Carrolajsa

Alla inlägg under augusti 2019

Av Caroline - 31 augusti 2019 22:37

Vi saknar dig <3

Av Caroline - 31 augusti 2019 22:35

Av Caroline - 30 augusti 2019 23:08


Då var resan bokad. Vi åker i december så vi är ute i god tid men det känns skönt att ha något att se fram emot, det behöver man nu när det är höst! Det ska bli så mysigt och kul <3

Av Caroline - 29 augusti 2019 21:28


Den här dagen har gått så snabbt! Var på utbildning halva dagen så det bidrog ju till att dagen gick snabbt. Efter jobb åkte jag in till stan och lämnade tillbaka ett par saker samt hämtade ut ett paket.

Jag hann bara hem och äta middag och nu är det snart dags att sova. Har kommit i säng så himla sent hela den här veckan så ska försöka komma i säng i skaplig tid idag. Hoppas ni haft en fin dag, kram!

Av Caroline - 28 augusti 2019 22:06


Det här skickade jag till min kollega i morse:

Stockholm har ju också nåtts av den sköna sommarvärmen men kylsystemet på jobbet har varit avstängt pga reparation vilket inte var så bra timing. Det har varit så varmt på kontoret så man har typ inte orkat med. Från och med idag ska det dock vara fixat så förhoppningsvis möts jag av att svalt kontor imorgon hehe.

Idag efter jobb har jag bara tagit det lugnt. Lagat mat, börjat planera en resa och skärmshoppat. Det blev ingen träff med min kompis idag utan det blir till helgen istället :)

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 27 augusti 2019 22:20


Den här dagen har gått så snabbt! Hade mycket att göra på jobbet och efter jobb åkte jag in en sväng och njöt av vädret genom att gå en promenad på Djurgården. Åh vad jag älskar Stockholm!

Idag åt jag också lunch med en kompis, veckans höjdpunkt <3

Imorgon väntar mycket jobb och ev en träff med en kompis som är uppe i Stockholm. Hoppas ni haft en bra dag, kramis.

Av Caroline - 26 augusti 2019 22:32


Då var vi igång med en ny vecka. Idag var det också lön för mig, äntligen haha! Som vanligt när det är lönedag har jag betalat räkningar, handlat mat och gjort upp budget för månaden. Jag tycker det är jätteviktigt att hålla koll på ekonomin, även om jag också är duktig på att unna mig saker/upplevelser.

Imorgon väntar en hektisk dag på jobbet och på kvällen ska jag möta upp en kompis för en promenad. Hoppas ni haft en bra start på veckan. Kram!

Älskar att sommaren har gjort come back så man kan gå utan jacka igen!

Av Caroline - 25 augusti 2019 20:09


God kväll!

Den här helgen har jag inte gjort mycket. Jag har känt mig lite småkrasslig så har i princip bara legat i sängen och tittat på film, skärmshoppat och läst. Jag känner mig bättre nu så vila var nog vad jag behövde.

Ser fram emot en ny vecka, är väldigt uttråkad efter en helg hemma själv. Förutom massa jobb hoppas jag på lite kompishäng. Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Baka scones och en kvällspromenad är två saker jag faktiskt har åstadkommit under helgen, lagom aktiviteter ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards