Carrolajsa

Alla inlägg under april 2019

Av Caroline - 6 april 2019 13:20


Äntligen helg! Jag har varit helt förvirrad på dagarna den här veckan och har varit en dag back, förutom idag för idag tror jag det är söndag haha.

Igår efter jobb köpte jag en glass och promenerade längs vattnet, fantastiskt! Idag vaknade jag tidigt, som vanligt, men låg kvar och läste och lyckades somna om en stund vilket var välbehövligt.

Jag har ägnat förmiddagen åt att städa och fixa här hemma, älskar när det är rent hemma! Om en stund ska jag möta upp en vän och njuta av solen. Vi ska gå en sväng på stan och sedan får vi se vad det blir men det lutar åt tacos och film. Hoppas ni får en bra dag, kram!

Våren <3

Av Caroline - 4 april 2019 19:46


Idag har jag varit så seg i huvudet. Sov ändå ganska bra men har några timmar att ta igen från förra veckan så kan vara det.

Idag ska jag försöka komma i säng tidigt så jag är pigg imorgon. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Igårkväll när jag satt här hemma blev det helt mörkt; strömavbrott. Det var något fel i hela huset och den kom tillbaka efter typ 40 min men man var ganska låst där ett tag. Tur jag hade en liten läslampa hehe.

Av Caroline - 3 april 2019 07:00


Igår hade jag en sådan himla bra dag. Jag och min domare fick iväg ett mål som vi jobbat med en del eftersom det var ganska klurigt. Skönt att både domaren och chefen tyckte att jag hade gjort rätt! På morgonen när min domare kom till mitt kontor för att prata sa hon "du är här när jag kommer och du är här när jag går, sover du här?", jag bara nej inte riktigt men tanken har slagit mig hehe.

Förutom att jag fick iväg ett par domar/beslut igår så åt jag lunch med en av mina favvokollegor och efter jobb satt jag och min andra favvokollega kvar och briefade varandra om våra respektive liv efter att hon haft semester i två veckor. Vissa dagar är livet bra härligt!

Hoppas att ni hade en bra dag igår och att dagen blir minst lika bra. Kram!

Av Caroline - 1 april 2019 21:28


Natten till idag var första gången på flera nätter som jag sov bra. Skönt kanske ni tänker, smått jobbigt känner jag. Även om det var skönt att sova bra så är det efter en bra natt som man märker att man är x antal timmar back i sömn och då känner man hur trött man egentligen är. Aldrig är man nöjd hehe.

Men jag och Mr espresso har blivit bästisar så efter en kopp var jag redo att ta mig an dagen. Jag hade en bra arbetsdag och efter jobb åkte jag och handlade. Kvällen har jag tillbringat i soffan vilket var ganska skönt.

Imorgon väntar jobb hela dagen. Skulle egentligen mött upp en för aw imorgon men det blev inte av så får se vad jag gör istället. Kan ju bli så att man bara åker hem och lägger sig i soffan, kan vara skönt det också ;)

Kände att den här lilla listan passade väldigt bra in på mig förra veckan. Lön och skattebesked kom och samma dag såg jag en skylt om att de skulle sopa gatorna vid mig. Livet ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards