Carrolajsa

Alla inlägg under april 2019

Av Caroline - 30 april 2019 21:46


Den här veckan kommer ju bli helfel eftersom man är ledig mitt i haha. Känns som fredag idag och torsdag kommer ju kännas som måndag. Idag har jag jobbat hela dagen och haft separationsångest. Min avdelningsbästis slutade idag, snyft snyft. Hon kommer jobba kvar i huset men på en annan avdelning. Det är så vår tjänst ser ut, jag byter om en månad, men det kommer kännas konstigt att hon inte sitter där vägg i vägg när jag kommer på torsdag. Detta låter ju jättesorgligt men det är ju inte så att jag är ensam, har massa andra trevliga kollegor, men vi började samtidigt så vi har gått igenom alla stadier tillsammans. Tur att man kan ses ändå ;)

Jag har inga direkta valborgplaner utan har haft en lugn kväll hemma, har haft intensiva dagar på kontoret så jag däckade i soffan, klassiker. Imorgon ska det dock bli lite skönt med en ledig dag. Ska möta upp en vän och hitta på något kul. Hoppas ni får en fin kväll, kram!

Av Caroline - 28 april 2019 21:20


Jag har haft en väldigt lugn helg, nästintill tråkig hehe. Igår var jag ute på två långa promenader och storstädade. Idag var jag en sväng på stan och lämnade tillbaka ett par byxor och passade på att njuta av solen genom att gå en promenad på Skeppsholmen och Djurgården. Älskar Stockholm!

Nu ikväll har jag fixat matlådor, städat det sista, tvättat och läst. Nu ska jag snart hoppa i säng och tagga inför en ny vecka. Har en miljon saker att göra och dessutom är det en kort vecka.

Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Av Caroline - 27 april 2019 14:00


Så skönt med lördag! Vaknade tidigt som vanligt så passade på att gå ut på en långpromenad innan resten av ön vaknade. Resten av förmiddagen har jag städat här hemma, älskar känslan av en nystädad lägenhet. Resten av dagen ska jag bara ta det lugnt här hemma, göra hemmaspa och se film är planen. Hoppas ni får en trevlig lördag, kram!

Av Caroline - 26 april 2019 23:33


Att komma tillbaka till jobbet efter påskledigheten var som att få en kalldusch hehe, massa saker låg och väntade på mitt bord när jag kom. Nu är dock det mest akuta utrett och läget är under kontroll.

Idag efter jobb åkte jag en sväng och handlade lite förnödenheter (och det råkade visst slinka med en ny resväska, jag har ju inte alls 800 sedan innan... ;) ). Var hemma ganska sent och har bara fixat här hemma sedan dess. Nu blir det dock till att hoppa i säng för är så trött att ögonen ser i kors. Hoppas ni får en fin helg, kram!

Såhär ser mitt ben ut efter att jag var i skogen en sväng förra vecka, nedrans mygg... Jag reagerar sällan på mygg i Sverige (men däremot i Spanien, Kenya och Belgien - väldigt märkligt) men de här har kliat något enormt. Så irriterande!

Av Caroline - 23 april 2019 21:26


Då är jag åter på väg hem till Stockholm. Har haft väldigt trevliga dagar. Igår mötte jag upp två vänner i hamnen i Malmö där vi satt i solen, åt glass och pratade om livet i några timmar, fantastiskt!

Idag var jag i stan en sväng för att uträtta lite ärenden och sedan passade jag på att träffa en vän. Vi var hemma hos henne och lekte med deras hund, bakade och fikade. En perfekt avslutning på en väldigt bra påsk.

Nu börjar jag närma mig Stockholm och det känns ganska skönt att komma hem. Det blir en kort arbetsvecka men jag har väldigt mycket att hinna med.

Hoppas ni har haft en fin påskhelg, kram!

Av Caroline - 22 april 2019 12:03


Jag har maxat socialt umgänge de senaste dagarna och kommer fortsätta göra det till jag åker tillbaka till Stockholm vilket är så kul. Under förmiddagen i lördags kom en vän till mig och då gick vi en promenad och satt och pratade om allt mellan himmel och jord. På kvällen hade vi påskfirande hos mormor med moster, kusin m.fl

Igår väntade konstrunda på Österlen under dagen och på kvällen mötte jag upp en av mina bästa och äldsta vänner. Vi körde ut till en sjö och gick en sväng (och doppade fötterna i det fruktansvärt kalla vattnet), åt nattmat och tittade in hans senaste ändring av hans lägenhet. Jag var inte hemma förrän 3.30 igår så är lagom trött idag hehe. Men så värt det!

Nu sitter jag på tåget och är på väg till stan för att möta upp två vänner för promenad och fika. Känner mig tacksam över livet och människorna i det <3

Av Caroline - 20 april 2019 13:06


Glad påsk mina vänner! Igår hade vi påskfirande hos pappa och idag väntar påskfirande hos mormor, mys!

Hoppas ni får en fin dag, kram!

Av Caroline - 18 april 2019 20:18


God kväll från tåget!

Jag är i skrivande stund på väg ner till Skåne för påskfirande. Ser fram emot lite tid med vänner och familj. Har ett fullspäckat schema dessa dagar jag är nere vilket känns superkul!

Den här dagen gick verkligen i ett. Fick gjort en hel del på jobb, halvsprang hem för att hinna hämta ut ett paket samt hämta mina väskor hemma. Skulle också hinna inom en butik och returnera en vara innan jag sprang till tåget. Har man mycket att göra och begränsad tid får man helt enkelt vara snabb hehe.

Hoppas ni får en fin skärtorsdag, kram!

Tågunderhållning ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards