Carrolajsa

Alla inlägg den 1 november 2014

Av Caroline - 1 november 2014 22:49

Jag tycker allhelgona är en fin tradition. Man tänder ljus och tillåts att tänka på en saknad person lite extra. Saknaden efter en person försvinner aldrig men det är fint att det finns dagar som uppmärksammar det lite extra.

Jag har varit en sväng hos min mamma idag och min mormor var också med. Vi var en stund på kyrkogården och tände ljus hos min gammelmormor och sedan gick vi hem och åt middag och hade det mysigt. Det var inte så att jag var hos min gammelmormor varannan dag men hon var en del av familjen, precis som minnet av henne fortfarande är en del av vardagen. Även om en person försvinner från livet på jorden gör inte minnena och kärleken det.
Jag hoppas att alla ljusen på gravarna får lysa starkt och länge och symbolisera den kärleken och saknad som vi känner efter våra änglar <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards