Carrolajsa

Alla inlägg under juni 2012

Av Caroline - 30 juni 2012 22:00

Idag har jag jobbat hela dagen, sedan 8 i morse och nu ikväll har min kusin sin 18-års fest så det var bara till att ta med saker till jobbet så man kunde fixa sig festfin och nu är det mat, trevligt sällskap och mycket skratt som gäller. Ska dock upp och jobba imorgon, börjar kl. 8 och ska förmodligen cykla till jobb så man borde lägga sig i tid... Men sova kan man göra när man blir gammal ;) Hoppas ni har en trevlig lördag! 

Av Caroline - 29 juni 2012 09:31

Igår hade jag en riktigt trevlig dag! Först lunch, fika och shopping med min mamma och mormor och på kvällen åkte jag och mötte upp två av mina vänner så satt vi först på Espresso House och fikade och sedan gick vi och satte oss och drack en cider på en bar. Vi satt där i några timmar och pratade om allt möjligt, hur mysigt som helst  
Nu ska jag snart åka in till stan och möta upp två andra vänner som jag inte har träffat på ett tag så ska vi gå och fika. Men nu måste jag göra mig i ordning, ha det fint <3

Av Caroline - 28 juni 2012 09:17

Yes solen lyser! Ska på ett möte om en stund men kom in ganska tidigt med tåget så jag har tid att njuta av det fina vädret vi har idag  Efter mötet ska jag åka och möta upp min mamma och mormor så ska vi äta lunch och ha det trevligt. Hoppas ni får en trevlig dag! 

Av Caroline - 27 juni 2012 22:00

Kom hem från jobbet för en stund sedan, har precis ätit lite och nu ska jag ta det lite lugnt. Av någon okänd anledning tycker jag att det känns som fredag idag! På ett sätt spelar det inte så stor roll för jag är ledig nu torsdag,fredag men man kan ju lätt bli lite förvirrad  Imorgon har jag en hel del saker som ska hinnas med även om det är min lediga dag så jag ska snart gå och lägga mig... Ha det fint<3


 

Jag gjorde egen pizza till middag innan jag började jobba, gott blev det och mycket över som man kan frysa och ta fram om man inte orkar laga middag en dag ;)

Av Caroline - 26 juni 2012 22:42

Idag har vädret varit lite bättre men det känns verkligen inte som om det snart är juli! Jag är så sugen på att sola och bada, helst i ett annat land då jag gärna skulle vilja åka på semester, men det skulle duga i Sverige också... Tyvärr kan man inte göra så mycket åt det mer än hoppas på bättre väder.

Jag har i alla fall haft en bra dag idag, min farmor och farfar hämtade mig efter jobbet så åkte vi på en liten shoppingtur och sedan fikade vi hemma hos dem. När jag kom hem därifrån fortsatte jag på mitt rum då jag håller på att fixa lite fint med tavlor och så( satte även mina filmer i bokstavsordning, lite nördigt kanske men det gillar jag och det är lättare att hitta om det är ordning och reda). Samtidigt som jag gjorde detta tittade jag på Allsång på skansen, det var nog en smått nervös Måns Zelmerlöw (men duktig) som ledde programmet och jag älskade Agnes klänning, en sådan hade man inte tackat nej till. Nu blir det sängen för mig, det börjar kännas att jag har varit uppe sedan 4.45 Ha det bra och sov gott <3

Av Caroline - 25 juni 2012 21:10

Efter en dag på jobbet och en lång cykeltur hem från jobbet är man lite trött och med tanke på att klockan ringer 4.45 så känns det som att det är dags att lägga huvudet på kudden och hoppas att man kan somna trots stormen och regnet utanför fönstret... Natten till idag hade jag en trevlig dröm, jag drömde att jag dansade igen och att jag var med i en show. Det är typ ett år sedan jag slutade och har inte gjort det i så många år, sammanlagt 5 tror jag men jag älskar det! Kände dock att det blev för dyrt nu och att jag inte riktigt hade tid men det är något jag skulle vilja återuppta   Men nu ska jag sova och jag hoppas jag drömmer om något bra, ha det bra och sov gott <3

Av Caroline - 25 juni 2012 14:36

Då var man hemma efter att ha jobbat "på riktigt" (det vill säga inte praktik genom arbetsförmedlingen) och det kändes bra! Lite otur hade jag dock, jag klarade tre månaders praktik utan att skada mig eller göra fel men idag är typ det första jag gör att skära mig i fingret med kniven så att det kom en hel del blod men det gjorde inte så ont så det var inte mer än att sätta på ett plåster och fortsätta jobba   Nu ska jag lägga mig i sängen och se lite film och värma upp mig för jag fryser så jag har ståpäls.


Av Caroline - 24 juni 2012 21:05

Hur mycket kan det regna egentligen?!?!?! Det har öst ner nu i flera dagar så det hade varit skönt om det slutade för jag vill ha sommar... Jag hade en trevlig dag med min mamma och hennes sambo med lunch och lite shopping men nu är det dags för sängen, klockan ringer 05.00 så känner att jag borde sova lite  

God natt <3  

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards