Carrolajsa

Alla inlägg under juni 2013

Av Caroline - 19 juni 2013 19:50

Jag var ju i Paris för ett tag sedan så tänkte visa lite bilder från resan. På fredagen besökte vi Eiffeltornet, Louvren, Notre-Dame, "hänglåsbron", Triumfbågen, Champs-Élysées och lite andra små ställen. På lördagen gick jag upp i Eiffeltornet, vi var utanför Sacre coeur och vi var på en katolsk mässa som hölls av munkar och nunnor, tillsammans. På söndagen sjöng jag med kören jag är med i på en mässa i Svenska kyrkan i Paris och även på ett barndop. Det var första gången jag var i Paris men jag älskar verkligen staden så det lär nog bli fler besök ;)

Jag och min syster låste fast ett lås, Caroline <3 Cassandra

Notre-Dame

Vi gick upp och gick ner i Eiffeltornet, till andra avsatsen, ca 668 trappsteg enkel väg.

Jag kan verkligen rekommendera att gå upp i Triumfbågen på kvällen.

Av Caroline - 19 juni 2013 16:29

När jag var på väg från jobbet idag gick jag inom cykelaffären och hämtade min nya cykel. Den är så fin och skön att cykla på så jag kommer flyga fram ;)

Av Caroline - 18 juni 2013 23:04

Denna vecka har börjat bra! Igår var en bra dag på jobbet när jag lärde känna de nya barnen. Efter jobbet beställde jag en ny cykel och sedan hade jag en väldigt trevlig kväll med några vänner. Det blev en sådan spontangrej då vi körde ut och badade, köpte mat och åt det vid havet och sedan satt vi och pratade om allt möjligt :)

Idag har det också varit en bra dag på jobbet med mycket lek och direkt efter jobb stack jag på ett möte angående ett projekt jag är med och ska starta så det var intressant.

Nu är det dock tid att gå och lägga sig i min bastu till rum så jag är pigg imorgon, god natt <3

Det var ingen dålig havsutsikt vi hade när vi åt ;)

Av Caroline - 18 juni 2013 00:40

Nu är första doppet avklarat för i år! Jag och några vänner stack en sväng till stranden nu i eftermiddags och tog två dopp bara för att ;) Lite kallt var det men det var nog mest för att det blåste, men kul var det!

Av Caroline - 17 juni 2013 07:00

God morgon! Då var det en ny dag och en ny vecka och idag börjar mitt första jobb denna sommaren. Jag har jobbat med det innan, jag ska vara huvudansvarig för barnverksamheten i kyrkan nu i två veckor, och det ska bli kul att börja och träffa alla barnen :)

Nu är det dags att gå och äta frukost, ha det fint <3

Några bilder på de otroligt fina klänningarna som vi tittade på igår

Av Caroline - 16 juni 2013 23:31

Idag har jag och Victoria varit värsta kulturella ;) vi besökte Lars Wallins utställning och tittade på hans otroligt fina kreationer, en ny dröm för mig är att få bära en av hans klänningar en dag. Vi gick på en annan utställning också som låg i samma hus så vi slog på stort. Det blev middag och fika också innan det var tid att åka hem så det har varit en väldigt trevlig dag. Nu är det dock sängen som gäller för imorgon är det dags för jobb.
God natt <3

Av Caroline - 15 juni 2013 23:48

Idag påbörjade jag arbetet med att rensa min garderob. Jag fick rensat bort en del väskor, smycken och smink som jag inte använder. Jag har inte börjat med kläderna än utan det får bli en annan dag. Man måste spara någon syssla till andra dagar, som om jag inte har saker att göra ;)
Nu har jag placerat mig i sängen och tittar på "pappa på burk" som går på tv.
En stund i solen och en Powerwalk har jag också hunnit med, innan himlen öppnade sig och regnet började ösa ner.
Nu börjar filmen igen, puss & kram!

Av Caroline - 15 juni 2013 11:11

Jag älskar sommaren men när näsan håller på att klia sönder på grund av pollenallergi och foten klia sönder på grund av årets första svenska myggbett är det mindre kul. Men det finns ju positiva och negativa sidor av allt... En positiv sak är alla fina klänningar man kan ha och vara barbent till ;)

Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.