. Jag har tittat på en del One Tree Hill avsnitt och serien Land Girls. Nu ska jag dock gå och lägga mig, god natt <3

Av Caroline - 29 juni 2013 11:22

Idag vill varken min kropp eller mitt huvud gå upp ur sängen... Det känns som om en riktig förkylning är på väg att bryta ut och min kropp är helt matt... Så idag tänker jag spendera dagen i sängen framför tv:n och försöka vila bort förkylningen. Inte superkul men med tanke på att jag börjar jobba igen på måndag så får det bli så. Hoppas ni får en trevlig lördag <3


  
Idag har jag på mig min nya "kimono"; djurmönster, det gillas :)



Av Caroline - 29 juni 2013 10:20

Hej! Igår var en väldigt trevlig dag :) Efter jobbet mötte jag upp Victoria och sedan åkte vi in till stan för att titta på ett dance battle. Det var ett event som stan arrangerade och vi har varit där förr så det var kul :) Vi köpte med lite fika och sedan satt vi där och tittade i ett par timmar och dansade typ hem sen för vi fick sådan feeling ;)


   

Av Caroline - 28 juni 2013 16:11

Då var sommarens första jobbperiod avklarad. Jag har haft huvudansvaret för barnverksamheten nu ett par veckor i kyrkan där jag bor. Vi avslutade med fest i form av korv med bröd, chokladbollar, glass, saft och frukt till en film. Barnen verkade nöjda vilket är det viktigaste. Jag tycker det är fantastiskt kul att jobba med barn, det märks kanske när man tittar på mitt CV; volontär på Ronald McDonald Hus, praktik på dagis, jobbat på fritids, volontär hos IM med barn, volontär på barnhem i Kenya, barnvakt till flera familjer, hjälpledare barnkör och jobb med sommarkyrkan ;)

Nu ska jag snart sticka iväg för att möta upp Victoria. Ha en bra fredag <3





Av Caroline - 28 juni 2013 08:15

God morgon! Jag har fått värsta nysattackerna nu på morgonen, det är nog en blandning mellan pollen och kommande förkylning. Nu är det snart tid att sticka iväg till jobbet och idag är sista dagen där.

Ha en bra dag <3


 



Av Caroline - 27 juni 2013 22:43

Direkt efter jobbet tog jag tåget för att åka till min kusin som fyller 19 år idag. På kalaset bjöds det på väldigt goda kakor och där var trevliga människor. En del av dem som var där har jag inte träffat på ett bra tag så det var kul :)
Väl hemma igen körde jag ett träningspass samtidigt som jag tittade på One Tree Hill, multitasking är bra! Nu blir det snart sängen så jag är någorlunda pigg imorgon. God natt <3

Av Caroline - 26 juni 2013 23:11

Idag har det hunnits med en del. Vi har varit på museum hela dagen med barnen på jobbet så det var riktigt kul och lärorikt :) Efter jobbet stack jag in till stan en sväng för att fixa lite saker och när jag kom hem blev det lite vila till One Tree Hill. Jag fick inviga mina nya träningskläder också för jag och min syster tog en lång Powerwalk innan så träning har jag också hunnit med. Nu blir det dock sängen för det är en del som ska hinnas med imorgon också, god natt <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards