Carrolajsa

Alla inlägg under november 2014

Av Caroline - 30 november 2014 20:35

Då var första advent snart över. Min dag har bestått av 1-års kalas, plugg och lite fix här hemma.

Även om jag inte är ett stort fan av julen längre så tycker jag att det är mysigt. Det är så fint när man går längs gatorna och ser alla stjärnor och ljusstakar som så fint lyser upp den mörka vintern.

Nu ska jag plugga lite till innan det blir sängen.

Trevlig advent <3

Kalasets mittpunkt


Stjärnan är på plats


Av Caroline - 30 november 2014 17:00


När man pendlar så ser man ständigt människor med resväskor och jag blir lika avundsjuk varje gång. Jag vet ju aldrig vart de ska men det spelar ingen roll för de kommer att komma hemifrån. Jag och en vän pratade häromdagen om att vi skulle behöva åka till solen och ladda batterierna, typ som en solcellslampa. Jag älskar att resa och se nya platser, även om det bara är inom Sverige. Det är ett tag sedan jag var iväg, okej jag var i Kenya i mars men det känns som att det är längesedan. Jag hade planerat att åka iväg i somras men nu blev det inte av på grund av lite olika anledningar. Tanken var också att jag ville åka till Kanada och hälsa på min pojkvän som bor där för tillfället men det fungerar verkligen inte med skolan den här terminen för vi har massa obligatoriska moment så det kommer inte heller bli av, tyvärr… Nu är nästa plan Kenya till sommaren och förhoppningsvis blir det verkligen av för jag saknar människorna där så himla mycket...


Nu ska jag sluta drömma mig bort och komma tillbaka till verkligheten här i Sverige. Hur trött jag än är på Sverige ibland så är det faktiskt ett fint land. 


 
Stockholm



Paris



    

Kenya 



 

Spanien 



  

London 



Av Caroline - 30 november 2014 09:25

God morgon! 
Hoppas att ni har sovit gott. Jag har inte haft den bästa natten, har legat och vänt och vridit på mig, vaknat flera gånger och drömt massa konstiga saker. Drömmarna i sig hade väldigt spridning, i den ena var jag och mina vänner ute och festade när vi plötsligt träffade på en av våra professorer som då fortsatte festa med oss och i en annan drömde jag att jag var i Paris och blev jagad genom staden och sedan misshandlad av en man i en hiss, konstigt...

Aja nu ska jag försöka piggna till med hjälp av frukost och dusch så att jag orkar med både plugg och 1-års kalas. 

 

Idag är det dessutom första advent, vart tar tiden vägen? Det är så konstigt att man kan känna sig splittrad över tiden för å ena sidan tycker jag att det känns som en evighet sedan jag gjorde vissa saker men å andra sidan tycker jag att tiden går väldigt snabbt. Men men så är det väl, man får bara försöka få ut det bästa av tiden och försöka hinna med allt man vill hinna med. 

 

Hoppas ni får en mysig första advent, kram! 

Av Caroline - 29 november 2014 21:35

Nu tror jag att det har blivit min tur att bli förkyld. Både familj och vänner har varit förkylda och under dagen har jag känt hur näsan har börjat rinna, kroppen värka och jag har haft flera nysattacker. Har pluggat större delen av dagen men nu framåt kvällen gick jag en lång promenad i kylan för att få lite nytt syre i huvudet.
Nu ska jag dock krypa ner i soffan och titta på Downton Abbey och äta massa apelsin och inbilla mig att det håller förkylningen borta.
Trevlig kväll <3

Av Caroline - 29 november 2014 14:00

Det här med hår är ett intressant fenomen. Jag har alltid varit väldigt rädd om mitt hår och har alltid haft långt hår. Nu under den senaste tiden har jag dock sett fler och fler som har klippt av sitt hår och jag har också blivit lite sugen på det. Och då menar jag att klippa av det. Inte kortkort som i att jag knappt skulle ha något hår kvar men typ så kort som halva halsen.  Jag tror inte jag kommer klippa av det men ibland blir man bara sugen på en liten förändring. Jag är nog inne i sådan period nu för ett tag var jag sugen på att sluta använda glasögon och bara använda linser, sedan ville jag färga mitt hår brunt och jag blev sugen på att ändra om mitt rum. Ibland är det väl bara så. Det kommer nog dock varken bli omgjort rum eller brunt hår men man vet aldrig… 


   

 

Förra sommaren hade jag ganska kort hår, för att vara jag, då gick det strax nedanför axlarna men på senaste tiden har det växt så det knakat så nu känns det himla långt

Av Caroline - 29 november 2014 08:52

God morgon kära vänner!
Hade en supertrevlig kväll igår som innehöll massa prat, idol, tacos och massa skratt.

Nu är det lördag och idag blir det plugg hela dagen. Tänkte renskriva lite anteckningar och läsa. Det är inte så många veckor kvar till tentan så man börjar känna hur tentastressen kommer krypande.

Hoppas ni får en trevlig lördag, kram!

Tacos är en maträtt som är väldigt färgglad och lätt att variera, det gillar jag.

Av Caroline - 28 november 2014 16:59

Idag har jag avklarat fyra timmars grupparbete, två timmars seminarie samt plugg på egen hand så det känns som att jag har haft en hyfsat produktiv dag. Nu ska jag dock hem och fixa lite innan en vän kommer över. Vi ska laga mat, titta film och ha det mysigt. Hederligt fredagsmys helt enkelt.

Hoppas att ni får en trevlig fredag, kram!

Av Caroline - 27 november 2014 23:13

Efter en dag fylld med plugg, sång och kvällsshopping är det nu dags att krypa till sängs och se fram emot att vakna upp till en fredag, förhoppningsvis utvilad.

Hoppas ni har haft en bra torsdag, god natt <3

Så härligt att sitta och plugga och känna hur solen strålar in genom fönstret istället för att höra regnet smattra mot rutan!

Fast nu börjar det bli kallt, bilrutan glittrade innan och termometern visade 2 grader, brr...

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards