Carrolajsa

Alla inlägg under december 2015

Av Caroline - 30 december 2015 15:15

 



Ovanstående bilder är en väldigt bra beskrivning av människorna i min omgivning. Vissa är väldigt duktiga på att lyssna och bryr sig verkligen men vissa frågar men vill bara ha svaret "det är bra" för mer orkar de inte lyssna på. Jag vill tro att jag är den personen som andra känner att de kan vända sig till om de behöver prata, en person som bryr sig, som ställer följdfrågor så att personen känner att jag verkligen bryr mig. För mig är det nämligen en sak att fråga och en sak att bry sig. Man kan ställa en fråga men om man inte är fortsatt intresserad och fortsätter bry sig kan man lika gärna strunta i det från första början tycker jag. Alla är vi olika men jag är den typen av person som behöver prata av mig lite då och då för att må bättre. Jag är verkligen tacksam över att jag har några människor i mitt liv som finns där och som lyssnar och bry sig

Av Caroline - 29 december 2015 15:21


Vilken grå dag den här dagen är. Känns som att det inte har blivit ljust över huvud taget... Vi har inte gjort mycket idag, vi låg kvar i sängen en stund i morse när vi vaknade för det var så kallt i lägenheten att vi inte ville lyfta på täcket. Till slut var vi dock tvungna att utmana ödet och gå upp. Jag gick direkt in i en varm dusch och min pojkvän fixade frukost, lagom arbetsfördelning hehe. Annars har vi hängt i soffan och sett film och nu blir det lite plugg för min del. Vet inte varför men fick värsta "uppsatsångest" idag och fick för mig att ändra allt. Ska dock inte vara så impulsiv och göra det utan ta det lugnt och vara förnuftig. Tur på ett sätt att det snart är inlämning så att jag kan slippa den stressen. Dock är det kul att skriva så det blir ju lite tråkigt samtidigt. Nu ska jag sätta igång och skriva, hoppas ni får en bra dag, kram! 


 
Såhär fint var det igår, då kunde man snacka om ljus...




Av Caroline - 28 december 2015 18:15

Ett världsligt men ack så irriterande problem. Sällan sitter snodden rätt utan antingen är den för stor eller för liten. Att ha långt hår är inte lätt ;)

På tal om långt hår borde jag snart klippa mig. Mitt hår börjar bli väldigt långt så det hade nog behövts kapas en bit för att må bra. Det får bli något att ta tag i nästa år...


  

Av Caroline - 28 december 2015 05:30

 

God morgon! 

Då var det snart dags för jobb. Att börja klockan 6 innebär att jag måste gå upp klockan 4.25 vilket är ganska tidigt. Jag tycker dock att det är skönt att komma upp i tid så att man slutar i hyfsad tid och får tid över till att göra något annat. I eftermiddag blir det plugg och kanske ett besök på mellandagsrean? Den värsta hysterin har kanske lagt sig nu... Vi får väl se vad som händer men först är det jobb. 

Hoppas ni får en bra dag, kram! 

Av Caroline - 27 december 2015 19:33


Gud vad fort den här dagen har gått. Har suttit och läst hela dagen så timmarna har bara sprungit iväg. Nu är jag dock snart klar för idag och då blir det till att städa. Har tydligen varit väldigt snäll i år för fick en massa julklappar så nu har jag saker i princip överallt som jag måste hitta en plats till. Det blir dock sängen tidigt för imorgon väntar jobb. Hoppas ni har haft en bra dag, kram! 



Dagens enda paus hade jag när jag lagade mat. Det fick bli pasta med smaksatt crème fraiche och champinjoner, mums :)  




Av Caroline - 27 december 2015 09:19


God morgon! 

Idag blir det plugg för hela slanten. Har en del att läsa och tänka över. Blir där tid över idag tror jag att det blir lite städning. Hoppas ni får en bra söndag, kram! 


I brist på annat ger jag er en bild som inte alls har med inlägget att göra men som jag tyckte var lite smått rolig ;) 


 


Av Caroline - 26 december 2015 17:21

Hej! 

Att vakna av sig själv i all ära men att vakna klockan 4 är lite väl. Jag skulle upp och jobba så klockan skulle ringa 4.25 men så tidigt på morgonen kändes de extra 25 minuterna väldigt viktiga hehe. Jag lyckades inte somna om men låg kvar i sängen så det var okej. Jobbade mellan 6 och 15 och efter det blev det till att fylla på matförrådet och nu blir det plugg. Kämpar med att få till min analys och jag blir helt nojjig över att den inte ska vara bra eller behandla tillräckligt mycket saker, stress... Men det är bara till att kämpa på, en sak som är säkert är att den blir inte klar av sig själv så det gäller att bara skriva på. Ska plugga hela kvällen innan jag avslutar dagen med Downton Abbey, längtar! Ska bara försöka hålla mig vaken tills dess hehe. Hoppas ni har haft en bra dag, kram! 

Av Caroline - 25 december 2015 20:07


Då var julfirandet över för i år. Igår firade vi hemma hos mormor med mamma, moster med sambo, kusin och syskon. Det blev god mat, gott godis, fina (och många) julklappar och spel. Ett trevligt firande med andra ord. Den enda negativa saken var att jag hade feber och kände mig allmänt hängig men så kan det vara. Har kämpat mot febern idag också så har gått mellan soffan och skrivbordet idag och mixat film med plugg. Det börjar verkligen dra ihop sig och snart ska uppsatsen in... Får lite ont i magen bara jag tänker på det. Som tur är har jag dock några dagar kvar. Nu ska jag snart avsluta plugget och sedan blir det sängen. Imorgon väntar jobb och mer plugg. Hoppas ni har haft en bra juldag, kram! 


         
Katten tyckte att mina byxor passade perfekt som kudde ;)


 
Bland det äckligaste jag sett: grisknorrar...


  
Körde på svart kjol, svart tröja och en röd/vit/svart kofta samt lätt röda läppar :) 



Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards