Carrolajsa

Alla inlägg den 25 november 2014

Av Caroline - 25 november 2014 21:51

Idag gjorde den efterlängtade solen comeback! Nästan så att man hade börjat tvivla på dess existens. Den var ju faktiskt framme en liten stund igår också men då satt jag inne och jobbade större delen av dagen och lagom till att jag kom ut hade det blivit mörkt.

Idag var det seminarie som gällde och sedan åkte jag hem till min mamma en sväng och träffade mormor en stund. Sedan hann jag också med ett besök hos en familjevän för jag skulle fixa hans dator. Skrattar lite när jag skriver "jag" och "fixa dator" i samma mening, har aldrig varit någon expert på datorer hehe. Nu på sista tiden tror jag dock att mina tekniska gener har börjat komma från djupaste botten upp till ytan för har lyckats installera en skrivare i skolan och sett till så att en overheadduk åkte upp med tekniska hjälpmedel. Så skulle juridik inte passa kanske jag ska ge mig in i teknikbranschen (skulle inte tro det hehe). Resten av kvällen har jag suttit med skatterätten och ska sitta en stund till innan det äntligen blir sängen.

Hoppas ni har haft en bra dag <3

Av Caroline - 25 november 2014 12:45

Vi kom över den här länken häromdagen, man måste kanske vara juriststudent för att koppla vissa av bilderna men många är ganska generella för studenter. Vill man ha sig ett gott skratt och bekräftelse på att man inte är ensam om att känna vissa saker är sådana här sidor perfekta hehe ;) 


http://jurpuck.tumblr.com/ 



Av Caroline - 25 november 2014 06:29

God morgon!
Då var det tisdag morgon och en ny dag står för dörren. Känner mig dock helt förvirrad för det känns som att det är mer än tisdag, typ torsdag. Alla dagar flyter typ in i varandra. Om det känns så här nu, hur kommer det då kännas när jag är pensionär haha...
Aja torsdagskänsla eller inte så väntar idag seminarie om företagsöverlåtelse.

Hoppas ni får en bra dag, kramis!

Avslutade en intensiv gårdag med fika och prat med en vän. Mys <3

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards