Carrolajsa

Alla inlägg under december 2018

Av Caroline - 22 december 2018 21:02


Igår anlände jag åter till Skåne. Känns lite konstigt att vara tillbaka, man vänjer sig snabbt vid sin nya vardag. Idag har jag mest sovit faktiskt, hade några timmar att ta igen. Nu under kvällen var jag även en sväng i kyrkan och sedan blev det pizza till middag. Idag blir det nog sängen tidigt, känner att min kropp inte är helt på topp.

Hoppas ni haft en bra dag, kram!

Av Caroline - 21 december 2018 18:47


Då var jag på väg! Har precis satt mig på tåget där jag nu ska spendera några timmar innan jag är i Skåne. Det blev en hektiskt men trevlig dag på jobbet. Blev klar med ett lite större och komplicerat mål vilket var väldigt skönt. Hann också med allt annat jag behövde så nu kan jag slappna av på riktigt. Nu väntar lite mer än en veckas välbehövlig semester.

Har inte så mycket handfasta planer kring min ledighet men tänker att jag ska sova, träffa familj och vänner, kanske shoppa lite, åka till Köpenheman en sväng och bara njuta av att kunna göra vad jag vill.

Nu ska jag dock möta upp en kollega i bistron här på tåget, visade sig idag att vi ska ta samma tåg en liten bit så det blir ju trevligt med lite sällskap en stund!

Hoppas ni får en trevlig kväll, kram!

Av Caroline - 21 december 2018 07:23


Vilken vecka det här har varit. Mycket jobb, mycket att fixa inför jul och förkylning med feber på det. Den här veckan hade jag planerat in i minsta detalj för att få allt att gå ihop men det gick sådär eftersom två kvällar gick bort för jag däckade pga förkylning, så kan det gå. Nu är dock allt stort klart på jobbet och allt är packat inför i kväll då jag åker till Skåne så jag är på banan igen.

Känner mig dock inte helt mentalt redo för ikväll när jag ska åka till Skåne. Dels känns det lite jobbigt för det kommer garanterat väcka till liv massa smärtsamma minnen vad det gäller mitt förra förhållande, dels kommer det vara så mycket folk på centralen och tåget. Jag har ganska mycket packning för jag ska stanna lite mer än en vecka+jag har massa julklappar. Missbedömde platsen lite så när jag hade packat ner fyra julklappar var resväskan typ full haha. Efter lite ompackning, bantning av kläder och pressande så gick det så jag hoppas jag får plats med allt på tåget.

Nu ska jag bege mig till jobbet och avsluta allt jag hade planerat att hinna med. Hoppas ni får en fin fredag! Kram

Kände mig lite som tomten här när jag satt med en resväska full med paket ;)

Av Caroline - 19 december 2018 07:14


God morgon!

Typiskt nog (och väntat eftersom ledighet väntar) så har jag åkt på en förkylning. Kände mig lite febrig natten till igår och hade jätteont i halsen under natten men det var lite bättre under gårdagen så jag kunde jobba. Jag jobbade lite för länge igår, var förbi min kompis kontor för att önska God jul och sedan var jag i stan en sväng och köpte sista julklappen. Var därför inte hemma förrän typ 20.30 och då åt och däckade jag hehe. Det känns okej idag så ska jobba vilket säkert inte kommer vara några problem. Vi ska egentligen ha aw ikväll men får se om jag går på det eller om jag åker hem och sover...

Hoppas ni får en fin dag, kram!

Min julkänslan har i princip försvunnit så nu måste jag jobba på att få tillbaka den ;)

Av Caroline - 17 december 2018 19:48


Igår när jag skulle gå och lägga mig såg jag att det snöade massor. Vaknade upp till ett riktigt vinterland idag, så vackert!

Min arbetsdag gick så snabbt. Den här veckan skulle jag verkligen behöva några extra timmar på dygnet.

Den här kvällen planerar jag inte göra mycket. Kör en maskin tvätt och ska diska, annars blir det soffan. Hoppas du får en fin kväll, kram!

Av Caroline - 16 december 2018 20:10


Idag har jag hängt hemma hela dagen, älskar sådana dagar. Jag har gått i pyjamas hela dagen, sett filmer, städat lite, packat, gjort matlådor och haft hemmaspa. Skönt ibland att bara få vara.

I veckan väntar mycket jobb, ev aw, besök hos min sjukgymnast och sista förberedelserna innan jul.

Hoppas ni haft en mysig helg, kram!

Tog en promenad i kylan innan, så mysigt med lite snö.

Av Caroline - 16 december 2018 14:14


Det börjar närma sig jul och jag tänker tillbaka på ett av mina finaste julminnen. Året var 2012 och jag bodde i Kenya. Personalen på barnhemmet hade en julfest där vi åt mat, höll tal och sjöng. Årets present till personalen var vars en madrass att ta hem. Sett till vår standard var det en oskön, tunn skumgummimadrass men för dem var det himmelriket. Glädjen som dessa människor kände i denna stund går inte att beskriva. De grät och skrattade om vartannat (och likaså jag då jag blev så rörd) och vi dansade och sjöng av glädje. Det är bland det mäktigaste jag varit med om. Längtar verkligen tillbaka <3

Av Caroline - 15 december 2018 21:07


Den här dagen har gått så snabbt. Jag vaknade lite i sju och kunde inte somna om. Jag ägnade morgonen åt att färgkoda min garderob, se film och städa. Vid lunchtid gick jag till sopstationen och för att skicka tillbaka ett paket. Sedan åkte jag in till stan och mötte upp min vän. Vi gick på en utställning om överlevare av förintelsen vilken var bra. Jag har precis läst en bok om förintelsen och det är så fruktansvärt, det går inte att förstå. Efter utställningen gick vi och fikade på Mr. Cake, väldigt trevligt ställe!

Nu är jag hemma igen och fixar lite. Ska slå in några julklappar och börja packa lite inför fredag då jag åker till Skåne för att fira jul. Hoppas ni har en fin helg, kram!

Presentation


Hej!
Jag är en 26-årig jurist som jobbar på en svensk myndighet. Jag drömmer om att jobba för alla människors lika värde och hoppas att jag kan använda min juristutbildning till detta.

Fråga mig

47 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards