Carrolajsa

Alla inlägg under oktober 2019

Av Caroline - 31 oktober 2019 21:16


Det här med att se dagsljus på vardagar känns ju som ett minne blott. Jag brukar åka till jobbet mellan 6.20 och 6.40 och gå hem sent så såhär års ser man bara ljuset genom fönstret hehe. Jag tänker ofta att jag ska ta en promenad på lunchen men det händer ju inte. När det väl är lunch känns det så omständigt att klä på sig och gå ut. Man får njuta desto mer på helgen i stället.

I dag har det blivit mycket jobb och körövning. Sa också hejdå till två kollegor. Inom loppet av en vecka har tre av mina närmaste kollegor bytt avdelning. Tjänsten jag har går ut på att man är på tre olika avdelningar så man vet att det kommer men det är alltid lika tråkigt.

Imorgon är det fredag och halvdag. Jag kommer jobba över en stund pga brådskande ärenden men hoppas ändå kunna gå i hyfsad tid. Skönt med lite extra helg!

Hoppas du haft en bra torsdag, kram!

Bilden är tagen 6.20 i morse. Åtminstone positivt att det inte var kolsvart!

Av Caroline - 30 oktober 2019 19:59


Då var halva veckan gången. Den här veckan har varit hyfsad och den kommer förhoppningsvis bara bli bättre. I morgon blir det jobb hela dagen och sedan ska jag sjunga. Har inte varit på kören på ett par veckor men i morgon är det dags.

Ska läsa en stund nu innan jag hoppar i säng. Hoppas du haft en bra dag, kram!

Nu är det typ ljust när jag går till jobbet, så skönt!

Av Caroline - 29 oktober 2019 22:18


Det är bara tisdag idag, känns som att det borde bara mer hehe. Har haft två långa dagar som har inlett veckan. I dag har det mestadels blivit jobb. Kom hem ganska sent så hann i princip bara laga mat och se ett avsnitt av vänner innan det var dags för sängen. Just nu är mitt liv extremt enformigt men ser snart ljuset i tunneln!

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Detta publicerade jag för 4 år sedan. Minns dagen som om den vore i går. Hade haft en muntlig tenta som jag trodde skulle bli min död. Fortfarande bland det jobbigaste jag har gjort! Verkligen victory på den.

Av Caroline - 28 oktober 2019 21:41


Den här dagen har inneburit en bra början på veckan. Jobb hela dagen och sedan volontärpass på kvällen. Kom hem för en stund sedan och nu ska jag fixa mat inför imorgon innan det blir sängen.

Hoppas du haft en fin start på veckan. Kram!

I dag var det kallt men ljust när jag gick till jobbet. Så skönt!

Av Caroline - 27 oktober 2019 21:03


Då börjar helgen lida mot sitt slut. Jag har haft en väldigt social och bra helg. I dag blev det film och lyxfrukost med min syster innan vi åkte in till stan en sväng. Vi gick i ett par butiker innan det var dags för henne att bli upphämtad av sin kille och åka hem.

Jag har ägnat kvällen åt att sova en stund, tvätta, ta en promenad samt läsa. Nu ska jag fixa inför veckan och sedan ska jag hoppa i säng. Hoppas ni haft en fin helg, kram!

Filmen Frost och frukost, mys!

Av Caroline - 26 oktober 2019 22:21


I går hade jag en så bra fredag. Efter jobb var vi fem kollegor som hade bokat in aw. Vi hade bokat bord på en burgarrestaurang där vi satt och åt och pratade ett par timmar innan vi gick vidare till en bar. Timmarna bara flög iväg och helt plötsligt var klockan strax efter midnatt och baren stängde. Vi stod ute och pratade en stund innan vi kramades hejdå. Jag var inte hemma förrän 1.30 Trodde inte vi skulle vara ute så länge men det var himla kul att vi var. Vi fem har jobbat ihop ganska länge nu och verkligen klickat, så himla skönt att man gör det. Dessvärre slutar tre av dem nu inom en vecka vilket är väldigt tråkigt. Som tur är jobbar de kvar i samma hus så vi kan fortfarande ses, bara inte på daglig basis.

I dag har jag hängt med min syster och hennes sambo. Vi var en sväng på Mall of Scandinavia och nu under kvällen har vi hängt hemma hos mig.

Hoppas ni har en fin helg, kram!

Av Caroline - 24 oktober 2019 19:46


Både denna och förra veckan har varit så hektiska så det känns som att jag inte har hunnit med livet. Jag kände att jag behövde komma ikapp med livet i dag så gick från jobbet i tid, handlade mat och bestämde mig för att skippa kören och greja här hemma.

Ska försöka komma i säng i tid, den här veckan har det blivit sena kvällar. I går var vi iväg med jobbet och imorgon ska jag på aw. Kul med instesiv vecka men det gäller att också återhämta sig ibland ;)

Av Caroline - 22 oktober 2019 20:59


När det är grått i Sverige och det enda man gör är att jobba kan jag inte låta bli att drömma mig bort. Känner att jag behöver komma bort och hade så gärna åkt till Kenya. Det är min happy place. Där känner jag så mycket glädje och kärlek, något jag verkligen hade behövt just nu!

Det är ett tag sedan jag var där sist och vill verkligen dit igen och hoppas på att få åka dit med sällskap. Det blir nog så mycket roligare! Det lär ju dröja något år innan jag kan åka igen men åh vad jag längtar till dess <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards