Carrolajsa

Alla inlägg under december 2017

Av Caroline - 15 december 2017 08:15


God morgon!

Har åkt på världens förkylning så igår när jag kom hem och hade fixat det mest nödvändiga däckade jag i sängen.

Idag väntar en utflykt till Bern där vi ska på studiebesök på den svenska ambassaden.

Hoppas ni får en bra fredag, kram!

Såhär såg det ut på mötet jag var på i veckan.

Av Caroline - 13 december 2017 22:14


Idag har jag haft en lång dag. Har suttit på möten 9-18 och sedan gick jag direkt till en luciamottagning som vår ambassadör anordnande. Jag var med i tåget och sedan minglade jag runt med massa viktiga människor. Nu ska jag dock sova för är så trött!

Hoppas ni haft en bra dag, god natt!

Dagens utsikt under lunchen, inte illa!

Av Caroline - 12 december 2017 23:12


Idag har jag haft en sådan himla bra dag. Jag har suttit på ett möte om flyktingar hela dagen som var intressant. Eller ja jag har inte suttit där hela tiden utan sprungit rundor för att hämta papper från chauffören till delegationen, släppt in delegationen från Stockholm på FN och sprungit och lämnat papper till ambassadören.

Efter jobb åkte jag direkt till ett ställe lite utanför staden för att gå Lucia. Det var ett superfint hus och sjungandet gick bra. Efteråt fick vi fika, champagne och jag stannade och minglade med människorna vi hade sjungit för. Fantastiskt!

Nu är jag dock på väg hem. Är så trött och börjar bli förkyld så behöver sova. Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 11 december 2017 22:14


God kväll!

Den här dagen har gått så himla snabbt. Jag har suttit på kontoret stora delar av dagen och skrivit men var också på ett möte. Mötet var inget vidare men fick åtminstone en trevlig pratstund med min danska praktikantkollega så det var trevligt.

Efter jobb bar det av till Nederländernas repp för filmvisning, diskussion och fika. Mycket trevligt!

Nu har jag precis sett ett avsnitt av The Crown men nu blir det sängen. Imorgon väntar flyktingkommissariens skyddsdialog så då måste jag vara pigg. Hoppas ni haft en bra start på veckan, kram!

Av Caroline - 10 december 2017 21:10


Idag vaknade jag med migränliknande huvudvärk så spenderade hela förmiddagen i sängen och betade av nya avsnitt av "The Crown". Vid 15 mötte jag upp en vän och sedan besökte vi en julmarknad och något som heter "escalade" vilket är en stor tillställning här i Genève då man firar att staden lyckades så emot ett angrepp på 1600-talet.

Nu är jag hemma och ska se ytterligare ett avsnitt av "The Crown" innan jag ska försöka hoppa i säng tidigt.

Hoppas ni haft en bra helg, kram!

Av Caroline - 9 december 2017 17:29


Eftersom det var snö och solen sken var jag tvungen att gå ut på en promenad. Jag gick runt lite nere vid sjön, gick ner i stan och handlade lite inför ikväll. Nu har jag städat lite och vi ska fortsätta förberedelserna inför middagen.

Hoppas ni får en trevlig kväll, kram!

Av Caroline - 9 december 2017 08:44


God morgon!

Marken var visst lite vit ändå och snön fortsätter dala ned. Passar bra eftersom vi ska ha julmiddag med de andra nordiska praktikanterna ikväll.

Under dagen ska jag jobba lite, planera mitt liv och städa inför kvällen.

Hoppas ni får en bra dag, kram!

Av Caroline - 8 december 2017 23:49


Då var det äntligen fredag. Har varit på ett intressant möte hela dagen så det var kul. Nu på kvällen har jag tvättat och städat. Skulle först på en fest men det blev inte av så har fixat här hemma istället.

Nu blir det dock sängen för jag är så trött! Hoppas ni får en trevlig helg, kram!


Det ska tydligen snöa en del i helgen. Det har redan börjat lite men det lägger sig inte så vi får se om det blir vitt i helgen eller inte ;)

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards