Carrolajsa

Alla inlägg under augusti 2014

Av Caroline - 31 augusti 2014 20:31

Vilket tråkigt väder vi har haft här i Skåne idag! Sjukt mycket regn och massa åska. Det har blivit översvämningar på flera ställen och folk har fått simma från sina bilar så mycket vatten har det funnits på vägarna...
Min plan i morse var att åka till gymmet men stannade faktiskt hemma. Satt vid datorn istället och pysslade lite ;)
Som tur var hade jag lite roliga planer idag. En solstråle vid namn Victoria lös upp min dag, hehe. Nej men vi hade en fika inbokad som sedan dessutom blev en tur till shoppingcenter och middag.
Nu är jag hemma igen och tänkte tjuvstarta fjärde terminen på juristprogrammet med att läsa lite, även om skolan inte börjar förrän imorgon. Hoppas ni har haft en bra helg <3

Av Caroline - 30 augusti 2014 22:12

Då var snart den här dagen också slut. Idag har jag hittat på lite av varje. Jag började dagen med en powerwalk innan jag åkte ner en sväng i stan och gick och tittade. Sedan blev det lite fix vid datorn, matlagning och städning. Jag är hos min mamma den här helgen och eftersom hon inte mår så bra tänkte jag fixa saker så hon slipper. Det blev grundlig städning av hela badrummet och påbörjade städning av köket.
Nu blir det dock snart sängen.
God natt <3

Av Caroline - 29 augusti 2014 21:30

Idag har jag hunnit med en hel del. Jag har växlat tillbaka utländsk valuta till svensk, fixat lite saker på stan och jobbat lite vid datorn.
Jag mötte också upp min mamma på sjukhuset efter att hon hade varit hos läkaren.
Trots att klockan inte är så mycket blir det snart sängen för mig, är så sjukt trött.
Hoppas ni har en bra fredag <3

Köpte med middag till mig och min mamma. Jag har varit sugen på den här salladen så himla länge ;)

Idag var dagens outfit byxdress och min fina kappa :)

Av Caroline - 28 augusti 2014 16:00

Igår fick jag en hel del gjort. Det blev träning, lunchdejt med syrran, sälja förra terminens böcker, fixa lite inför skolan och storstädning av min pojkväns lägenhet. Han ska nämligen åka på utbytesstudier nu och kommer inte hem förrän i januari. Hoppas tiden går fort för det är många månader utan honom :(

Nu blir det lite städning hos mig själv.
Hoppas ni har en bra dag <3

Av Caroline - 26 augusti 2014 15:50

Hej!
Jag blir nästan lite rädd för vädret. Det kommer enorma regnskurar titt som tätt och från en i princip blå himmel kommer en hagelskur med enorma hagel. Snacka om att miljön måste vara ett väldigt viktigt ämne i valet.

Idag har jag haft en fixardag. Jag har fixat lite vid datorn, packat ihop förra terminens böcker som jag ska sälja imorgon, varit på banken en sväng, pysslat lite och städat. Ikväll ska jag sitta barnvakt vilket jag ser fram emot.
Hoppas ni har en bra dag!

Jag har också hämtat ut den här terminens böcker. Ca 5 kg böcker. Jag har sett fram emot att de skulle komma, trots att jag vet att de kommer ge mig en hel del ångest sen ;)

Av Caroline - 25 augusti 2014 14:11

Då har min sista semestervecka börjat och det är också den sista veckan innan skolan börjar. Jag är faktiskt taggad på att börja skolan, fast lite stressad också.
De senaste dagarna har jag inte gjort så mycket. Jag har varit hos min pojkvän och vi har städat och packat ihop en del av hans saker. Han ska nämligen flytta till Kanada resten av det här året för att plugga...

Idag ska jag fixa lite saker här hemma, typ som att fortsätta sortera min garderob och fixa lite saker vid datorn.

Hoppas ni har en bra dag <3

Av Caroline - 23 augusti 2014 21:23

Idag har timmarna sprungit förbi tycker jag. Jag hade tänkt hinna med en massa men så blev det inte riktigt. Det jag har hunnit med är ett intensivt träningspass, påbörjat storstädning av garderoben och fixat lite saker vid datorn. Så jag har ändå fått gjort lite. Nu ska jag dock sluta för idag och tillbringa resten av kvällen med min pojkvän.
Hoppas ni har en bra helg <3

Av Caroline - 22 augusti 2014 22:22

God kväll!
Idag har jag inte gjort mycket. Jag har varit hos min pojkvän större delen av dagen. Vi har tittat lite på tv, gått en runda, han var och tränade och jag fixade lite vid datorn. Nu är jag dock hemma och sitter i soffan framför tv:n och hör regnet smattra mot rutan. Det blir dock snart sängen för min del för jag är helt slut.
Hoppas ni har haft en bra fredag <3

En bild på en lite trött och smått uttråkad Caroline ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards