Carrolajsa

Alla inlägg under april 2014

Av Caroline - 20 april 2014 20:06

Då var snart påsken över för den här gången men det har varit en bra helg. Det har blivit mycket plugg, middag hos farmor och farfar, midnattsmässa och promenad i kvällssolen.
Hoppas ni har haft en bra påsk <3

Av Caroline - 18 april 2014 23:21

Förutom att mina fötter typ vill dö nu så har det varit en väldigt bra dag. Jag jobbade 8-16 och då blir det alltid mycket gående då jag jobbar som uppackare i en matbutik men jag gillar att vara aktiv och det är inte så ofta jag jobbar så det är kul att komma dit och träffa kollegor och kunder.
Efter jobb åkte jag in till stan för att fika och snacka en massa med min fina vän Sanna. Det blev promenad i typ 2km hem från tåget så det känns lagom i fötter och ben nu. Det blev några timmars plugg nu på kvällen också men nu blir det snart sängen så jag orkar plugga hela dagen imorgon.
God natt <3

Det är så fint när himmelen blir alldeles röd när solen är på väg ner <3

Av Caroline - 18 april 2014 10:49

Det är ju tur att det är långfredag för idag är det mycket som ska hinnas med ;)
Först jobb hela dagen och ikväll ska jag träffa en vän som för ett tag sen bestämde sig för att lämna Skåne men är tillbaka hemma igen en sväng för påskfirande.
Hoppas ni får en bra dag <3

Av Caroline - 15 april 2014 07:55

Idag har jag en lång dag framför mig med övning,plugg,föreläsning och föreställning. Det känns ju inte direkt lättare när man knappt har sovit så det är ju tur att jag har fantastiska vänner som gör att dagarna blir roliga och går fort och det faktum att det vi läser nu är det absolut roligaste vi har läst på juristprogrammet bidrar ju också till att dagarna går fort ;)

Hoppas ni får en bra tisdag <3

Av Caroline - 14 april 2014 12:36

Då var helgen slut och en ny vecka har börjat. Den här helgen har varit en väldigt bra sådan. Jag har fått en del pluggat, har tränat, umgåtts med min pojkvän och övat inför passionsspelet som vi har nu i veckan.

Skoldagen är över för idag och nu har jag ett par ärende att fixa sedan blir det plugg hela kvällen i ett tappert försök att ligga helt i fas inför duggan nästa vecka ;)

Hoppas ni har haft en bra helg <3

En del av rekvisitan till veckans två föreställningar, det ska bli väldigt kul att få utlopp för sina påstådda sceniska kunskaper ;)

Av Caroline - 12 april 2014 17:46

Hela kvällen igår och hela dagen idag har jag pluggat och det var välbehövligt! Veckan efter påsk är det dags för dugga så nu är det mycket att göra. Nu är det dock dags för att sluta plugga för idag och ta lite helg ;)
Hoppas ni får en bra lördag!

Av Caroline - 9 april 2014 21:39

Idag har jag varit och dansat och det var ett tag sedan jag gjorde det på riktigt. Vi övar inför en gestaltning av Jesus sista dagar som vi ska göra nu i samband med påsk. Jag är med och dansar men det kommer vara folk som agerar, spelar och sjunger också så det ska bli väldigt roligt. Jag var med på en liknande föreställning förra året och det var väldigt kul så det blir nog ingen skillnad det här året ;) det tillhör inte mina vanliga rutiner att stå på scen men jag tycker att det är kul och det är ju alltid extra roligt när det är folk man känner som sitter i publiken ;)
Nu ska jag läsa lite till innan det blir sängen. God natt <3

:)

Av Caroline - 6 april 2014 21:54

Den här helgen har varit riktigt bra!
Fredagen och en del av lördagen spenderade jag med min mamma och hennes sambo. Vi tittade på film, åt gott och var en sväng på stan. Jag hann också med att träffa min mormor och en sväng förbi min gammelmormors grav för att göra lite vårfint.

Resten av lördagen och en del av söndagen spenderade jag hos min fina pojkvän och nu på eftermiddagen har jag pluggat. Jag har också hunnit med två löprundor och en stund på steppmaskinen nu under helgen så det har varit en produktiv helg ;)
Nu ska jag läsa lite till innan det är dags för sängen. God natt <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards