Carrolajsa

Alla inlägg under juli 2013

Av Caroline - 31 juli 2013 21:22

Idag har jag hunnit med en hel del. Jag fikade med en vän i förmiddags och det var himla trevligt! Hon hade trevliga nyheter att berätta så jag blev så glad för hennes skull. Efter det blev det en tur på stan innan det var dags att sticka hem och laga mat, dammsuga, duscha och städa. Nu blir det dock sängen för jag ska upp och jobba tidigt. Så nu ska jag gå och lägga mig i min nybäddade säng och förhoppningsvis sova gott :)
God natt <3

Av Caroline - 31 juli 2013 09:28

När jag vaknade i morse (två timmar innan klockan skulle ringa...) regnade det en hel del och såg verkligen ut som höst så jag blev så himla sugen på att titta på en julfilm så jag satte på Miraklet i New York :)
Nu har jag precis ätit frukost och ska gör mig iordning för att bege mig in till stan och träffa en vän.
Hoppas ni får en bra onsdag <3

Den här filmen är så himla gullig :)

Av Caroline - 30 juli 2013 10:05

Idag är jag ledig eftersom jag ska jobba hela helgen. Det känns ganska bra så kan jag vila ut lite :)

Jag har inte så mycket planerat idag, ska bara städa och jobba lite med organisationen. Jag hade hoppats på fint väder men det regnar så det var ju lite synd. Jag hoppas ni får en bra dag <3


 
Detta är vår logga :)



Av Caroline - 29 juli 2013 22:35

Efter en lång och intensiv arbetsdag, jobbade även över 2 timmar, så väntade jag på att Victoria skulle sluta för vi hade planer för kvällen. Vi gick och tittade i lite affärer, åt gott och pratade en massa. Sedan hann jag bara hem och lämna grejerna innan jag drog på träningskläderna och gick ut för att springa en runda. Jag hade faktiskt varit sugen på att springa hela dagen så det var skönt att komma iväg. Nu blir det snart sängen för jag är grymt trött, god natt <3

Av Caroline - 29 juli 2013 04:51

God morgon! Efter en hemsk natt känner jag mig ändå förvånansvärt pigg idag. Jag vet inte om det var värmen men jag kunde verkligen inte sova! Jag vände och vred mig tusen gånger och försökte ligga i alla diverse ställningar men det ville sig inte.

Nu är det snart dags att sticka till jobbet och det var tänkt att jag skulle cykla men fick precis ett telefonsamtal av min pappa, som har kört ett par kompisar till flygplatsen, och han sa att han skulle hinna hem i tid till att köra mig så jag slapp cykla vilket är skönt idag med tanke på att jag vaknade med halsont.

Hoppas ni får en bra dag <3

Av Caroline - 28 juli 2013 20:11

Den senaste veckan har jag haft sådana konstiga låtar på hjärnan, eller inte konstiga men det är sådana låtar som jag inte har lyssnat på på hur många år som helst. Även om det inte är dåliga låtar så är det smått irriterande när man kan typ två rader av texten. Har försökt att lyssna bort dem men det går inte men de försvinner väl så småningom ;)

Här är några exempel på låtar: 

 


Av Caroline - 28 juli 2013 20:01

Idag har jag varit med min mamma på en shoppingtur, igen ;) Det låter som om jag shoppar en massa men det är inte helt sant... Det blir en del men nu är det ju rea och då får man så mycket mer för pengarna! Vi ville inte bara sitta hemma så därför åkte vi en sväng och det var himla trevligt. Var dock lite felklädd för jag hade kjol och en tunn stickad tröja men det blev så himla varmt men som tur var hade jag köpt ett linne som jag kunde byta om till.

När vi stod och väntade på tåget hände en lite rolig sak, jag blev typ uppraggad av en kille från Uganda. Det började med att han frågade om hjälp angående tåg och avgångar och så men det slutade med att han ville ha mitt nummer ;) Där emellan fick han in att han tyckte jag var snygg, att han hade stannat i Sverige om han hade haft en tjej som mig och han hann titta in mig uppifrån och ned ett antal gånger, haha. Sådana saker ska man ju också vara med om ;)
Nu ska jag betala räkningar och lite annat innan det är dags för sängen.

Ha det fint <3

Av Caroline - 27 juli 2013 22:00

De senaste dagarna har jag verkligen haft fullt upp! Förutom en massa jobb så har jag hittat på en massa annat kul också :) 

I torsdags träffade jag en kille som jag jobbade med för några år sedan och vi var ute och åt och pratade en massa så det var kul. Igår träffade jag Michelle och Julia (medgrundare av Growing together) för vi kände att vi ville göra något annat än jobba med organisationen för att kunna lära känna varandra. Så vi tog en kanot och började paddla ;) Vi paddlade en bra bit, hade picknick och pratade och skrattade en massor. Det visade sig att vi är väldigt lika och har varit med om liknande saker... 

Idag har jag och min mamma varit en sväng i stan och varit på Helsingborgsfestivalen. Vi har precis sett film men jag har varit sugen på att springa en runda hela dagen så nu ska jag dra på mig träningskläderna och bege mig ut. Hoppas ni får en trevlig kväll :)


   

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards