Carrolajsa

Alla inlägg under maj 2014

Av Caroline - 29 maj 2014 22:10

Jag har bokstavligt talat kramp av att skriva. Jag har suttit och skrivit HELA dagen och har helt ont i handen nu. Tilläggas ska att jag skadade den handen för några år sedan och får ont ganska lätt men ändå ;)
Men ska fortsätta en liten stund till innan det blir sängen.

Hoppas ni har haft en bra dag <3

Man kan undra om det är matte eller typ fysik jag pluggar... ;)

Av Caroline - 28 maj 2014 22:51

Idag fyller min kära lilla morfar år så idag blev det en lunch på stan med morfar,mormor, mamma och min syster. Lite blommor och annat blev det också till honom.
Överraskande nog var det plugg som gällde för min del både innan och efter. Tillvaron blir inte mycket roligare än så när det börjar närma sig tenta ;)
Hoppas ni har haft en bra dag!

Idag åkte långklänningen på och tur att den var just lång för fy vad kallt det var i förmiddags. Jag hade både kofta, skinnjacka och sjal till, det blåste visserligen mycket där jag var. Eftermiddagen blev dock skönare när solen tittade fram så då fick lite kläder åka av ;)

Av Caroline - 27 maj 2014 22:52

Den här dagen har varit en lång med trevlig dag. Den började med plugg, fortsatte med ett lunchmöte där vi presenterade lite av arbetet vi gör med Growing Together. Sen bar det av hemåt igen för att fortsätta plugga en stund innan det var dags för dagens andra möte. Det handlade om ett av mina jobb i sommar så det blev lite planering av det. Kvällen spenderade jag med att plugga, suprise sådär en vecka innan tenta, men nu blir det sängen.
Hoppas ni har haft en lika bra dag som jag, god natt <3

Idag blev det en lite mer klädd outfit. Och mitt hår har blivit väldigt långt igen, det gillas ;)

Mitt hår lever sitt eget liv ibland men idag var det faktiskt hyfsat samarbetsvilligt ;)

Av Caroline - 26 maj 2014 22:27

Högarna med papper inför tentan börjar ta sig och snart är allt organiserat så att jag kan hitta lätt när jag väl sitter där.

Idag har det stått frågestund och plugg på schemat. Morgondagen kommer också bestå av plugg men har ett möte och lite annat som pausar pluggandet.
Nu blir det sängen så att jag är pigg imorgon. God natt :)

Kände att jag inte orkade lägga tid på att laga mat så jag köpte med mig sallad hem, så himla gott :)

Av Caroline - 25 maj 2014 19:39

Hej-hopp!
Idag har jag haft en del att göra. Morgonen började med plugg, sedan bar det av till kyrkan där körerna skulle ha musikal och bland annat min syster var med. Efter det bar det av till vallokalen, sedan kom mamma och hennes sambo och barn plus mormor förbi och fikade en stund men sen fortsatte pluggandet för min del. Inte lång tid kvar till tentan nu... Nu är det dags att fortsätta pluggandet!
Hoppas alla som får kommer ihåg att rösta idag och kanske bry sig om sin mamma lite extra.

Av Caroline - 24 maj 2014 23:23

Idag har jag haft en väldigt trevlig dag! Morgonen spenderade jag med min pojkvän och sedan bar det av hemåt för att plugga hela dagen.
Väl hemma slog dock den mindre trevliga febern till. Det slog på väldigt plötsligt och jag fick ont i hela kroppen, lite märkligt...
Datorn har varit mitt sälskap större delen av dagen men fick ett trevligt avbrott framåt kvällen. En av mina bästa vänner hörde av sig och undrade om jag ville träffas och prata en stund och det ville jag ju självklart. Det är ett tag sedan vi träffades men det märks knappt, förutom på att vi har mycket och prata om. Han är alltid lika rolig, snäll och omtänksam och har man känt varandra så länge som vi har gjort så kan man prata om typ allt. Han är typ också den enda som verkligen är intresserad och frågar saker om mina upplevelser i Kenya och det är alltid lika kul :)
Så efter två fina sällskap idag fick jag lite ny energi så att jag orkade plugga en stund till. Nu blir det dock sängen så jag orkar fortsätta imorgon.
God natt <3

Det är sjukt hur mycket man kan anteckna i skolan på två månader, nästan två fulla kollegieblock ;)

Av Caroline - 23 maj 2014 06:55

Det är så härligt att vakna upp till skinande sol!
Hela dagen igår gicke åt till att plugga och jag ligger i fas med mitt pluggschema så det är ju alltid en liten tröst.
Idag ska jag äntligen bege mig ut ur huset och få träffa folk ;) Vi har frågestund i skolan men sen blir det till att åka hem och fortsätta läsa.
Hoppas ni får en bra fredag<3

Shorts, t-shirt,sandaler och solglasögon: allt som behövdes under gårdagens kvällspromenad :D

Av Caroline - 21 maj 2014 21:20

När jag var ute och gick häromdagen gick jag förbi ett gäng maskrosor och på kvällen när jag inte kunde somna så började jag tänka att jag nästan är som en maskros... Okej det låter lite konstigt när man säger det så men maskrosor tar lång tid på sig att växa upp,blommar en kort tid och när den väl gör det lyser den gul som solen och sedan är den envis som bara den innan den försvinner. En del tycker den är fin och jag vet att vi brukade leka med maskros när vi var små men det är många som inte gillar den.
Jag är också väldigt envis, har jobbat hårt för att komma dit jag är även om jag fortfarande har en bit kvar innan jag är där jag vill vara. I de situationer som jag verkligen trivs kan jag också känna mig som om jag blommar ut och visar mitt starkaste jag. Sen hoppas jag på att folk inte vill bli av med mig lika mycket som de vill bli av med maskrosor ;)
Detta var lite kvällsfilosofi från mig, haha.
Hoppas ni har en bra kväll <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards