Carrolajsa

Alla inlägg den 12 november 2014

Av Caroline - 12 november 2014 13:00

Det börjar närma sig två veckor sedan vi skrev tenta. Jag har dock inte riktigt släppt det utan drömt om tentan flera gånger och vi har otaliga samtal om den i skolan. Egentligen är jag inte den som skyller mina fel och problem på andra men de senaste tentorna vi har haft har varit väldigt orättvisa. Och den senaste var extra orättvis. Alla våra tentor har haft något väldigt överraskande moment. Visst ska tentor inte vara förutsebara men det känns som om våra har varit extrema jämfört med tentorna de har haft de andra terminerna.
Som sagt var den här tentan extrem. Det sägs att väldigt många blankade, vilket innebär att man inte lämnar in något svar. Ryktet säger också att en domare i högsta förvaltningsrätten (högsta dömande instans på området, alltså de som ska ha bäst koll) inte kunde lösa alla uppgifter och inte heller en framstående jurist inom området. Hur som så var det inte en tenta som speglade vad vi hade gått igenom utan examinatorerna ville testa våra kunskaper i saker vi knappt hade berört. Jag funderade också på att blanka ett tag men bestämde mig för att testa. Nu väntar vi med spänning och nervositet på resultatet. Allt vi kan göra är att hoppas att det gick vägen och att vi kunde mer än vad vi tror. 

Av Caroline - 12 november 2014 06:27

Då var det onsdag igen. Igår var jag ledig så då blev det plugg hemma hela dagen. Hann med en del så det var skönt. Idag väntar en heldag i skolan med gruppmöte, seminarie, plugg och engelska. Jag hoppas dock att någon kan blåsa lite pigghet på mig eller något för har knappt sovit i natt så är lagom trött. Men så kan det bli.

Hoppas ni får en riktigt bra onsdag, kram!

Detta var gårdagens bild på instagram. Kände att den passade in just nu ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards