Carrolajsa

Alla inlägg under april 2014

Av Caroline - 26 april 2014 13:00

Jag går ofta runt och sjunger och har ofta "låtar på huvudet". Den senaste tiden har det varit:

- "Let it go" från Frozen
- "Moving on" Sarah Dawn Finer

- White christmas

- "Little things" One Direction

- "Att älskas och älska" Sara Thuresson

- "All I want for christmas is you"

-"Alla vill till himmelen" Timbuktu


En väldig blandning av låtar och eftersom jag går runt och sjunger på dem hela tiden tänkte jag försöka lämna över det till någon annan så de kanske försvinner från mitt huvud ett tag ;) 

Av Caroline - 26 april 2014 11:39

Idag har jag haft en väldigt skön morgon. Jag började med en power walk i solen och sedan blev det frukost i soffan framför en film och sedan lite fix vid datorn. Inte särskilt ansträngande utan bara väldigt skönt. Nu blir det plugg sedan får vi se vad eftermiddagen och kvällen bjuder på.
Hoppas ni får en bra lördag :)

Av Caroline - 25 april 2014 23:34

Idag har varit en bra dag. Jag har hunnit med träning, grundlig städning, putsat fönster, diskat, fixat med tvätt, deklarerat, fått undan lite pappersarbete och pluggat.

Modevisning i kyrkan har jag också hunnit med. Vi visade kläder från kyrkans secondhand butik. En del ombyte var riktigt snygga, en del inte lika ;) Men vi hade en väldigt rolig kväll och vi fick en del pengar till kyrkans internationella arbete.

Nu blir det sängen och imorgon väntar en ny dag som förhoppningsvis blir minst lika bra. God natt <3

Några av kvällens kläder, riktigt fina(hm, eller?) väldigt rosa skor och en fantastisk solnedgång.

Av Caroline - 25 april 2014 07:55

På grund av sjuk föreläsare blev vårt seminarie inställt så nu blev det en extra ledig dag. Tur var nog det för min to-do list är väldigt lång så det skadar inte med ett par extra timmar.
Morgonen inleddes med en Power walk och nu väntar plugg, städning och lite pappersarbete.
Hoppas ni får en bra fredag <3

Det ser ut att bli sol idag också ;)

Av Caroline - 24 april 2014 11:38

Klockan är inte ens 12 och jag har hunnit plugga lite, vara i skolan och träna. Jag älskar dagar när man känner att man får något gjort.
Nu väntar lite mer plugg och lunch hos farmor och farfar och ikväll blir det barnpassning :)
Hoppas ni har en bra dag!

Av Caroline - 23 april 2014 14:59

Idag har jag varit och haft föreläsning om min resa till Kenya och om Growing Together. Det är så kul att vara ute och prata om det för när jag håller presentationer så är det för människor som vill lyssna och som tycker att det är intressant. Många människor vill bry sig och engagera sig tror jag men många vet nog inte hur och sedan tror jag att det blir för jobbigt att lyssna på det för en del. Då är det lättare att stänga av eller att inte fråga alls.
Är jag ute och föreläser får jag prata av mig lite då så slipper min omgivning höra mig prata om det i tid och otid för jag vet ju att detta är mitt intresse men det är många som inte delar det med mig.
Det är ju ingen hemlighet att jag saknar barnen och andra människor som jag träffade där och hade inte haft något emot att åka ner igen, typ imorgon. Nu lär det ju dock dröja ett tag innan det är dags igen men glädjen och kärleken man möter när man träffar barnen är så enorm att den är värd all väntan <3

Av Caroline - 22 april 2014 23:11

Jag hade värsta uppladdningen inför duggan imorse, först kunde jag typ inte sova igår så jag var ju inte direkt utvilad och sedan höll jag på att göra mig själv blind genom att stick mascaraborsten i ögat ;)
Men duggan kändes ganska bra så nu är det spänd väntan på resultatet som gäller. Eftermiddagen ägnade jag åt att städa, förbereda en presentation jag ska hålla imorgon, var på möte med Kyrkorådet,fixade naglarna och sprang en runda. Tänk så mycket man hinner med när man inte pluggar!
Nu blir det dock sängen så jag är pigg imorgon när det är nya äventyr som gäller. God natt <3

Idag skrev vi duggan i en idrottshall, inte en helt naturligt kombo...

Av Caroline - 21 april 2014 09:03

Idag är sista dagen att plugga inför duggan. En dugga är ett prov på universitetsnivå kan man kanske säga, utan att vara en tenta. Föregående år har det varit 15 frågor, varje fråga är värd 2 poäng och när man har kommit upp i 18 poäng slutar de räkna så man kan inte bli mer än godkänd. Det låter kanske inte så svårt men vi 10 böcker och väldigt många lagar och direktiv som är kursfordran så helt lätt är det inte ;)

Idag blir det till att läsa lagtext hela dagen, ett väldigt bra tips som vi fick av en äldre student en gång.
Hoppas ni får en fin dag <3

De rosa och lila flikarna är en del av lagarna som vi behandlar, en del kan man säga ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards