Carrolajsa

Alla inlägg under november 2013

Av Caroline - 30 november 2013 15:48


Idag har det varit mycket förberedelser. Vi hade övning inför lucia i morse, sedan bar det hem igen och det blev lite plugg inför tentan. Nu har jag dessutom hunnit putsa fönstret och dammsuga så nu är jag redo för att sätta upp adventsstjärnan imorgon :) Jag har börjat lyssna på julmusik också, jag hade tänkt vänta men kunde inte hålla mig ;)
Hoppas ni får en trevlig kväll <3


 

Av Caroline - 29 november 2013 22:27

Det har varit en lugn fredag för mig den här veckan. Bortsett för ett par timmar på stan då jag var tvungen att uträtta några ärenden har jag pluggat hela dagen.
Jag har faktiskt hunnit köpa årets första julklappar också så det känns bra för det är ju inte så lång tid kvar till julafton.
Nu blir det snart sängen då jag ska upp i tid och öva med kören inför lucia. Hoppas ni har en bra fredag <3

Lite lätt läsning i form av lagboken ;)

Av Caroline - 28 november 2013 23:40

Då är jag hemkommen efter att ha varit och föreläst om Growing Together tillsammans med Michelle och Julia. Det är himla kul att vara ute och prata och träffa människor. En av de som var och lyssnade idag var en tjej som själv verkade väldigt sugen på att åka som volontär. Jag pratade lite med henne om hur jag tyckte att det var och hon frågade lite saker så jag hoppas att hon kommer iväg om det är det hon vill.
Michelle och Julia kom faktiskt hem idag efter att ha varit i Kenya i 12 dagar så nu har vi mycket att prata om, både vad det gäller om resan i sig men också om planer för organisationen. Men det blir en annan dag för nu ska jag snart sova så att jag orkar plugga hela dagen imorgon.

God natt <3  



 
Idag fanns det till och med reklam inför vårt föredrag :)

Av Caroline - 28 november 2013 16:11

Imorse var det skola och seminarie som gällde och sedan blev det lunch och lite shopping på stan med mamma och mormor. Nu blir det snart till att bege sig till tåget för att åka och hålla i en föreläsning om organisationen.

Hoppas ni har en bra dag <3


   

Av Caroline - 26 november 2013 19:39

Efter 10 produktiva timmar i skolan är det nu ganska skönt att vara hemma igen. Mjukisbyxorna och koftan är på och nu ska jag krypa ner i soffan och läsa rättsfall inför morgondagens seminarie.

Hoppas ni har en trevlig kväll <3


 


Av Caroline - 25 november 2013 07:13

Usch, termometern visar minusgrader :/ det känns inte så väldigt lockande att gå ut; ligga kvar under täcket hade varit liiiite skönare. Men men, jag har en intressant skoldag framför mig så det är bara till att dra på sig en massa kläder och gå ut!
Jag hoppas ni får en bra start på veckan <3

Av Caroline - 24 november 2013 17:26

Gud vad trött jag är idag. Jag kände mig inte alls trött igår och kunde inte somna, tror klockan blev över två innan jag tillslut lade mig i sängen. Det blev inte många timmar för jag skulle upp i tid och sticka till kyrkan för jag hade lovat att jag skulle hjälpa till där. Väl i kyrkan var där en massa barn, en del av barnen som jag har suttit barnvakt till, så då blev det en massa bus och kramar så då blev man lite uppiggad ;)
Resten av dagen har jag pluggat och nu bär det snart av till kyrkan igen men nu ska jag vara med och sjunga.
Hoppas ni har en trevlig kväll <3

Av Caroline - 22 november 2013 00:12

Förutom plugg och föreläsning har jag idag hunnit med två övningar med kören samt pyssel. Jag älskar de dagar då man hinner med mycket :) Nu är det dock sängen som gäller så att jag kan få gjort minst lika mycket imorgon! God natt <3


 


Jag förbereder en present till en vän och det är himla kul för jag älskar att pyssla ;)



    

Att ha på sig en mjuk och varm tröja är bland det skönaste man kan ha på sig.


Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards