Carrolajsa

Alla inlägg under november 2018

Av Caroline - 30 november 2018 07:20


Då var det fredag, snart helg! Ser fram emot att få sova den här helgen hehe. Har vaknat två nätter i rad av att det blåst så mycket och det gör verkligen en trött.

Igår tillbringade jag en del av kvällen i H&M:s showroom där de hade lite julmys. Väldigt trevligt event men mycket folk så det var lite svår att röra sig.

Idag väntar en hektisk jobbdag och ikväll står middag och konsert/föreställning på schemat vilket jag verkligen ser fram emot. Hoppas ni får en fin fredag, kram!

Av Caroline - 28 november 2018 20:41


Idag efter jobb mötte jag upp en gammal vän, vi har inte träffats på ett par år så det var väldigt kul att ses.

Idag har jag känt mig ganska off hela dagen. Jag känner i kroppen att det börjar bli kallt för då blir jag väldigt stel och får ont vilket påverkar en. Ska hoppa i säng tidigt tänkte jag så att jag är pigg imorgon.

Hoppas ni har haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 28 november 2018 07:26


Igår hade jag en väldigt effektiv kväll. Jag dammsög, skurade golv, dammade, torkade av skåp m.m inte illa för en vanlig tisdag hehe. Halvvägs in i städningen insåg jag att jag inte hade något medel till golvet (var 100 % säker på att jag hade men det var tydligen fel...) men vid det laget hade jag ställt in mig på att få det gjort så det var bara till att hoppa ur pyjamasen och på med ytterkläder. Funderade starkt på att gå ut i mina flanellpyjamasbyxor men man vet aldrig vem man möter när man går ut så tog jeans istället haha. En stund senare kunde jag slutföra städningen så slutet gott allting gott.

Idag väntar jobb, har en del akuta saker att ta itu med så jag vet vad som väntar. Efter jobb ska jag möta upp en gammal vän för fika så det ska bli trevligt. Hoppas ni får en bra dag, kram!



Gick en bit både till och från jobbet igår, kände att jag behövde lite frisk luft. Det fick jag minst sagt också, fy vad kallt vi har fått!

Av Caroline - 26 november 2018 16:21


Happy monday!

Då var en ny vecka igång. Har haft en fullspäckad dag på jobbet och nu är jag på väg till sista passet på volontärutbildningen. Jag är nog hemma ganska sent och då blir det sängen direkt, är sååå trött efter lite för lite sömn den här helgen.

Hoppas ni har haft en bra början på veckan, kram!

Av Caroline - 25 november 2018 19:20


Jag har haft en fantastisk helg. Jag har varit på volontärutbildning hela helgen med ett gäng fantastiska kvinnor. Vi har haft föreläsningar om samtal, psykologiska teorier och samhällsstruktur. Vi har också haft "rollspel" och gruppsamtal. Mellan passen åt vi god lunch, gick promenader i kylan och pratade. Häftigt hur 20 kvinnor som aldrig träffat varandra kan klicka och öppna upp sig. Alla var personliga och vi hade så trevligt. Älskar att man kan gå in i ett sammanhang där alla är olika men har en gemensam nämnare och bara trivas ihop. Girlpower deluxe! Sista utbildningstillfället är imorgonkväll vilket jag verkligen ser fram emot.

Under veckan som kommer har jag en del att göra så nu ikväll ska jag bara ta det lugnt och fixa här hemma. Städa, slå in julklappar och fixa matlådor står på schemat.

Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Vi var också i en fantastisk miljö, älskar Stockholm med omnejd!

Av Caroline - 24 november 2018 08:54


God morgon!

Igår när jag kom hem gick luften lite ut mig. Har haft en ganska intensiv vecka vilket märktes igår. Bäddade mer mig i soffan och tittade på idol innan jag gick och lade mig tidigt. Idag känner jag mig lite mer i fas vilket är skönt.

Har volontärutbildning hela helgen och då behöver man vara pigg. När jag kom ut i morse hade vi fått lite snö, passande såhär när det är en månad kvar till jul.

Hoppas ni får en fin lördag, kram!

Gjorde quesadilla till middag igår, så gott!

Morgonens syn...

Av Caroline - 22 november 2018 16:32


Igår hade jag sådant flyt på jobb, allt rullade på och fick gjort massor. Jobbade över lite igår eftersom jag kände att det var lika bra att passa på när det gick bra. Efter jobb åkte jag in till stan och köpte ett par julklappar vilket resulterade i att jag var hemma lite i 21. Lång men bra dag.

Idag har också varit en bra dag och bättre ska den bli. Är på väg för att möta upp en kompis för vi ska kicka igång julkänslan på ett ställe som tydligen ska vara jättefint.

Hoppas ni får en bra kväll, kram!

Av Caroline - 20 november 2018 07:15


Igår hade jag så svårt att somna. Jag och tänkte på både relevanta och totalt irrelevanta saker, typ som jordens diameter. Känner mig dock pigg trots få timmar sömn så det är ju bra. Har en del att ta mig igenom på jobb idag så skönt man känner sig pigg. Har ett mål i ett ämne som teoretiskt sett inte är mitt favoritämne men ska bli kul att se det i praktiken. Blev personligt tillfrågad av en domare om jag ville ta det och då vill man inte tacka nej, speciellt inte när det var förenat med en komplimang angående handläggningen av ett annat mål. Den här veckan har jag också internutbildningar så det blir en väldigt varierad vecka.

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards