Carrolajsa

Alla inlägg den 21 november 2014

Av Caroline - 21 november 2014 14:23

Hjärtat klappar fort, illamåendet kommer, magen kniper, ögonen fylls med tårar och man ville egentligen bara stänga ögonen. Man skriver in hemsidan, klickar sig fram till rätt sida och skrollar ner bland alla siffror tills man hittar sitt skrivningsnummer. Det kommer visa rött eller grönt... 
Såhär känns det när jag ska titta tentaresultat, det är hemskt och jag blir alltid meganervös! Vi visste att resultatet från den hemska tentan vi hade i slutet av förra månaden skulle komma idag och som vi har fasat för denna dag. Alla tyckte att tentan gick riktigt dåligt och vi har alla gått runt i 3 veckor och varit inställda på omtenta. Idag var det då dags och till min stora förvåning klarade jag faktiskt den, och det var inte ens på håret utan flera poäng över gränsen för godkänt, snacka om att jag blev överlycklig!

Dum som man är är dock nästa tanke att poängen var inte tillräckligt bra för att man ska få ett bra betyg. Vi får inget betyg nu utan våra två tentor och uppsats kommer läggas ihop till ett betyg i slutet av terminen. På grund av hur tentan var, alltså typ omöjlig, har vi försökt intala oss att det räcker med ett godkänt nu. Överlag är betygshetsen ganska stor på juristprogrammet men som min kompis så klokt sa "det räcker med godkänt för att bli jurist, allt över det är en bonus".

 

Nu kan vi andas ut och ha full fokus på skatterätten och nästa tenta som är om mindre än en månad.

 

Hoppas att ni har en superbra fredag! 

 

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards