Carrolajsa

Alla inlägg under december 2017

Av Caroline - 31 december 2017 18:08

Av Caroline - 29 december 2017 15:36


Då var vi på väg hem från Milano. Idag har vi gått lite på stan, besökt en gigantisk kyrkogård och bara njutit av solens strålar och en sista syn av fina Milano.

Vi blev försenade med bussen och kommer säkerligen fastna i passkontroller så vi är nog hemma ganska sent. Det lär bli sängen direkt för imorgon får jag ytterligare besök för då kommer min syster, pappa och en familjekompis (som varit som en extramorfar hela mitt liv) så det ska bli himla kul.

Hoppas ni har en bra dag, kram!

Väldigt vacker utsikt från bussen!

Av Caroline - 28 december 2017 22:14


Idag har vi gått runt i Milano hela dagen. Vi besökte katedralen (dock gick vi inte in för min pojkvän tyckte det var alldeles för lång kö men lyckades övertala honom till att åka upp på terrassen så vi fick åtminstone se fantastisk utsikt), gick i lite butiker, såg den kända gallerian, letade efter någonstans att äta hur länge som helst (hamnade tillslut på ett jättedåligt ställe) och har bara njutit av den fina staden.

Vi åker tillbaka till Genève imorgon eftermiddag så förhoppningsvis hinner vi se lite mer imorgon. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 27 december 2017 21:05


God kväll från Milano!

Vid 7.30 i morse tog vi bussen mot Milano. Det skulle ta 4,5 timme men vi blev stoppade i två passkontroller som tillsammans tog över 1,5 timme så vi blev något försenade. Det gick bra ändå och när vi kom fram mötte vi upp personen som skulle släppa in oss i lägenheten vi hyr och sedan gick vi ut en sväng på stan.

Nu har vi precis ätit pizza (såklart) och ska ta det lugnt. När vi kom var lägenheten iskall men efter lite trixande lyckades vi få igång värmen så förhoppningsvis blir det varmt och skönt snart. Imorgon blir det en heldag på stan för att utforska Milano.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Vägen hit var så fin!

Av Caroline - 26 december 2017 23:42


Idag blev det en sväng på stan för oss. Dessvärre regnade det en massa men vi överlevde. Det gjorde dock inte mitt paraply utan det blåste i två delar så där stod jag med pinnen i ena handen och resten i andra, så kan det gå.

Nu på kvällen har vi sett film och packat för imorgon bär det av till Milano. Jag har alltid velat åka till Italien så jag är så peppad. Dock ska vi överlever en 4,5 timmars busstur först men det ska nog gå.

Hoppas ni haft en bra annandag, kram!

Av Caroline - 25 december 2017 23:25


Idag har vi haft en riktig slappedag. Vi åt långfrukost, har tittat film, tittat dokumentär, pratat massa, lagat mat och helt enkelt bara umgåtts.

Imorgon hade vi tänkt lämna lägenheten och gå en sväng, kan behövas lite friskluft efter två slappedagar hehe. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

I brist på annat bjuder jag på en bild på den majestätiska katedralen i Lyon.

Av Caroline - 24 december 2017 23:58

God Jul! Hoppas ni har en riktigt trevlig jul <3

Av Caroline - 23 december 2017 06:40


God morgon!

Min pojkväns flyg var över en timme försenat så vi var inte hemma förrän vid 1. 4 timmars sömn på det och nu sitter vi på en buss till Lyon. Vi kände att vi inte ville avboka utan ska trotsa de tunga ögonlocken och köra på. Ska bli trevligt med en dag i Lyon.

Hoppas ni får en trevlig lillejul. Kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards