Carrolajsa

Alla inlägg den 14 november 2014

Av Caroline - 14 november 2014 16:15

 

 

Hittade de här tänkvärda bilderna i min mobil innan. Inte helt fel att få sig lite tankeställare så här en fredag...  




Av Caroline - 14 november 2014 11:17

Hej, hej!
Idag var skoldagen avslutad redan vid 10, ganska skönt för då har man hela dagen på sig att plugga. Idag är tanken att jag ska renskriva anteckningar och verkligen förstå och se alla tusen samband som finns inom skatterätten. Wish me luck hehe.

 

På väg från tåget cyklade jag inom cykelaffären också. Jag försöker att inte skjuta upp saker utan försöker få undan det så snabbt som möjligt så att man inte har det släpandes efter sig. Detta lyckas man inte alltid med och en sak jag har skjutit upp är just besök i cykelaffären. Min framlampa har varit sönder ett tag och det är kanske inte så smart nu när det är mörkt typ hela tiden. Det känns som en enkel åtgärd att vidta för att minska risken för skador. Skulle jag ha blivit påkörd hade det varit mitt eget fel för att jag inte hade haft en fungerande lampa men jag hade tyckt väldigt synd om personen som hade kört på mig. De hade ju ingen möjlighet att påverka min lampa. Nu har jag åtminstone en fungerande lampa igen.

 

Andra saker jag har skjutit upp är att boka läkartid, synundersökning och nya inlägg till skorna. Där är mitt problem mer att jag inte har tid men det måste fixas så det är väl lika bra att ta tag i det. Är det något jag har lärt mig av att ha mycket att göra så är det att inte skjuta upp saker för det gör en bara mer stressad. Jag brukar försöka att beta av saker så snabbt det går. Vet jag till exempel att jag 2 samtal att ringa och 5 mejl att svara på är det bättre att göra det direkt istället för att vänta för då ligger det i bakhuvudet hela tiden och ger känslan av att man har väldigt mycket att göra. Så det är ett tips om man har mycket att göra.  

 

Nu ska jag öppna böckerna och köra. Hoppas ni har en bra fredag <3 



Av Caroline - 14 november 2014 06:34

God morgon! 
När klockan ringde idag var det inte alls lockande att gå upp. Jag vaknade från en fin dröm, det var varmt och skönt i sängen och jag var fortfarande sjukt trött för jag hade inte sovit så många timmar... Jag är dock en sådan person som aldrig snoozar utan när klockan ringer hoppar jag nästan upp ur sängen. 

Idag väntar "bara" ett seminare och sedan ska jag plugga hela dagen så ikväll har förhoppningsvis lite fler bitar fallit på plats. 


Hoppas ni får en bra fredag, kram! 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards