Carrolajsa

Alla inlägg under september 2018

Av Caroline - 30 september 2018 18:50


God kväll!
Idag har jag ägnat dagen åt att fixa lite allt möjligt. Städat, förberett matlådor, kastat grovsopor och handlat. Bästa stunden på dagen var dock när min vän kom hit för en söndagspromenad och för att titta på lägenheten. Känns skönt att känna ett par personer här uppe.

Nu ska jag förbereda mig inför imorgon, dagen med stort D. Jag ska stryka skjorta, måla naglar och läsa på lite om allmän förvaltningsrätt.

Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Det blir sängen tidigt så jag är pigg imorgon!

Av Caroline - 29 september 2018 22:43


Idag har jag åkt rundor, igen hehe. Jag var en sväng inne i stan och sedan var jag på Ikea. Jag hittade inte allt jag behövde men en del så nu börjar det kännas mer "hemma". Jag känner mig så hemma i Stockholm, som att det är här jag passar in och här jag ska vara.

Imorgon ska jag träffa en vän en sväng och sedan ska jag förbereda inför måndag då jag börjar mitt nya jobb!

Hoppas ni har en fin helg, kram!

I brist på annan bild: var tvungen att fota denna "snygga" kombo. Testade skor hemma och jag älskar dessa skor, dock inte till pyjamas hehe.

Av Caroline - 28 september 2018 19:31


Idag har det varit full rulle, igen. Tidigare idag var jag och mamma inne i stan innan det var dags för henne att ta tåget tillbaka till Skåne. När jag vinkat av henne åkte jag och storhandlade mat innan jag begav mig hemåt. Nu är det mesta inhandlat så nu ska bara allt på som plats. Därför tänkte jag ägna kvällen åt att titta på idol och ställa i ordning lägenheten.

Imorgon ska jag nog en sväng på stan igen för att fixa lite småsaker+utforska området lite mer. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Det är så vackert på Lidingö!

Av Caroline - 27 september 2018 22:45


Idag har vi varit på vift hela dagen. Jag behövde inhandla lite allt möjligt så vi åkte till Ikea. Det blev en hel del men eftersom vi inte har bil fick vi släpa allt på buss, tunnelbana och tåg hehe. Väl hemma blev det till att skruva ihop allt och försöka få allt på plats.

Imorgon ska vi ta en sväng på stan innan min mamma åker tillbaka till Skåne.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 26 september 2018 22:11


Som vi har burit saker idag. Först hade vi x antal väskor på tåget och tunnelbanan och sedan var vi och handlade mat samt lite annat. Imorgon fortsätter slitet för då ska vi till Ikea. Det är tur att det är kul för annars hade man typ inte pallat hehe.

Tror dock det kommer bli mysigt i lägenheten när allt är klart. Nu blir det snart sängen så vi kan samla kraft inför imorgon. God natt!

Dagens packning, plus min mammas väskor.

Av Caroline - 25 september 2018 22:37

Idag var sista dagen i Skåne då sista flyttlasset går imorgon. Jag har tillbringat dagen och kvällen med två av mina favoritpersoner, vänner som jag har haft i 20 år. Tacksam <3

Imorgon förmiddag går tåget och denna gång följer min mamma med vilket ska bli mysigt.

När jag packade ihop det sista kom min balklänning från gymnasiet fram och jag var tvungen att testa den. Blev lite sugen på att gå på bal igen ;)

Av Caroline - 24 september 2018 21:54


Fy vad kallt det har blivit! Nu när jag kom hem visade termometern 6,5 grader. Efter att jag och mina vänner hade ätit middag tog vi en promenad men det var inte alls skönt hehe. Alla mina tjocka kläder är i Stockholm så tur jag bara har en dag kvar i Skåne.

Imorgon väntar sista fixet och jag ska försöka trycka ner lite till i mina väldigt fulla väskor.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Oturligt nog hade jag mina tunnaste byxor på mig idag, inte optimalt. Dock var det en kvinna som stoppade mig på stan och sa "det var de finaste byxorna jag någonsin sett!", så gulligt hehe.

Av Caroline - 24 september 2018 13:04


Idag är det fullspäckat schema här. Jag städar och packar allt det sista som ska med till Stockholm. Däremellan tvättar jag också för att se till så att jag inte missar några kläder.

Ikväll ska jag iväg på middag med några vänner som jag inte träffat på ett bra tag så det ska bli trevligt.

Hoppas min får en bra måndag, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards