Carrolajsa

Alla inlägg den 22 november 2014

Av Caroline - 22 november 2014 22:47

Åh vad jag gillar Downton Abbey. När jag var liten drömde jag om att "få leva förr i tiden" och ha fina kläder och bo i ett stort fint hus. Vet dock inte om jag hade klarat av alla förbud och det faktum att en del människor bara går runt utan att göra så mycket på dagarna...hade nog känna mig rastlös och känt att man inte gjorde något meningsfullt. Huset i sig hade jag dock inte tackat nej till, kanske ska bli min framtida bostad; ett slott på engelska landsbygden.
Drömma kan man hehe.

Nu ska jag faktiskt snart krypa ner i sängen och hoppas på en god natt sömn. Hoppas ni har en bra lördag!

För tillfället har jag massa ljus tända så fort jag är på mitt rum. Det ger sådan skön värme och sådant fint ljus.

Av Caroline - 22 november 2014 18:58

Hej! 
Idag har jag haft en ganska tråkig men ack så nödvändig dag. Har i princip bara pluggat. Efter att ha varit inne hela dagen kände jag dock att jag behövde komma ut lite så jag gav mig ut på en lång powerwalk och sedan blev det lite styrkeövningar med fokus på mage och armar. Det var ju inte precis varmt ute, vi har ca 5 grader. Det blir visserligen ännu skönare att ställa sig i en varm dusch sen när det är så kallt ute.  

Nu ska jag plugga en liten stund till och sedan ska jag krypa ner i soffan och titta på Downton Abbey. 

Hoppas att ni har en trevlig lördag, kram <3 

 

 

 

 

 


Av Caroline - 22 november 2014 17:00

Någon gång i livet mår vi alla dåligt och ibland känner vi oss ensamma. Trots att vi vet att vi har många människor omkring oss som bryr sig så behöver man en påminnelse ibland. En påminnelse om att man betyder något, att man är värd något. Så idag vill jag skicka en styrkekram till alla där ute som känner sig ensamma. Du är inte ensam, du behövs precis som du är och du är värdefull!

   


 

Av Caroline - 22 november 2014 09:22

God morgon!
Då var helgen igång för fullt. Gårdagen för mig innebar lunch hos farmor och farfar, få tentaresultatet, plugg hela kvällen och storstädning. Det var väldigt skönt att få resultatet igår för det känns som om en stor sten har fallit av från mina axlar. Skrev till en kompis igår och berättade att jag hade klarat tentan för vi hade ett långt samtal om tentan kort efter att jag hade skrivit den och han lät nästan lika glad över att jag klarade den som jag själv blev, skönt att veta att ens vänner gläds med en hehe.

Idag väntar plugg hela dagen.

Hoppas ni har en trevlig helg framför er, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards