Carrolajsa

Alla inlägg den 17 december 2017

Av Caroline - 17 december 2017 20:45


Idag gick vi vårt sista luciatåg. Det var på ett slott i en stad utanför Genève. Det låg precis vid sjön och omringat av berg, så himla fint!

Efter tåget fick vi vara med på deras lunch och det var så himla trevligt. Jag gillar inte direkt julmat men det jag åt var gott, vi sjöng snapsvisor och pratade med flera nya människor. Efter det åkte jag vidare till en stad som heter Lausanne eftersom jag redan var halvvägs där. Jag stannade inte så länge utan gick en sväng vid vattnet och tittade i staden innan jag tog tåget hem.

Det har varit så kul att gå Lucia. Dels har det varit skönt att komma hemifrån men framförallt har jag träffat massa trevliga människor. Jag har också fått se flera fina platser och Lucia är startskottet för julen tycker jag så lite julkänsla har också infunnit sig (det kändes dock väldigt skumt att säga god jul idag när vi gick för har inte greppat att det är jul nästa vecka, som vanligt).

Nu ska jag läsa en stund och imorgon börjar sista arbetsveckan innan en veckas ledighet. Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Dagens location. Vi fick byta om i en gammal fängelsehåla/förråd (fick lite olika bud) och där var det svinkallt så vi stod med skor och jackor på ända tills vi skulle tåga in haha.

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards